Żegnam Was

161. Data: 2008-01-28 21:25:23

Temat: Re: pytanie retoryczne
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeff wrote:

> ..a co ja napisalem? Prawie to samo. Przeczytales troche uwazniej co
> napisalem?

prawie robi wielką różnicę :D

> oki, ale czytajac Twoja strone, odnosi sie takie wrazenie. Jesli bowiem
> ktos nie jest wielkim zwolennikiem czegos, to np. nie zaklada strony
> internetowej. W kazdym razie, ja bym np. nie zakladal.

Oj, będąc zwolennikiem etycznym wegetarianizmu (co nic nie ma wspólnego z
aspektami zdrowotnymi tej diety czy w ogóle z medycyną) człowiek szuka
kontaktu z innymi zwolennikami etycznymi. Sorki za tego słowotwora :)

> [...]
> psychicznymi i przedziwnymi filozofiami zyciowymi.
> Jesli chodzi o diete wegetarianska, to niestety napisalem o faktach.
> Badalem osobiscie vege - diete m.innymi pod katem rownowagi hormonalnej
> (w diecie bylo tylko 250 ml jogurtu niskotluszcowego).
> Produkty byly sladowo zanieczyszczone atybiotykamim i hormonami.
> W literaturze mozna takze znalezc informacje na ten rownowagi hormonalnej
> na diecie wegetarianskiej.
> W diecie makrobiotycznej w wersji japonskiej, rowniez zaleca sie
> mezczyznom spozywanie bialka zwierzecego (glownie ryb), z uwagi wlasnie na

No, ale jakie to hormony są rozregulowane przez dietę wege? To, że mięso
zatruwa organizm człowieka hormonami i czasem prowadzi do rozregulowania
gospodarki nimi, wiedzą już chyba wszyscy. Ale żeby dieta wege prowadziła
do jakiś deregulacji?

Soja z tego co wiem ma jakieśtam właściwości które czasem, w ekstremalnych
sytuacjach powodują delikatne zaburzenia hormonalne (np potrafi
zabezpieczać przed niektórymi odmianami raka), jakieś jeszcze?

A co do tych badań, na jakiej grupie było prowadzone badanie, co to była za
dieta wege - na ile zróżnicowana, jaka była wielkość grupy kontrolnej,
jakie hormony były brane pod uwagę, a najważniejsze - jaka jest niby
definicja normalności równowagi tych hormonów?

> Myslisz o optymalnych ???:))))))))

Akurat mam raczej na myśli niektóre grupy katolickie, swego czasu dość
głośna była sprawa paru ich stronek internetowych - poszło kilka procesów
sądowych o ile mnie pamięć nie myli.

Jest też taki jeden czubek który wszędzie widzi sektę hare kryszna, chyba że
już go zamknęli albo permanentnie odcięli dostęp do netu.

--
www.vegie.pl

162. Data: 2008-01-28 21:32:40

Temat: Re: Żegnam Was
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeff wrote:

> sam internet nie moze byc podstawa do zdobywania informacji ani dla
> lekarza ani tym brdziej dla laika. Jesli nie masz gruntownej wiedzy
> medycznej czy dietetycznej, nie jestes w stanie prawidlowo ocenic
> informacji ktore sa zamieszczane w sieci.

No wiesz, czasem lepiej nie mieć żadnej wiedzy medycznej, niż mieć zaklepane
w betonowej głowie informacje sprzed 50 lat, na dodatek wyrywkowe - bo
resztę się zapomniało miesiąc po egzaminie.

Tak czy tak, głupek choćby miał 1000 źródeł i do tego studia - nie zrozumie,
mądry człowiek załapie i odfiltruje bzdury bez problemu.

> naginasz i przesadzasz:)

Widać dawno w PL u lekarza nie byłeś/aś. Pamiętam jak zasugerowałem
chirurgowi układu pokarmowego, że może jednak ciągły stan zapalny błon
śluzowych oczu czy gardła ma coś wspólnego ze stanem zapalnym błony
żołądka - powiedział, że to problem dla okulisty. I wcisnął środki na
helicobacter, której nie mam od 10 lat.

Drugi chirurg pierwsze co zrobił, to właśnie obejrzał oczy i gardło, to było
dla niego wręcz podstawą rozpoznania. On był jednym z tych lekarzy, którzy
nie zapomnieli miesiąc po egzaminie tego, czego ich uczono.

> Przykro mi, ale zupelnie wolny rynek w sluzbie zdowia, to niebezpieczna
> utopia. Swego czasu probowalem ten temat poruszyc na tej grupie, ale bez
> wiekszego sukcesu.
> Sprobuj podyskutowac na ten temat z lekarzami i pielegniarkami piszacymi
> na grupie *sluzba zdrowia*. Wypowiadaja sie tam Polacy ktorzy pracuja w
> roznych krajach swiata, wiec najlepiej znaja ta sprawe z wlasnego
> doswiadczenia.
>
> Wklejam ponizej link do jednej z ciekawszych dyskusji:
>
> http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=305&w=74641
522

No cóż, socjalistyczna utopia jest jeszcze bardziej niebezpieczna, co widać
chociażby po tym, jak w Kanadzie traktuje się chorych na przewlekłą
boreliozę. Fakt faktem, że ten wolny rynek musiałby być jednak jakoś
regulowany, aby kasa płynęła za wyleczenie pacjenta a nie za jego
leczenie - co pozwoliłoby uniknąć patologii takich, jakie są np w Kanadzie.
Dalej rynek ów byłby wolny, tylko zmieniłby się kierunek przepływu gotówki.
Nieco to skomplikowane, ale gwarantuję że model jest spójny.

