Re: przyszłość wielkiej płyty

From: Lila <H...@H...Com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: przyszłość wielkiej płyty
Date: Thu, 13 Mar 2008 09:30:19 +0000 (UTC)

PG <p...@o...pl> napisał:

> Hahahahaha. Przyjdzie komisja, powie ze nie można mieszkać. Aby mieszkać
> trzeba będzie w blok zainwestować np. 10 mln zł. Pójdzie list do
> wszystkich mieszkańców, czy mogą zainwestować w ciągu następneych 3 lat
> po 100 tyś złotych żeby ratowac blok. Oczywiście NIE MOGą.

No wlasnie pokutuje jakis mit, ze bloki wielkoplytowe beda sie sypac.
Przy trzesieniu ziemi w Rumunii w 1977 r., kiedy zawalilo
sie 35 tys. budynkow, wielka płyta nie miała strat.
Przy wybuchu gazu w Gdansku - który doszczetnie zniszczył
dwie kondygnacje, budynek 10-pietrowy nie runął jak domek z kart,
tylko "osiadł" na gruzach.

> Efekt będzie taki, że zostanie im zaproponowana, wybudowana zresztą
> przez developera, tania alternatywa domków i 50% kwoty za mieszkanie.

:-) mamy zdaje sie gospodarkę rynkową - włascicielowi nie mozna
kazać opuścić jego własności.

Budynki wielkoplytowe są estetycznie passe i byc moze ceny tych
mieszkań będą spadać, ale deweloper musiałby ja wszystkie wykupic.
Koszt wyburzenia znacznie podrozalby inwestycje, wiec na razie nie
widzę drugiego Czarneckiego, zamieniajacego Poltegor blokowisk
na Sky Tower nowych osiedli. Ale pozyjemy - zobaczymy.

Pozdrowienia,
Lila