Re: potrzeby ludzkie

Data: 2001-07-25 11:30:38
Temat: Re: potrzeby ludzkie
Od: <z...@p...onet.pl>

psychoLamer pyta:

> jakie są potrzeby człowieka?
>
> bo skoro jestem człowiekiem (jeśli jestem) to pewnie mam jakieś cechy wspólne
> z innymi ludźmi i jeśli uda mi sie dowiedzieć czego onie potrzebują to i ja
> mogłbym może sobie coś z tego wybrać co mi tam będzie pasować i zacząc to
> zdobywać/realizować

Wyglada to troche tak, jakbys zaczynal od zera.

Skoro dotychczasowe Twoje odpowiedzi nie sa wystarczajace takie dzialanie jest
jak najbardziej racjonalne.

Oprocz pytania bezposrednio ludzi proponuje jednak, abys siegnal rowniez do
literatury.

Z natury rzeczy posty na psp sa stosunkowo skrotowe. A przeciez np. o
potrzebach ludzkich mozna pisac grube tomiska, zawierajace wiele aspektow,
przymyslen itp.

Rozumiem, ze poznajac potrzeby innych chcesz odkryc wlasne. Ale jest to troche
dzialanie na oslep, bo kazdy czlowiek jest niepowtarzalny i ma odmienne
uwarunkowania.

W ten sposob moze sie uda trafic, moze nie.

Tak mysle, czy przypadkiem nie szukasz celu w zyciu?

Cos do czego moglbys dazyc i cos, co nadalo by Twojemu zyciu sens?

> czy to dobry pomysł na życie?

Okreslenie potrzeb poprzez patrzenie na innych - jest pewnym sposobem na życie,
ale czy satysfakcjonujacym?

Cale systemy filozoficzne powstawaly po to, by okreslic potrzeby czlowieka, cel
zycia i jego sens.

Ludziom szukanie odpowiedzi na te pytania zajmowaly wiele lat zycia, niektorzy
znalezli zadawalajace rozwiazania, inni do smierci nie.

Czasem trudno jest odnalezc wlasne potrzeby, czasem trudno jest odwazyc sie na
glos powiedziec jakie sa nasze pragnienia.

Ale zachecam, mimo porownywania z innymi patrz w siebie, niewazne, ze to co
chcemy moze wydac sie nierealne lub zbyt smiale.

Czasami wystarcza dazenie do celu, aby odzyskac sens.

I trzeba czasu.

> zależy mi. czuję głód informacji.

Pytaj, duzo czytaj - roznych rzeczy, mysl :)

Ale sie nie zadreczaj.

Pewnego dnia znajdziesz to, czego szukasz

Tego zycze:)

> serdecznie pozdrawiam i ewentualnie dziękuję,

> psychoLamer

pozdrawiam i ewentualnie prosze bardzo
--
Zelig9