Re: przegląd organizmu

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: przegląd organizmu
Date: Thu, 1 Apr 2004 14:52:05 +0100
Sender: m...@o...pl@pc16.nmr.ion.ucl.ac.uk

On Thu, 1 Apr 2004 15:12:01 +0200, girl wrote:

Miał być EOT:)

> uważasz, że lepiej co miesiąc odwiedzać jaiegoś specjalistę?
> ja uważam, że lepiej raz w roku zrobić przegląd i jak nic n ie dolega
> zapomnieć znów o tym na cały rok,
> nie wiem dlaczego cię tak boli, że chcę zrobić sobie przegląd organizmu...

Nie boli mnie to, że chcesz się przebadać, ale to, że chcesz się
"przebadać i zapomnieć".
Masz do tego prawo, to Twoje ciało jest.

> a jak Twoim zdaniem powinno traktować się organizm?

:) Tak, jak niektorzy traktuja samochód.:)

Prasa kobieca trąbi cały czas o pewnych rzeczach, nie czytasz?... Ja
przeglądam czasami, bo Suoneczko kupuje:) Według tych gazet na przykład
każda kobieta powinna regularnie co miesiąc badać sobie sutki,
obserwować swoją skórę, pilnować cyklu miesiączkowego, raz w roku
odwiedzać ginekologa, zależnie od tego czy i jakie choroby występują w
rodzinie - skonsultować sie (lub nie) z lekarzem co do być może
wskazanych innych badań, być świadomą funkcjonowania własnego ciała i
wyczuloną na wszelkie nowe/ inne niż zwykle objawy, zdrowo się odżywiać,
uprawiać w rozsądnych granicach jakiś sport czy inną formę wysiłku
fizycznego i ak dalej. Tylko tyle i aż tyle.

Każdy człowiek jest inny. Wmawianie komuś, że można zrobić 'przegląd'
ciała jak przegląd samochodu (dla każdego standardowy zestaw testów i
badań) jest moim zdaniem zwykłym chwytem marketingowym. W toku takiego
"przeglądu " mogą na jaw wyjść różne rzeczy, których wyjaśniania nie da
się zamknąć w 12 godzinach, zatem ofertę taką jaką proponuje wymieniana
na cytowanej wcześniej stronie www placówka można traktować na przykład
jako sposób na zdobycie nowych klietów celem zapewnienia rentowności
nowo zakupionych aparatów diagnostycznych...

Ale to tylko moja subiektywna, bardzo zgryźliwa opinia, a ja jestem
człowiekiem pysznym, złośliwym, na wszystkich napadam i nie wnoszę nic
do dyskusji (pozdrawiam, Andrzeju), więc kończę i zdrowia życzę.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)