Żegnam Was

141. Data: 2008-01-28 14:42:19

Temat: Re: pytanie retoryczne
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* wrote:

> "Jak się kogoś o coś oskarża, powinno się ładnie przedstawić dowody."
> - Tomek Wilicki
>
> Krystyna

jeśli idzie o dowód na szkodliwość optydiety, starczy otworzyć dowolne forum
optymalnych i poczytać - co ludziom dzieje się PO zastosowaniu tego cudu.
Łysieją, zostają impotentami, dostają raka jelita grubego, marskości
wątroby, zapchania tętnic serca... Jakoś na forach wege nie ma ani jednego
takiego postu.

--
www.vegie.pl

142. Data: 2008-01-28 15:00:05

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A słyszałaś coś, żeby lekarze działali w kierunku zmiany systemu prawnego?
> Coś ze strony może ministra zdrowia? Jakaś propozycja przy okazji ostatnich
> strajków? Jakoś odnoszę wrażenie, że jest im z tym całkiem wygodnie.

Tomek, no wez przestan mnie rozsmieszac.... czy Ty myslisz, ze tutaj to
lekarze postarali sie o dobry system sadownictwa? Tym ma sie zajac
Ministerstwo Sprawiedliwosci, a nie Ministerstwo Zdrowia. Pomysl zawsze zanim
cos napiszesz...

> A to, że lekarzy oceniają w Polsce lekarze (czy tam oceniali do niedawna,
> nie trzymam ostatnio ręki na pulsie) to inna sprawa. Coś jak z sędziami,
> też jest "układzik" w którym sędziego osądza się na czymś co nazywa
> się "sąd koleżeński", za zamkniętymi drzwiami.

Czyli znow- system sadowniczy lezy, nie zdrowotny. I jesli juz jakies
pretensje to do Misnistra Sprawiedliwosci.
i.

143. Data: 2008-01-28 15:07:06

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to albo policz, albo zamilknij, OK? Oskarżanie ludzi bez żadnych podstaw to
> nie jest już tylko kwestia złego smaku.

to te 2 razy sie juz nie licza, i pare wiecej awitaminoz tez??

> znaczy co, sugerujesz że nie jest prawdą, iż 80% chorób jest wywołane
> czynnikami, których można uniknąć?

sugeruje, ze zachowujesz sie jak otpy, ktorzy maja uniwersalny srodek na
wszelkie dolegliwosci. Maja betony zamiast mozgow, i nie dociera do nich zadna
argumentacja. Sugeruje, zebys nie wpadl w ten tryb bo zrobisz z siebie
tylko "grupowego glupka", tak jak oni zrobili z siebie.
Odrobina wiedzy polega na tym, ze mozna na upartego przypisac wszystko na nia.
A jest to tylko uluda.

> i co, nie masz co pół roku badań poziomu B12?

Nie. Nigdy nie mialam.

(...)
> Dodam, że jedno z droższych nie znaczy jedno z lepszych.

o, znaczy jakie mam sobie wykupic? prosilabym o pomoc. Skoro wiesz, ze w
cywilizowanych krajach to sie robi, to poprosze o detale, i od razu sie tam
zapisuje. Co wiecej oglosze to wszedzie, ze place mniej a mam wiecej. Toz to
bedzie nowosc w USA.

> poziom poniżej 500 może już źle wpływać na np samopoczucie, ale faktem jest
> też, że mało który lekarz zwraca na to uwagę - nie za to im płacą. Za złe
> samopoczucie do sądu ich nie podasz, tego że wady genetyczne dziecka
> zależały akurat od niskiego poziomu też im nie udowodnisz.

w medycynie dziala cos takiego jak "evidence based medicine"- tym mozna
wszystko udowodnic. Jest czarno na bialym.
i.

