Re: rozwiniete zdolności interpersonalne

From: "Edyta" <e...@a...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: rozwiniete zdolności interpersonalne
Date: Tue, 9 Dec 2003 11:57:49 +0100

Użytkownik "Harmony Wroclaw" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
news:br47h6$v66$1@localhost.localdomain...
> No właśnie... Podobny zwrot można spotkać często w ogłoszeniach o pracę.
> "Poszukujemy pracownika z rozwiniętymi/wysokimi zdolnościami
> interpersonalnymi". Co to znaczy? Jakie jeszcze 'zdolności' wchodzą w
skład
> 'umiejętności interpersonalnych' oprócz komunikatywności i empatii (tylko
te
> dwie przychodzą mi w tej chwili na myśl)?
>
> Czy 'umiejętność pracy w grupie' też wchodzi w zakres w/w zdolności?
>
> Pozdrawiam
> H.

Wszystko zależy od tego, na jakie stanowisko ma być
zatrudniony pracownik.
Poza tym zwrot "rozmaite zdolności interpersonalne"
jest lekko " niestosowny :-))
Jeżeli chodzi o zdolności interpersonalne
na stanowisku np.: handlowca mogą nimi być np.:
otwartość, komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów,
szybka zdolność rozwiązywania problemów,
wrażliwość, zdolności twórcze, dokładność, punktualność.
umiejętność dobrej współpracy w grupie jest też tutaj bardzo ważna,
podobnie jak "miła aparycja"
Jest wiele cech na które zwraca uwagę pracodawca
przy zatrudnianiu pracownika.
Zawsze jest istotne, aby cechy pracownika "pasowały"
do danego stanowiska pracy.
Edyta