Re: randap - jak użyć?

Data: 2002-11-26 13:40:27
Temat: Re: randap - jak użyć?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:arvb0f$hrk$1@news.tpi.pl...

> Boimy sie tego, czego nie znamy. Myśle, że lepiej znać skład chemiczny,
> sposób działania, optymalna dawkę i termin użycia pestycydu i wtedy
> podejmować decyzję, co do jego zastosowania, niż spekulować na temat
> tragicznych skutków. Ludzkość nie jest głupia, chociaż często płaci wysoką
> cenę za swoje błędy. Pestycydy przeszły wielka ewolucję. Obecnie jest
> całkowity zakaz produkcji pestycydów kumulujących się w organizmach żywych
> i środowisku, kończy się powoli czas stosowania preparatów doglebowych.
> Nowoczesne pestycydy są selektywne (np. niszczą perz i miotłę zbożową w
> [...]

Nie nalezy uwazac tego, czego nie znamy za nieistniejace. W epoce stosowania
DDT nie znano ubocznych skutkow jego dzialania. Z tego nie wynika, ze ich nie
bylo. Dopuszczanie do uzycia odbywa sie pod naciskiem wielkich firm produkujacych
pestycydy. A skutki uboczne wychodza na jaw czesto po dlugim czasie. Jak wiadomo,
juz starozytni Rzymianie... . Konkretnie - dodawali do wina zwiazki olowiu dla
polepszenia smaku. Powodowalo to powolna degradacje umyslowa, glownie elit, bo
te dodatki nie byly tanie. Ale trwalo to dlugo.

Rozne czynniki nie sa zreszta przy badaniach uzwgledniane. Na przyklad bada sie
jak rozklada sie dana substancja uzyta w ogrodzie, a nie bierze sie pod uwage,
ze wnosimy ja na butach do domu, gdzie warunki sa inne.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz