ryz do sushi

1. Data: 2000-11-25 14:45:00

Temat: ryz do sushi
Od: Marek Drabik <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Wpadlem tu po raz pierwszy wiec pozdrawiam wszystkich milosnikow jedzenia przy
klawiaturze.
I pytanko : czy ktos moze podzielic sie radami praktycznymi jak sprawnie ugotowac ryz
do sushi.
Z gory dzieki,
Pozdr, MDR

1. Data: 2000-11-25 20:51:39

Temat: Re: ryz do sushi
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ryz do sushi musi byc specjalnego gatunku. Ziarna tego ryzu sa grube i
krotkie, jest on bardziej klejacy sie po ugotowaniu. Do 1 szklanki ryzu
dolac 3 szklanki wody, doprowadzic do wrzenia, gotowac na ostrym ogniu 5
minut, zmniejszyc ogien do najmniejszego (czy ktos pamieta plytki
azbestowe?), i dusic-parzyc 20 minut.
Ten goracy ryz, tuz po ugotowaniu, nalezy przelozyc do drewnianej miski,
rozprowadzic po sciankach i spryskac goraca mieszanka ryzowego octu i
cukru, w proporcji 3 lyzki octu, 2 lyzki cukru na 1 szklanke ryzu. Ocet
z cukrem powinien byc zagotowany do rozpuszczenia cukru. Ryz uzywany do
rolowania sushi powinien byc letni w momencie, gdy go suhsimaster bierze
do reki. Zimny ryz i zimne, schlodzone sushi jest uwazane przez
Japonczykow za takie barbarzynstwo, jak np. jedzenie schlodzonego
bigosu. Fu!
MB

1. Data: 2000-11-27 08:35:09

Od: Marek Drabik <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> do reki. Zimny ryz i zimne, schlodzone sushi jest uwazane przez
> Japonczykow za takie barbarzynstwo, jak np. jedzenie schlodzonego

Magda,
Wielkie dzieki. Widze, ze trafilem na milosnika :)
W takim razie moze jeszcze mi pomozesz w objasnieniu co to jest "tezu".
W przepisach jest to srodek zapobiegajacy przywieraniu ryzu do palcow
podaczas formowania.
PS Oczywiscie mam odpowiedni ryz. Szczerze mowiac przygotowalem w/g
przepisu na opakowaniu, ale twoje uwagi sa bardzo cenne.
Z mata tez poszlo niezle.
Pozdrawiam,
MDR

1. Data: 2000-11-27 17:43:48

Od: Gruby. < boruta@icbleu-nospam.org> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Nov 2000 09:35:09 +0100, Marek Drabik <m...@e...pl>
wrote:

> [...]
>W takim razie moze jeszcze mi pomozesz w objasnieniu co to jest "tezu".
>W przepisach jest to srodek zapobiegajacy przywieraniu ryzu do palcow
Najlepszym zwilzaczem jest woda - stawiasz sobie mala miseczke w
ktorej maczasz palce ( 3) i to wszystko...

Art.(Gruby )

1. Data: 2000-11-27 17:51:42

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, co to jest tezu. Ja maczam rece w wodzie i dotykam do
recznika, tak, zeby byly wilgotne, ale nie mokre.
A czy wiesz, ze proszek wasabi po wymieszaniu z woda w miseczce do
konsystencji pasty nalezy odstawic do gory nogami na kilka minut?
Podobno kisi sie on we wlasnych oparach i jest mniej "proszkowy" a
bardziej naturalny w smaku.
MB

1. Data: 2000-11-27 20:01:31

Od: Marek Drabik <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> napisał / wrote:

> Nie wiem, co to jest tezu. Ja maczam rece w wodzie i dotykam do
> recznika, tak, zeby byly wilgotne, ale nie mokre.

Na to, to i ja sam wpadlem :) Tylko wkurza mnie, ze nie wiem, co to jest to "tezu".

> [...]
> konsystencji pasty nalezy odstawic do gory nogami na kilka minut?
> Podobno kisi sie on we wlasnych oparach i jest mniej "proszkowy" a

Sorki, ale ja uzywam pasty wasabi, a nie proszku. Skad mozna wziac proszek ?
Paste kupilem w barze orientalnym przy Hipernowej w Galerii Mokotow (Warszawa).

No dobra, jak jestesmy przy ryzu, to zdradz, jakiej ryby nie boisz sie uzywac, zeby
byla swieza ;)
Ja na razie zaryzykowalem jedynie lososia. A najpewniejsze sa jednak California
rolls.
Pozdr, MDR

1. Data: 2000-11-27 21:30:42

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Zalezy, gdzie mieszkasz. Ja uzywam ryb, ktore sa swiezo lowione w
Pacyfiku, najchetniej tunczyka, sczegolnie podbrzusze (tuna belly),
ktore jest tlusciejsze i delikatniejsze, jak rowniez lososia. Innych nie
uzywam, choc czasami uda mi sie w porcie od rybakow kupic morskie
wegorze, ale te wole smazone. Ikre uzywam ze sloikow.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-11-27 22:29:06

Od: e...@l...pdi.net (Ella Szeremetti) szukaj wiadomości tego autora

To ja sie przyznam, jak robie baaardzo spolszczona wersje sushi:
Zwykly, bialy ryz ugotowany w osolonej wodzie, mieszam z majonezem z
cytryna, w srodek klade kawalki gotowanej marchewki lub czerwonej
marynowanej papryki, kawalki wedzonego lososia z paczki, sledzia ( z tych w
oleju Lisnera), nawet szprotki wedzone w oleju tez kladlam. Maty nawilzam
rekami zmoczonymi w zwyklej wodzie i tylko dodatkowo mocze ( tez woda)
koniec. Po pocieciu kropie srodek sosem sojowym wymieszanym z octem
balsamicznym.
Straszny ersatz, ale wszystkim smakuje.
Zawstydzona podrobka
Ella
A moze wiecie, dlaczego wszystkie matki, jakie kupilam do tej pory maja
naciecia na siedem porcji, a w kazdym prawie przepisie mowia o 8 kawalkach z
jednej matki?
To w ramach dalszego ciagu zagadek "matematycznych"
E.

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2000-11-28 06:27:33

Od: "(Na)Lesnik" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Drabik <m...@e...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...pl...

> [...]
> PS Oczywiscie mam odpowiedni ryz. Szczerze mowiac przygotowalem w/g
> przepisu na opakowaniu, ale twoje uwagi sa bardzo cenne.

Skoro podaliście przepis na ryż, to może podacie cały przepis. Byłbym
dźwięczny, a oprócz tego chętnie bym spróbował.

(Na)Leśnik

1. Data: 2000-11-28 06:27:44

Od: "(Na)Lesnik" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Skoro podaliście przepis na ryż, to może podacie cały przepis. Byłbym
dźwięczny, a oprócz tego chętnie bym spróbował.

Skrzydelka pikantne
Kawalerskie życie
Odchudzanie!
Ziemniaki zapiekane w plasterkach