Re: pomidory - jak s?"chodowane"

Data: 2004-07-21 23:36:40
Temat: Re: pomidory - jak s?"chodowane"
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com>

Natalia wrote:

> Szczerze mówiąc nie znam nazw konkretnych odmian, bo temat interesuje mnie
> raczej marginalnie. Jak dotąd w Polsce nie ma prawa, które wyraźnie
> zakazywałoby uprawy odmian transgenicznych, więc jest to dopuszczalne, ale
> nic nie wiem, żeby ktoś to faktycznie robił. Histeria społeczna jest zbyt
> duża, żeby ryzykować. Natomiast w Polsce są w sprzedaży także pomidory z
> innych krajów (oczywicie nie latem) i bardzo możliwe, że właśnie takich
> odmian - powinny być oznakowane na opakowaniach.
>
> Natalia

Nie wiem, jak w polskich supermarketach, ale przypuszczam, ze tak samo jak u
nas, owoce maja poprzyklejane kartki z malymi numerkami. Numerki zaczynajace
sie od 8xxx oznaczaja owoce hodowane zdrowo, zaczynajace sie od 4xxx owoce
hodowane z uzyciem chemikalii, a modyfikowane genetycznie od 9xxx.

tu strona o tym po angielsku:
http://missourifamilies.org/features/nutritionarticl
es/nut76.htm

Magdalena Bassett