144. Data: 2008-01-28 15:25:32

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a wrote:

> [...]
> lekarze postarali sie o dobry system sadownictwa? Tym ma sie zajac
> Ministerstwo Sprawiedliwosci, a nie Ministerstwo Zdrowia. Pomysl zawsze

Nie mówię że mają coś zmieniać. Zauważam po prostu, że jakoś im to nie
przeszkadza.

> Czyli znow- system sadowniczy lezy, nie zdrowotny. I jesli juz jakies
> pretensje to do Misnistra Sprawiedliwosci.

no nie do końca, jeśli lekarza ocenia jego kolega i statystycznie wychodzi,
że polski lekarz myli się setki razy rzadziej niż amerykański, można
podejrzewać, że to właśnie "kolega" jest winien.

--
www.vegie.pl

145. Data: 2008-01-28 15:27:36

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> Łysieją, zostają impotentami, dostają raka jelita grubego, marskości
> wątroby, zapchania tętnic serca... Jakoś na forach wege nie ma ani jednego

stary, a po co ty z nia dyskutujesz? Nie widzisz, ze jej o to wlasnie chodzi,
bo nadal w ten sposob reklamuje ta durna diete?
Krystyny nie zmienisz, bo ona wlasnie ma taki charakter, ze uwielbia klamac i
szukiwac ludzi. Ona jest po prostu zlym czlowiekiem i sam nejednokrotnie juz o
tym sie przekonales.
Ona jest juz za stara na to aby sie zmianic. Nawet leczenie psychiatryczne
takim osobom nie pomaga.

146. Data: 2008-01-28 15:36:51

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a wrote:

> to te 2 razy sie juz nie licza, i pare wiecej awitaminoz tez??

No i co masz do tych 2 razy?

Jeden przypadek to borelioza potwierdzona testem Elisa, testem PCR,
wystąpieniem rumienia oraz wystąpieniem objawów - lekarz stwierdził, że nie
trzeba tego leczyć.

Drugi przypadek to proste pytanie, czy lekarze wykonali sumiennie swój
obowiązek, czyli czy diagnozując SM zrobili testy na neuroboreliozę. Takie
testy robi się wszędzie na świecie - oprócz Polski. Gwoli sprawiedliwości,
niektóre kliniki u nas wykonują. Niektóre. Gdzie indziej mają to w dupie,
niech pacjent zdycha, my chcemy podwyżkę.

Oczywiście mógłbym zachować się jak lekarze i nie mówić w tych przypadkach o
boreliozie, ale ja lekarzem nie jestem - i chwilami odnoszę wrażenie, że to
może być powód do dumy.

Co do awitaminoz i demineralizacji, diagnozuję tam, gdzie jest solidne
ryzyko, iż awitaminoza istnieje - np gdy lekarz przepisał witaminy (vide
chorowitek), gdy ma 100% objawów niedoboru (ostatni temat o ciągłym
napięciu) albo gdy "pacjent" pije ponad litr pepsi / dzień (vide JS)

> [...]
> siebie tylko "grupowego glupka", tak jak oni zrobili z siebie.
> Odrobina wiedzy polega na tym, ze mozna na upartego przypisac wszystko na

Dziennie pojawia się 10-20 różnych postów opisujących dolegliwości. Naprawdę
zauważyłaś, żebym w każdym z tych przypadków diagnozował awitaminozy?

Jak facetowi leci krew z nosa, to są z reguły 3 możliwości - albo
nadciśnienie (co zalecam sprawdzić), albo jakiś proces w nosie, typu
gronkowiec czy rak (co też zalecam sprawdzić), albo - jak 2 powyższe są
nietrafne - osłabienie naczyń krwionośnych. I to już jest na 90% wina
niedoborów.

Jak facet ma nerwową pracę i ma szereg objawów takich jak bezsenność
(zwłaszcza zmęczenie po obudzeniu), fascykulacje, depresja - znowu na 99%
ma za mało magnezu.

Ale jeśli zauważysz gdzieś, że piszę o niedoborach tam, gdzie ich nie ma -
pokaż palcem to miejsce. Jak na razie nie pokazałaś żadnego.

