ryby-ale jak?

1. Data: 2007-08-27 07:55:46

Temat: ryby-ale jak?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę, nie odsyłajcie mnie do google'a...
Podrzućcie mi proszę jakieś swoje sprawdzone przepisy na ryby. Ale w grę
wchodzą tylko: panga, kerguleny, tuńczyk, łosoś.
Robiłam już pangę po grecku, pangę w panierce, kerguleny smażone na patelni,
łosoś smażony na patelni, tak samo tuńczyk (ale wyszedł strasznie suchy -
może macie jakieś sprawdzone metody, żeby był lepszy).
Jutro planuję kotleciki rybne z pangi coś ala dukaty kapitana iglo, czy jak
to tam się nazywało kiedyś.
Ale na tym kończą się moje pomysły.
Pomózcie proszę.
Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

2. Data: 2007-08-27 08:30:58

Temat: Re: ryby-ale jak?
Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:fau020$6jj$1@news.onet.pl...
> [...]
> suchy - może macie jakieś sprawdzone metody, żeby był lepszy).
> Jutro planuję kotleciki rybne z pangi coś ala dukaty kapitana iglo, czy

A może być sola a'la Paul?

Delikatna i wykwintna ryba atlantycka. Rozmrozić na talerzyku,
odlać płyn i wysuszyć filety na papierze kuchennym. Na inny talerzyk
nalać trochę mleka, a na trzeci wysypać trochę maki pomieszanej
z czerwoną słodką papryką. Utrzeć suchy chleb na tarce. Podgrzać
na patelni masło, posolić je i wrzucić startą bułkę, wymieszać. Teraz
trzeba szybko: umoczyć filet w mleku, posypać mąką i położyć na
patelni. Smażyć po 2-3 minuty z każdej strony aż starta bułka się
podrumieni. Podawać z plasterkiem cytryny, białym winem
i dobrym humorem!!!

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

3. Data: 2007-08-27 09:09:11

Temat: Re: ryby-ale jak? [P]
Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Barbara K. napisał(a):

> Proszę, nie odsyłajcie mnie do google'a...

Panga w śmietanie może być? ;)

filet pangi- 1szt na osobę, pokrojone na 3 części
natka pietruszki
śmietana 30% (250ml na 3 filety) najlepsza Łaciata kartonik
jedna cebula
2-5 ząbków czosnku (3 do przełożenia ryby, 2 do sosu)
sól pieprz
masło lub margaryna do smażenia

Pangę posypujemy solą i delikatnie pieprzem, przekładamy czosnkiem
pokrojonym w płatki i wstawiamy do lodówki na 1-2 godz
Usuwamy czosnek rybę bardzo skromnie obtaczamy w mące.
Smażymy na maśle lub margarynie i odkładamy na talerz
Do pozostałego po rybie tłuszczu dodajemy posiekaną małą cebulę i 2
ząbki posiekanego czosnku, szklimy i zalewamy osoloną do smaku
śmietaną 30%, dodajemy posiekaną pietruszkę, wkładamy w to kawałki ryby
i doprowadzamy do wrzenia

Idealnie smakuje z brązowym ryżem, sałatki nie konieczne, ale jeśli już
to coś bez śmietany ;)

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

4. Data: 2007-08-27 09:32:12

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może macie jakieś sprawdzone metody, żeby był lepszy).
> Jutro planuję kotleciki rybne z pangi coś ala dukaty kapitana iglo, czy

Gulasz rybny z pomidorami i zielonym groszkiem. Bardzo dobre, ale przepisu
pod ręką nie mam.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

5. Data: 2007-08-27 10:19:57

Od: "skarb" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może być sola a'la Paul?

Coś mi się widzi, że dawno rybki nie jadłam. Kuszące :P

Pozdr.
Magda

6. Data: 2007-08-27 11:44:33

Od: Marek <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Barbara K.
Mon, 27 Aug 2007 09:55:46 +0200 napisałeś:

> tuńczyk, łosoś.

pyszne i sprawdzone:

Łosoś pieczony
* filety z łososia
* 3 łyżki masła,
* 1 pęczek koperku,
* sok z cytryny,
* sól
Filety opłukać, osuszyć, osolić, skropić sokiem z cytryny. Naczynie
zaroodporne wysmarować połową masła, ułożyć na dnie opłukane gałązki
koperku, na tym filet, a na nim kawałki masła. Piec 20 minut w temperaturze
180°C. Przed podaniem posypać świeżym koperkiem.

...a przepis na tunczyka 'po portugalsku' gdzies mi uciekl :(
w kazdym razie trzyma sie go chwile w zalewie cytrynowej z ktorej potem robi
sie sos. a tunczyka smazy.

Marek
"To nasza specjalność powleczona ciemną mleczną czekoladą. Gdy ją włożyć do
ust, wyskakują sprężynujące bolce i przekłuwają policzki na wylot. "

7. Data: 2007-08-27 11:57:17

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> suchy - może macie jakieś sprawdzone metody, żeby był lepszy).
> Jutro planuję kotleciki rybne z pangi coś ala dukaty kapitana iglo, czy
Kotlety mielone z łososia, już kiedyś podawałam, ale co tam. Najlepiej łosoś
mrożony w kostkach, bo świerzego to mi żal, ale jak Ci nie żal to i świerzy
może być. Łososia z cebulą (tyle co do kotleyów mięsnych) mielemy w
maszynce. Dodajemy jajka (jedno na 25-30 deko ryby), dużo siekanego koperku,
soli i pieprzu (najlepiej białego) do smaku, oraz tartej bułki tyle, żeby
się kotlety dało łatwo formować. Formujemy kotlety, obtaczamy w tartej bułce
i smażymy - bardzo powolutku.
Jak to był łosoś mrożony to go nawet mielić nie trzeba - wystarczy starannie
rozciapać widelcem.
Bo świerzy to robię tak: z rana solę pieprzę polewam obficie cytryną i
wkładam do lodówki. Po powrocie z pracy (czyli dosyć długo tak leży) -
smażę.
Albo kotlety mielone z jakiejś innej mrożonej ryby - tak samo tylko bez
koperku, no i jeśli ryba chuda to do masy kotletowej koniecznie trzeba dodać
oleju bo będzie wiórowate.
Pozdrawiam - Agnieszka

8. Data: 2007-08-27 12:16:37

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie panta_rei napisał(a):

> Smażymy na maśle lub margarynie i odkładamy na talerz

Zapomniałem dodać, że rybę smażymy max 2min na stronę, ma być tylko
ścieta ;)

Pozdrawiam.

9. Data: 2007-08-27 16:51:53

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za przepisy. Postaram się jeszcze w tym tygodniu
wypróbować.

Pozdrawiam serdecznie
Barbara i Marysia

10. Data: 2007-08-27 19:26:00

Od: "Piotr P." <p...@N...plSPAMU> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:
> [...]
> może macie jakieś sprawdzone metody, żeby był lepszy).
> Jutro planuję kotleciki rybne z pangi coś ala dukaty kapitana iglo, czy jak

http://jedzonko.pl/wedzony-losos-z-makaronem - surowy, podpieczony w
kawałkach też się nada, i dzięki śmietanie nie wyjdzie suchy.

http://jedzonko.pl/losos-ze-szpinakiem - polecam :)

Pozdrowienia
pandi

Rozhermetyzowane kurki