Re: problemy z ochrzczeniem dziecka

From: <f...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: problemy z ochrzczeniem dziecka
Date: 24 Feb 2002 13:02:07 +0100

> tu
> dalsze

Faktycznie jest problem. Ale problem nie lezy w tym, czy lubisz rzeczy ktore
wymieniles. Problem lezy w tym, ze nie respektujesz zasady wzajemnosci.
Ktos pozwala Tobie tych rzeczy na Twoj wlasny rachunek nie lubic, ale
Ty w zamian nie chcesz pozwolic jemu, aby na swoj wlasny rachunek te rzeczy
lubil. Osoby nie respektujace zasady wzajemnosci predzej czy pozniej spotykaja
sie z brakiem akceptacji i dokopywanie na ktore sie uskarzasz jest Twoim
wlasnym dzielem. Ale to nie na te grupe.

Co do chrzczenia z technicznego punktu widzenia istnieja jasno okreslone
koscielne zasady. Otoz ochrzczone moze byc kazde dziecko niezaleznie od tego
kim sa jego rodzice i w jakim sa ukladzie, pod warunkiem, ze opiekunowie
dziecka podpisza zobowiazanie, ze dopilnuja jego wychowania w duchu katolickim.
Przy czym ci opiekunowie to niekoniecznie musza byc rodzice. Moga byc
dziadkowie, chocby jedna osoba. Wiem to dokladnie, bo jak chrzcilem wlasne
dziecko dla dobra zdrowia psychicznego tesciow, to poniewaz nie mam slubu
koscielnego ani zadnych koscielnych papierow typu bierzmowanie itd.
zaproponowano mi podpisanie takiej wlasnie bumagi - ze bede po katolicku
wychowywal. Odmowilem, poniewaz nie mam w zwyczaju podpisywac czegos, czego nie
mam zamiaru dotrzymac i wtedy poinformowano mnie, ze w takim razie podpisac
moze to inny czlonek rodziny, ktory wezmie na siebie odpowiedzialnosc za to
katolickie wychowanie. Calosc odbyla sie za darmo. Po prostu poszedlem,
zapytalem konkretnie ksiedza o obowiazujace go w tej kwestii przepisy i mi
konkretnie odpowiedzial. Zadna lapowka sie tu nie nalezy i zadnej laski
ksiadz w takim przypadku nie robi.

Fedrus
Szkola samoobrony dla kobiet
http://www.samoobrona.kobiet.prv.pl