pralka dla dwojga starych ludzi

11. Data: 2007-08-05 17:08:44

Temat: Re: pralka dla dwojga starych ludzi
Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie, że pytanie mało idiotyczne. Ostatnio byłam świadkiem ostrej
> sprzeczki pomiędzy dwoma mieszkającymi razem starszymi paniami /siostrami,
> żeby nie było głupich komentarzy/ odnośnie użytkowania pralki. Wybrany nie
> ten program, proszek nasypany do nie tej szuflady itp. Pralkę mają od 20
> lat - niby powinny znać ją na pamięć, ale widocznie jedna z sióstr
> starzeje
> się szybciej, niż pralka...

Jeżeli ktoś nie daje sobie rady z pralką po 20 latach użytkowania to w ogóle
z domu nie powinien wychodzić. Mam na myśli osoby , które sa w stanie
samodzielnie wybrać się do sklepu i debatować nad nowa pralką.

Tomek

12. Data: 2007-08-05 17:47:31

Od: "Gabriel" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> jaką pralkę kupić starszym osobom?

Z doswiadczenia (przetestowano na mojej 75 letniej babci, ktora pozniej
jeszcze przez 6 lat korzystala z tej pralki sama):

pralka mastercook (ale w sumie firma nie wazna - ja mam gorenje ladowane
tradycyjnie i jestem super zadowolony), ladowana od gory, bez zadnych
wyswietlaczy tylko z pokretlami:
jedno pokretlo do temperatury, drugie do obrotow, trzecie do ustawienia
programu

Czyli to byla ta pralka z programatorem mechanicznym a nie elektronicznym.

Spokojnie sobie wszystko uzytkowala - jedyne co jej trzeba bylo pokazac, to
jak zamykac i otwierac ten beben na pranie (takie zatrzaski pralka miala).
Raz sie pokazalo, to juz pozniej nie bylo zadnych problemow.
Powiedzielismy tez babci, zeby proszek ladowala do bebna a nie do tych
takich przegrodek (przy tradycyjnym praniu).

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl - Monitoring Komputera

13. Data: 2007-08-05 19:42:27

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Bosche sa ciche,nie tak jak Miele,ale nie powinno sie narzekac.
> A jesli komus wyje jak samolot powinien wezwac serwis i usterke
reklamowac a
> nie uogolniac.

No to chyba Ty uogólniasz, moja pralka nie jest cicha, zresztą to pojęcie
wzgledne, kumpel ma taki sam model i porównywaliśmy i tak samo głośno
chodzi. Wezwę serwis i co mi powie, że "ten typ tak ma". :-)
Podaj model swojego boscha to pójde do sklepu i sprawdzę i powiem czy
jest ciszej niż u mnie. :-)
Dodam, że koleżanka ma nowego elektroluxa ładowanego od góry i też tak
wyje.
A inna koleżanka ma aristona i może prać w nocy, bo jest dużo ciszej.

14. Data: 2007-08-05 19:56:08

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

nom <n...@u...gazeta.pl> wrote:

> Dodam, że koleżanka ma nowego elektroluxa ładowanego od góry i
> też tak
> wyje.

Dlatego powtórzę to, co pisałem wyżej: górnoładowane - nie! W
zasadzie niezależnie od firmy. Z różnych powodów, ale jednym z
poważnych jest właśnie kiepskie zawieszenie bębna (chyba
niezaleznie od producenta) i kiepskie łożyskowanie powodujące
m.in. większą hałaśliwość takiej pralki.

J.

15. Data: 2007-08-05 21:37:02

Od: "Qbanczyk" <q...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> programu
>
> Czyli to byla ta pralka z programatorem mechanicznym a nie elektronicznym.