--
www.vegie.pl

163. Data: 2008-01-29 14:17:55

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Albo oszukujesz, albo tradycyjnie zabierasz głos nie znając tematu.
> -Mowa była o polskich sądach kolezeńskich, gdzie orzekaja nie prawnicy, a
> lekarze.

jak zwykle odzywasz sie nie znajac tematu. Jak Tomek. Tomek daje przyklady z
USA nie majac zielonego pojecia jak to dziala. Tutaj tez sa sady kolezenskie.
Sa tez sady cywilne. Tutaj w zaleznosci gdzie zlozysz zazalenie rozstrzygane
sa sprawy medyczne. Jesli zlozysz do przelozonych lekarzy (odpowiednik
Okregowych Izb lekarskich) tez _sad kolezenski_ rozpatruje sprawe. Lekarze tez
trzymaja sztame, to sa tacy sami ludzie jak w Polsce. A jesli pacjent zlozy
sprawe do prawnika, wtedy zaczyna sie rozprawa z powodztwa cywilnego, i
lekarze sa wzywani jako ekpserci. generalnie wszelkie pieniezne zasadzenia sa
z powodztwa cwyilnego i to sa te o , ktorych w Polsce sie mowi- dlatego z tym
prosze sie zglosci co ministra sprawidliwosci. W tutejszej "okregowej izbie
lekarskiej" ewentualnie mozna miec np zawieszona licencje, czy tez odebrana,
albo tylko np nagane. Nic zwiazane z pieniedzmi.

Wiec zarowno Tomku, jak i Ty "znawco tematu"- zanim zaczniecie porownywac
Polske do innego kraju, zapoznajcie sie jak tam to dziala. Inaczej robicie z
siebie posmiewisko, udowadniajac jak latwo wam rzucac slowa na wiatr.

i.

164. Data: 2008-01-29 15:01:47

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a wrote:

> [...]
> z siebie posmiewisko, udowadniajac jak latwo wam rzucac slowa na wiatr.

ależ ja się zapoznałem. Przejrzałem statystyki udowodnionych błędów
lekarskich w PL i w Stanach, to starczyło. Tak kolosalnej różnicy nie można
wyjaśnić jedynie większą popularnością procesowania się w Stanach.

--
www.vegie.pl

165. Data: 2008-01-29 15:52:43

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ależ ja się zapoznałem. Przejrzałem statystyki udowodnionych błędów
> lekarskich w PL i w Stanach, to starczyło. Tak kolosalnej różnicy nie można
> wyjaśnić jedynie większą popularnością procesowania się w Stanach.

przez sad kolezenski, czy sad cywilny?

i.

166. Data: 2008-01-29 16:04:55

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (...) Tu po prostu zgadywałem,

to slowo klucz w wiekszosci Twoich wywodow. EOT,
i.

167. Data: 2008-01-29 21:57:59

Temat: Re: bylo Re: Żegnam Was -> grupa moderowana (szkoda howoryty)
Od: " turpin" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daj se, Panie Piotrze, spokój.

Usenet, jako medium się kończy i jego funkcję przejmują fora. Niedługo nawet
nasz Czereśniak ze swoimi problemami odkleszczowymi przeniesie się któreś z
Forów GW czy innego Onetu. Różnym Milczącym Surmaczom wydaje się, że dalej
siedzą na szczycie kryształowej góry, podczas gdy na prawdę siedzą w
solniczce, zapomnianej w zakurzonym kącie sklepu ze starociami.

Załóż moderowane forum -- masz 'markę', ludzie Ci wierzą, włożyłeś w swoje
posty kupę wiedzy i czasu -- może się udać. Może i Krzyś wróci...

168. Data: 2008-01-30 03:34:40

Od: "p47" <p...@b...list.ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Polske do innego kraju, zapoznajcie sie jak tam to dziala. Inaczej robicie
> siebie posmiewisko, udowadniajac jak latwo wam rzucac slowa na wiatr.

No to pani "ekspierdko", - zamiast próbowac spychac dyskusje na tory
rozmaitych ubocznych dywagacji i to tradycyjnie nieudolnie, bo jednak sama
przyznajesz, ze zawieszenia, czy odbieranie licencji równiez w USA leżą w
gestii sądów lekarskich, a nie koniecznie prawników, ktorych bezsensownie
przywoływałaś, to podaj najważniejszą do porównania poziomu kolesiostwa w
Polsce liczbę, a mianowicie ilu lekarzy amerykanskich traci rocznie
licencję w USA, a ilu w Polsce ??
Alternatywnie możesz oczywiście spróbowac udowodnić, że poziom lekarzy
polskich jest tak nieporównanie e wyższy, niż w USA;-))
;-))

p47

169. Data: 2008-01-30 16:20:02

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmmm.....taaak.....to taka lekarska *Biblia*:))))

to nie biblia, to _metoda_ uznawana i stosowana w swiecie nauki, a nie tylko
medycyny. Teorie trzeba sprawdzic w praktyce (evidence), i to nie dotyczy
tylko medycyny.

i.

170. Data: 2008-01-30 19:54:18

Od: czesio <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof (Suzuki Kokushu) wrote:

> Mam dość użerania się z zadufanymi w
> sobie, nie znającymi kindesztuby ćwierćinteligentami, przepychanek z
> debilnymi promotorami nonsensownych terapii, walki z idiotycznymi
> poglądami, (...)

po co zaraz anulować subskrypcję? Proszę skorzystać z KFa ;-)

diprogenta dla dwulatka
Tomografia Komputerowa
dużo pytań - alergia niemowlaka - medycyna konwencjonalna albo nie-
zanieczyszczenia w Nutramigenie
UNIDOX