> [...]
> cywilizowanych krajach to sie robi, to poprosze o detale, i od razu sie
> tam zapisuje. Co wiecej oglosze to wszedzie, ze place mniej a mam wiecej.

Znajdź ubezpieczenie, które wykonuje regularnie takie właśnie badania.

> w medycynie dziala cos takiego jak "evidence based medicine"- tym mozna
> wszystko udowodnic. Jest czarno na bialym.

Znaczy jak udowodnisz, że np wady rozwojowe dziecka są spowodowane poziomem
B12 o wartości powiedzmy 350?

--
www.vegie.pl

147. Data: 2008-01-28 15:41:34

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mówię że mają coś zmieniać. Zauważam po prostu, że jakoś im to nie
> przeszkadza.

a prosilam, zebys pomyslal zanim cos napiszesz...
czy Ty myslisz, ze w stanach by lekarzom przeszkadzalo, ze system prawny
szwankuje??

> no nie do końca, jeśli lekarza ocenia jego kolega i statystycznie wychodzi,
> że polski lekarz myli się setki razy rzadziej niż amerykański, można
> podejrzewać, że to właśnie "kolega" jest winien.

tu tez lekazra ocenia lekarz. I co teraz?

i.

148. Data: 2008-01-28 15:46:49

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gronkowiec czy rak (co też zalecam sprawdzić), albo - jak 2 powyższe są
> nietrafne - osłabienie naczyń krwionośnych. I to już jest na 90% wina

wiecej przyczyn juz nie ma??

> Znajdź ubezpieczenie, które wykonuje regularnie takie właśnie badania.

Nie to Ty mi znajdz. Przeciez skads wiesz o tym. Poprosze wiec zrodlo skad to
wiesz, ze w krajach cywilizowanych wykonuej sie to badanie rutynowo. dawaj
namiary.

> Znaczy jak udowodnisz, że np wady rozwojowe dziecka są spowodowane poziomem
> B12 o wartości powiedzmy 350?

"ebm" wrzuc na google. Tam masz jak sie takie rzeczy udowadnia.
i.

149. Data: 2008-01-28 15:49:09

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> zapisuje. Co wiecej oglosze to wszedzie, ze place mniej a mam wiecej. Toz to

w sumie napisalas to co i ja mysle, z tym, ze Tomek akurat nie jest jakims
naganiaczem do ewidentnej sekty terapeutycznej tak jak znani mi opty aktywnie
dzialajacy w sieci internetowej.
Tomek jest wielkim zwolennikiem wegetarianizmu, a ta dieta jest postrzegana w
Polsce jako dieta, zalecana rowniez przez pewne sekty.
Ja rowniez zauwazylem, ze niektorzy wegetarianie zdradzaja objawy fanatyzmu.
U Tomka jednak tego tak nie widze, chociaz dieta wege, moze powodowac pewne
nasilenie niektorych cech psychicznych u wielu ludzi - na szczescie glownie
pozytywnych:)
Osobiscie nie jestem zwolennikiem wegetarianizmu dla mezczyzn i dzieci,
a dlaczego, to juz nie temat na ta grupe.

> w medycynie dziala cos takiego jak "evidence based medicine"- tym mozna
> wszystko udowodnic. Jest czarno na bialym.

hmmm.....taaak.....to taka lekarska *Biblia*:))))

150. Data: 2008-01-28 17:50:51

Od: "p47" <p...@b...list.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nawet
> nie machnie reka. Liczba skazanych mowi wlasnie o systemie prawnym, nie o

Albo oszukujesz, albo tradycyjnie zabierasz głos nie znając tematu.
-Mowa była o polskich sądach kolezeńskich, gdzie orzekaja nie prawnicy, a
lekarze.

p47

diprogenta dla dwulatka
Tomografia Komputerowa
dużo pytań - alergia niemowlaka - medycyna konwencjonalna albo nie-
zanieczyszczenia w Nutramigenie
UNIDOX