Re: rury do kaskady/fontanny

Data: 2003-07-09 15:58:41
Temat: Re: rury do kaskady/fontanny
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl>

news:7643.00000a21.3f0b5b76@newsgate.onet.pl...

> Są jeszcze węże z tego samego materiału co "ogrodniczy" lecz o średnicy
> wewnetrznej 30 mm żółtego koloru w oplocie przeciwdziałajacym załamaniom.
> Wystarczy taki wąż przeciągnąć przez rurę chydrauliczną o średnicy 50 mm
(taka

Doliczając cenę tej kanalizy całość wyjdzie mnie drożej niz oryginalna rura
ogrodowa Gardeny :-(

> Twojej pompy ta
> wydajność 3500l/h to wydajność na wysokośći wylotu z pompy, czym wyżej
znajduje
> się ujsćie do kaskady tym wydajnośc maleje.

Wiem, wydajność taka zostaa ustalona z uwzględnieniem wysokosci pompowana i
wziętą "na łoko" poprawką na dość cienki wąż. Jest w miarę OK.

> dławik.Zawory i złączki do węża 30 mm można zakupić w specjalistycznych
> sklepach lub hurtowniach z artykułami do instalacji wodociągowych z PCV.

Dwudrożnego nie widziałem. A naprawdę mocno szukałem. Były tylko takie z
szybkozłączkami oraz z automatyki grzewczej z cena powalającą na kolana.

Zreszta moge juz napisac na podstawie doswiadczeń: wąż ogrodowy w ziemi
zachowuje się spoko. Trochę gorzej wypada uzycie go w wodzie - przy głębokim
bajorku (moje ma ok. 1,5m) samo ciśnienie wody go zakleszcza na tyle
skutecznie, że ledwie leci. Tu jednak wystarczające się okazało ponakładanie
na niego odcinków rurki elektroinstalacyjnej PCV tak, żeby niedopuścić do
jego zakleszczania się "na płask" i jest OK. Przy odpowiednim zapasie
wydajności pompy mozna spokojnie uzyskac potrzebny efekt. Oczywiście efektem
tym nie jest gejzer wody bijacy z kaskady, ale mi była u ujścia potrzebna
wydajnośc około 500-700l/h a do takiej wydajności taki system jest OK. Pompa
3500l/h przy podnoszeniu o 2m traci wydajność do 1000l/h strata na oporach
instalacji daje akurat tyle ile trzeba.

J.