przepis na likierek

11. Data: 2010-03-27 17:06:20

Temat: Re: przepis na likierek
Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaMyszka" <f...@g...com> napisał w wiadomości
news:35a8ea48-24a8-43f8-9a25-ecaf759b8cf7@o30g2000yq
b.googlegroups.com...

> [...]
pyszniejsza im dłużej stoi.
Niniejszym dziękuję @Zbisa za namówienie mnie na ten sposób
"zagospodarowania" pigwy :)))

och jak milutko! :-)))
a jedną buteleczkę schowaj pilnie i spróbuj tak np. po trzech (!) latach...
naprawdę warto...

--
serdeczności! zbisa

12. Data: 2010-03-28 20:08:38

Od: "KKrzych" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewelka" <e...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam:)
> Czy mają Panie jakiś ciekawy przepis (sprawdzony) na likierek?;)

Według tych proporcji:
Szklanka cukru
Szklanka wyciśniętego soku z cytryny
Szklanka spirytusu
Szklanka wody

Do słoja i na miesiąc do piwnicy, wstrząsnąć raz na tydzień. Po miesiącu
przecedzić i zlać do karafki albo butelek.
KKrzych

Lubię i gotować, i czytać, i zjeść :) więc polecam:
www.ugotujka.pl

13. Data: 2010-03-31 08:07:59

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Mar, 09:24, "Panslavista" wrote:
> Ja podałem ogólny przepis a nie precyzyjna recepturę.

Hehehe... Dlatego uzupełniłam;)

>     Technologia zależy od ilości owoców (ja mam pigwowca japońskiego, pigwa
> jest inną rośliną),

Dobra, dobra... Piszemy o tej samej (podałam linki).

> oraz od oprzyrządowania. Męczyłem się sporo czasu
> ręcznie, obecnie kroję umyte owoce równikowo i końcem noża wyłuskuję
> pestki - równikowo, bo wystarczy jeden przekrój na owoc. Jest to najbardziej
> praco i czasochłonna czynność.

Ja już nie pamiętam, jakim nożem je zadałam, ale obkraiwałam
plasterki. I szło mi nawet, nawet...
Gniazda nasienne mi zostawały;p

>     Dawniej próbowałem różnych sposobów rozdrobnienia owoców - zbyt twarde
> (...)
> oraz wkładkę szatkującą.

W tym roku (jak będę miała co) sprawdzę sobie nową technologię na dżem
- umyte pigwowce (niech Ci będzie;p - chociaż mnie końcówka -ce
kojarzy się z nazwą drzewa, a nie owocu) przetrzymam pół godz. w
temp. 160 st. i dopiero potem oddzielę gniazda nasienne.

>     Co prawda nie testowałem na tej maszynce szatkowania, ale z tarciem
> ziemniaków poradziła sobie w mig. Prawdopodobnie będzie tak z pigwowcem.
> (...)
> skrajem blatu. Wydajność tarki 80kg ziemniaków na godzinę pracy, można je
> trzeć bez przerw na ochłodzenie silnika...

No tak, ale twardość ziemniaka jest trochę mniejsza;p
A Ty chcesz przerabiać chyba najtrwalszy owoc, jaki znam.
Nie zastanawiałeś się dlaczego nie ma w handu przetworów z pigwy?

>     Doskonała maszynka dla tych, którzy mają dużo warzyw, czy owoców, także
> do małej gastronomii.

Dobrze wiedzieć;)

--
Pozdrawiam :)
JM

14. Data: 2010-03-31 15:32:38

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaMyszka" <f...@g...com> napisał w wiadomości
b.googlegroups.com...

A Ty chcesz przerabiać chyba najtrwalszy owoc, jaki znam.
Nie zastanawiałeś się dlaczego nie ma w handu przetworów z pigwy?

--------------

Ależ są w handlu. W sklepie Społem obok mojego domu mogę kupić dowolne
syropy - w tym z pigwy. Bardzo smaczne. Butelka 0,5 l po 5,45 zł. Syrop
pigwowy nazywa się "Biesiada staropolska".
Natomiast dżemy/konfitury są dostępne najczęściej w tzw. sklepach
orientalnych lub ze zdrową żywnością. Również w internecie.

JBP

15. Data: 2010-04-04 18:00:41

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Mar, 17:32, "JBP" wrote:
> [...]
> Natomiast dżemy/konfitury są dostępne najczęściej w tzw. sklepach
> orientalnych lub ze zdrową żywnością. Również w internecie.

No, popatrz...
A w jakim mieście?
Bo teraz są zauważalne braki w zaopatrzeniu w poszczególnych rejonach.
Np. we Wrocławiu nie uświadczysz olejku ananasowego, a który jest do
dostania w Warszawie.
Osobiście poszukuję dżemu czereśniowego. Ach gdzież, ach gdzież jest
ten smak:(
Bo te w "Piotrze i Pawle" (od dwóch wytwórców) to jednak nie to.

--
Pozdrawiam :)
JM
http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html