pytanko

1. Data: 2001-11-14 13:35:49

Temat: pytanko
Od: "Jibrielle" <p...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czytam Was juz od dluzszego czasu, bardzo rzadko pisuje bo choc gotowac
lubie, to kucharka ze mnie taka, ze prosto bym trafila do Waszej Cafe Za
Slupem :-)

Ale mam pytanie, bo to Swieta za progiem a chcialabym zrobic sernik -
zwyczajny, polski, z bialego sera. Nawet mam paczke Sernix-u, ktora
obdarowala mnie kolezanka, ale... problem w tym, ze twarogu tu na lekarstwo.
Jestem bowiem w Anglii, i tu uklon w strone osob mieszkajacych za granica,
czym moglabym zastapic ten serek? Mam dostepny cottage cheese wszedzie, a w
ASDA sprzedaja niemiecki quark. Czy sie nadadza? A moze cos innego?
Przypuszczm ze przepis tez bedzie trzeba zmodifikowac, a u mnie jedyne
doswiadczenie pochodzi z dziecinstwa jak podgladalam robienie sernika przez
moja babcie 15 lat temu...

Dziekuje z gory za pomoc.

Inga.

1. Data: 2001-11-14 14:39:12

Temat: Re: pytanko
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Jibrielle wrote:

> [...]
> doswiadczenie pochodzi z dziecinstwa jak podgladalam robienie sernika przez

Hej,

możesz spróbować wziąć cottage cheese i wycisnąć maślankę, np za pomocą
lnianej "skarpety". Wychodzi coś w rodzaju twarogu.

Waldek

1. Data: 2001-11-14 14:44:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Czytam Was juz od dluzszego czasu, bardzo rzadko pisuje bo choc gotowac
>lubie, to kucharka ze mnie taka, ze prosto bym trafila do Waszej Cafe Za
>Slupem :-)

Prosze tu nie obrazac Cafe!!! No! No! ;))

> [...]
>doswiadczenie pochodzi z dziecinstwa jak podgladalam robienie sernika przez

ja uzywam tego Quarka - wychodzi OK (jest bardzomokry wiec lepiej
go na sitko polozyc niech obcieknie, niepotrzasac, bo przeleci!!
poszukaj curd cheese - gladziutki twarog, pelno tlusty (o
rany...) i ostatnio w ogole go nie moge znalezc (pod nosem mam
Asde i Sainsburego i tam go kupowalam).
cottage cheese zawsze bedzie grudkowaty

Krysia (Tyne and Wear)

>Dziekuje z gory za pomoc.
>
>Inga.

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-14 14:57:01

Od: "Jibrielle" <p...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message

> Prosze tu nie obrazac Cafe!!! No! No! ;))

Nigdy w zyciu! ;-)))

> [...]
> poszukaj curd cheese - gladziutki twarog, pelno tlusty (o
> rany...) i ostatnio w ogole go nie moge znalezc (pod nosem mam

Poszukam, moze cos znajde... Czy reszte skladnikow trzeba dostosowac w jakis
sposob do quarka?

Inga.

1. Data: 2001-11-14 14:58:23

Od: "Jibrielle" <p...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

> Hej,
>
> możesz spróbować wziąć cottage cheese i wycisnąć maślankę, np za pomocą
> lnianej "skarpety". Wychodzi coś w rodzaju twarogu.
>
> Waldek

Tak tez myslalam... a jak smakuje z niego sernik?

Inga.

1. Data: 2001-11-14 15:16:54

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Poszukam, moze cos znajde... Czy reszte skladnikow trzeba dostosowac w jakis
>sposob do quarka?
>
>Inga.

jest on z natury kwasniejszy...ja go najbardziej lubie w
nalesniku...z cukrem pudrem, skorka cytr. i rodzynkami.
odsmazony. nalesnik caly znaczy sie.

Krysia

P.S. Gdzie Ty jestes?
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-14 15:55:20

Od: "Jibrielle" <p...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> jest on z natury kwasniejszy...ja go najbardziej lubie w
> nalesniku...z cukrem pudrem, skorka cytr. i rodzynkami.
> [...]

Nottingham :-)

Dzieki za rade.

Inga.

1. Data: 2001-11-14 16:25:09

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Tak tez myslalam... a jak smakuje z niego sernik?

sernika nie robiłem, ale pierogi. Dobrze wycisnąć i przemielić przez
maszynkę. Ale Krysia pisała, aby wziąć curd cheese, pewnikiem lepsze. Ja
jeszcze nic nie kupowałem w UK (tylko w Gibraltarze, ale to się nie
liczy)

Waldek

Pomysl racloijazontorski do Cafe Za Słupem...
_Nie_ dziekuje za przepis na najgorsza szarlotke w swiecie... :(
Dzieki za przepisy na makowce :)
Przeczytane w gazecie - o jajkach
piernika ciag dalszy ;-)