Sorry ale nie kojarzę pralki z mechanicznym programatorem o trzech
pokrętłach.
Poza tym dla starszych ludzi 3 to już za dużo. Dwa to max
Powinno być jedno gdzie programy mają odrazu przypisane temperatury. Zawsze
możesz markerem zaznaczyć jaki ma ustawiać. Do obrotów wirowania też zeby
było pokrętło bo jakieś wskaźniki diodowe to może być poracha ( ustawia się
sekwencyjnie).
Pzdr
Qbanczyk

16. Data: 2007-08-05 21:55:07

Od: "Monika" <o...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

nom <n...@u...gazeta.pl> napisał(a):
> Moja bosch wlf20260 nie jest cicha, kolga ma taką samą i też hałasuje jak
> moja (przy wirowaniu jak startujący F16). :-)
> Poza tym prosta w obsłudze, na programatorze napisy w języku polskim,
> dobrze pierze, po pół roku jeszcze się nie zepsuła. :-)
> Moja ma 45cm głębokości.

w zeszłym tygodniu kupiłam ten model moim rodzicom: mama 60 lat, tata 65 lat,
po pierwszym praniu są bardzo zadowoleni, o ile mnie pamięć nie myli to nie
trzeba wybierać temperatury ani predkości wirowania, jedynie program,
instrukcja jest czytelna, więc mama szybko obczaiła co i jak
chciałam jednak zauważyć że pralka ma głębokość 40 cm a nie 45 cm, poza tym
jak na te wymiary dość ładowna bo wchodzi 4,5 kg suchego prania

17. Data: 2007-08-06 07:12:20

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> z domu nie powinien wychodzić. Mam na myśli osoby , które sa w stanie
> samodzielnie wybrać się do sklepu i debatować nad nowa pralką.

Z tego, co widzę - Konrad chce kupić pralkę starszym osobom, a nie wysłać
ich do sklepu, żeby sami sobie kupili.

A co do ludzi starszych - chyba niewiele masz z nimi kontaktu, nie wiesz,
jak krucha jest pamięć starszej osoby. W dodatku pojawia się u nich
przekonanie, że doskonale pamiętają, jak używa się taki czy inny sprzęt - po
czym okazuje się, że niekoniecznie...

Początki ewentualnej demencji skazują takiego człowieka na dom starców?
Twoim zdaniem - tak.

Ania

18. Data: 2007-08-06 07:15:40

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> niezaleznie od producenta) i kiepskie łożyskowanie powodujące
> m.in. większą hałaśliwość takiej pralki.

Ja mam górnoładowaną Candy - która nie wyje.

Ale zgodziłabym się pod jednym względem na nie polecanie górnoładowanej -
starszym osobom może byś trudno sprawdzić, czy wszystko zostało z takiej
pralki wyjęte. Wzrok może już być "nie taki", a ręką może być ciężko obmacać
cały bęben.

Ania

19. Data: 2007-08-06 10:40:23

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " wrote in message news:f96hqs$n54$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> starszym osobom może byś trudno sprawdzić, czy wszystko zostało z takiej
> pralki wyjęte. Wzrok może już być "nie taki", a ręką może być ciężko

A co ze schylaniem się/kucaniem do pralki ładowanej z przodu? Też w sumie
nie jest to latwa czynność dla osób starszych... Właśnie jestem podczas
przerabiania tematu lodówki i te z zamrażarką na górze zostały natychmiast
skreślone właśnie z powodu konieczności częstego schylania się do dolnych
półek chłodziarki. Osobiście, jak bym wybierała, to raczej górnoładowalną,
ale to de gustibus itd. Zależy też, jak bardzo starzy są przyśli
użytkownicy pralki i jak bardzo sprawni tzn. co im sprawia problem - wzrok,
czy może schylanie się... bardzo indywidualna sprawa.

Bożena.

20. Data: 2007-08-06 10:48:41

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qbanczyk" wrote in message news:f95fth$o03$1@news.onet.pl...

> Sorry ale nie kojarzę pralki z mechanicznym programatorem o trzech
> pokrętłach.

Np. pralki Indesit. Pokrętła, jak opisał Gabriel: temperatura, programy,
obroty wirowania. Używam modelu, który ma już ze 3-4 lata, ale w obecnej
ofercie też są takie z trzema pokrętłami.

Bożena.

Obsługa zmywarki - nie mam instrukcji
Firma Severin
dziwny objaw z kontaktem
odplyw c.o. do kanalizacji ?
Potrzebuję oodpowiedzi w zakupie lodówki.