Re: [przedszkole] epizod drugi

Data: 2009-09-09 11:59:08
Temat: Re: [przedszkole] epizod drugi
Od: "Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl>

Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości
news:h85nqi$2kk$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Przez cały tydzień pani nauczycielka podkreślała, że trzeba napisać
> upoważnienie, jeśli ma dziecko z przedszkola odebrać ktoś inny niż
> rodzic. Wczoraj na zebraniu z całą mocą powtórzyła, że należy mieć przy
> sobie dowód osobisty, by odebrać dziecko, bo będą ściśle sprawdzać. Do
> tej pory odbierałam Dziecko osobiście, pani jeszcze nie widziała mojego
> męża na oczy. Dziś Dziecko odebrał mąż, a pani w ogóle nie zauważyła,
> że dziecko poszło. Dopiero, gdy mąż się głęboko pani ukłonił, pani
> pożegnała go szerokim uśmiechem. Równie dobrze mogło pójść z wujkiem,
> [...]

To nie jest normalne - dla mnie kolejny argument przemawiający za zmianą
przedszkola.

U nas jest tak, że do przedszkola wchodząc wklepuje się kod, by otworzyć
drzwi. Ale zawsze może ktoś wejść z osobą otwierającą. Zwykle nauczycielki
znają rodziców/dziadków i nie legitymują. Ale zdarza się, że są obce osoby
upoważnione do odbioru danego dziecka i wtedy legitymują, choć nie wiem czy
zawsze. Mi zdarzyło się kilka razy upoważniać do odbioru syna koleżankę -
dzwoniłam do dyrektorki i ustnie upoważniłam kolezankę do odbioru - akurat
sytuacje awaryjne to były.

Ale w zeszłym roku pani zrobiła fajną rzecz - na zebraniu puściła listę żeby
wpisać kto poza rodzicami może odebrać dziecko - takie upoważnienie na cały
rok. Pamiętam, że moja mama przyjechała do nas i poszła odebrać Alka to pani
zdziwiła się jak to możliwe i dopytywała się czy jest upoważniona :) A ja
profilaktycznie upoważniłam mamę, mimo iż mieszka 300km stąd i odwiedza nas
rzadko.

Często też rodzice odbierają 2 dzieci z tej samej grupy - ot taka pomoc
między rodzicami, zwłaszcza dla tych którzy pracują w nienormowanych
godzinach. Ale to już zwykle załatwiamy albo stałe upoważnienia, albo
jednorazowe.

Inna sprawa, że nasze przedszkole jest małe - 4 grupy, łącznie ok 80 dzieci.
Nauczycielki znają rodziców, dzieciaki także. Każdy obcy na terenie jest od
razu wyłapywany i odpytywany "w czym można pomóc" ;) A sale są tak
rozłożone, że 1 i 2 grupa mają na piętrze, dopiero o 16 schodzą na dół i są
już wtedy z resztą dzieci. A 3 i 4 grupa to już weterani na parterze i oni
nie pojdą do domu z bylekim :)

Pozdrawiam,
Vicky S.