przepis na owsianke ??

1. Data: 2002-10-13 10:46:36

Temat: przepis na owsianke ??
Od: "Michal" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

bylbym bardzo wdzieczny za najzwyklejszy przepis na owsianke na mleku.
kupilem jakies platki owsiane do szybkiego przyrzadzania i nie wiem co
dalej... w ogole w zyciu tego nie jadlem, podobno niezbyt dobre...?
z gory dziekuje

Michal

1. Data: 2002-10-13 11:00:11

Temat: Re: przepis na owsianke ??
Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kupilem jakies platki owsiane do szybkiego przyrzadzania i nie wiem co
> dalej... w ogole w zyciu tego nie jadlem, podobno niezbyt dobre...?

uwielbiam płatki owsiane na mleku :)) teraz jem je niestety na wodzie :((,
ale też mi smakują :))
napisz czy kupiłes błyskawiczne czy normalne

pozdr
Ania
na śniadanie od dwóch tygodni zjadająca płatki owsiane i jęczmienne na
wodzie .. pycha:))

1. Data: 2002-10-13 11:29:57

Od: "Michal" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> uwielbiam płatki owsiane na mleku :)) teraz jem je niestety na wodzie :((,
> ale też mi smakują :))
> napisz czy kupiłes błyskawiczne czy normalne
<ciach>
> na śniadanie od dwóch tygodni zjadająca płatki owsiane i jęczmienne na
> wodzie .. pycha:))

jak juz wczesniej napisalem kupilem platki owsiane DO SZYBKIEGO
PRZYRZADZANIA :). w taki razie powinny byc blyskawiczne. dokladnie sa to
platki owsiane gorskie ekstra produkowane przez mlyny w stoislawiu, produkt
do szybkiego przyrzadzania.

pzdr
Michal

1. Data: 2002-10-13 21:50:13

Od: "Derella" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Na opakowaniu moich platkow jeczmiennych blyskawicznych znalazlam taki
przepis:

1 szkl. mleka
3-5 lyzek platkow
1 lyzeczka masla
sol lub cukier do smaku

Mleko zagotowac i wrzace wlac do naczynia z platkami. Nastepnie dodac maslo,
sol lub cukier. Po kilku minutach platki gotowe sa do spozycia.

Ja zwykle robie bez masla i slodze miodem. Smakuje wysmienicie :)

Pozdrawiam
Anna

1. Data: 2002-10-14 00:03:12

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal wrote:

> [...]
> platki owsiane gorskie ekstra produkowane przez mlyny w stoislawiu, produkt

Zalej na noc platki slodka smietanka, bez gotowania. Odstaw do lodowki
(np.3/4 szklanki platkow na 1 szklanke smietanki). Na drugi dzien dodaj
rodzynek, i/lub orzechow, wymieszaj i jedz. Bedzie mialo konsystencje
grudkowatego budyniu. Pyszne, ale wysoko kaloryczne. Po kilku
eksperymentach dojdziesz do prawidlowej proporcji platkow do smietanki.
MB

1. Data: 2002-10-14 00:46:07

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> grudkowatego budyniu. Pyszne, ale wysoko kaloryczne. Po kilku
> eksperymentach dojdziesz do prawidlowej proporcji platkow do smietanki.

Zapomnialam dodac, ze mozna poslodzic paroma lyzeczkami cukru wedle smaku.
MB

1. Data: 2002-10-14 07:29:17

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> na śniadanie od dwóch tygodni zjadająca płatki owsiane i jęczmienne na
> wodzie .. pycha:))

ja tez zrobilam sobie jakis czasem temu owsianke na wodzie i teraz juz innej
nie robie. po tej na mleku, mimo ze mi smakowala, zawsze jakos było mi mdło.
A na wodzie ani troche. To co ja robie to sa raczej platki na gesto, sprobuj
moze i tak.
Nalewam wody, nieduzo, za pierwszym razem trzeba na oko, ale powiedzmy ze
1/2 szkl. Wsypuje do tego 3 lyzki platkow, stoi to sobie na gazie i
doprowadza do wrzenia (trzeba patrzec czy sie nie przypala, a jesli tak to
dolac wody), a ja wrzucam mala garsc rodzynek, troche orzechow, sezamu,
wiorkow koko, siemie lniane, otreby, banany w plasterki, co mam, moze byc
tez slonecznik, troszke cynamonu, imbiru, troche to sie gotuje (trzeba
mieszac raz na jakis czas), a ja w tym czasie scieram na tarce jabłko ze
skorka i wrzucam do tej masy. Jeszcze chwile podgrzewam i gotowe.
Pyszne i robi sie w 5 minut. Ja tego nie słodze, szczególnie jesli dodam
banana, ale mozna ciut cukru lub miodu dodac.

Asia

1. Data: 2002-10-14 14:27:48

Temat: "owsianka" z muesli
Od: "Joanelle" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale mi narobiliscie apetytu!
Do tego stopnia, ze zaczęłam szukać w domu płatków owsianych. Nie było,
znalazłam za to muesli z duza iloscia platkow, mlekiem w proszku i
rodzynkami. Wzięłam pół szklanki wody w rondelku i dosypałam do niej trzy
łychy produktu, zagotowałam. Po dodaniu _odrobiny_ soli zrobiło się całkiem,
całkiem... W każdym razie, mój apetyt został zaspokojony :-)
Z tym, że bez rodzynek byłoby lepsze (sól!).

Pozdrawiam, Joanelle :-)

1. Data: 2002-10-15 16:28:36

Od: domańczak <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal
>bylbym bardzo wdzieczny za najzwyklejszy przepis na owsianke na mleku.
>kupilem jakies platki owsiane do szybkiego przyrzadzania i nie wiem co
alej... w ogole w zyciu tego nie jadlem, podobno niezbyt dobre...

Na początku mała informacja - płatki owsiane zwykłe
otrzymywane są z obłuszczonego ziarna, a "górskie", zwane tez
wyborowymi, z kaszy łamanej.
Ja rzadko gotuję owianke, bo... najczęsniej zalewam po prostu
goracym mlekiem (nie koniecznie zaraz wrzącym) i od razu, razem z moim
22-mies synkiem, przystępujemy do konsumpcji. Dodam tylko, ze w
niegotowanych płatkach jest o wiele więcej witamin (w gotowanej
praktycznie ich nie ma), natomiast jest niestety sporo kwasu
szczawiowego, który kradnie wapń, ale podobno mleko od razu ten kwas
"neutralizuje". W owsiance gotowanej nie ma kwasu szczawiowego.
A oto przepis na poridż (porridge) z termosa po amerykańsku (z
ksiazki "Bądź zdrów - smacznego!" Ireny Gumowskiej):
"Danie to nazwano <kawaleryjska owsianką> dla tych, którzy nie lubia
gotować i bardzo się spieszą ze sniadaniem. Otóż wieczorem wsypuje sie
do termosa (duzy, z szerokim otworem będzie najwygodniejszy) 1
szkalnke płatków owsianych i zalewa je 2 szklankami wrzącego mleka.
Miesza sie i zamyka termos. rano otwiera i można owsianke do woli
osolić lub ocukrzyć albo tez - jak lubia Amerykanie - dodac łyzeczke
cynamonu i garść umytych rodzynków, a z wierzchu posypać nasioami
słonecznika, dyni lub płatkami kokosowymi czy migdałowymi albo
posiekanymi orzechami. Do tego - duza szklanka mleka."

Pozdrawiam
Ania

kapusciany Maklowicz
Co zrobić ze świeżego łososia ?