Re: silny ból zęba

Data: 2002-10-14 12:42:30
Temat: Re: silny ból zęba
Od: "Dominika Taracińska" <d...@p...onet.pl>

Użytkownik "evita" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ao8lpo$mll$1@news2.tpi.pl...
> Witam
>
> W poniedziałek mam umówiona wizytę u stomatologa na ekstrakcję zęba...
> Wszystko fajnie, tylko że od wczoraj trzyma mnie potworny ból, który z
zęba
> prominiuje niemal na pół czaszki.
> Udanie się na ostry dyżyr stomatologiczny i załatwienie sprawy odpada;
ufam
> tylko mojemu dentyście, nie dam w tego zęba się dotknąć komuś, komu nie
ufam
> (przykre doświadczenia z przeszłości).
>
> Będę ogromnie wdzięczna za jakieś sugestie jak zmniejszyć ten potworny
> [...]

Z taki objawami niestety trzeba koniecznie zgłaszać sie do dentysty. Nie
wszyscy są straszni. Jeśli ufasz tylko swojemu, musisz znaleźć drugiego ,
na sytuacje awaryjne dla swojego dobra.
Jeśli chodzi o zęba, który jest nowy (8) i się wyrzyna to można łagodzic to
lekami. No i oczywiście lekarz zaleci najlepszy środek przeciwb.
Jeśli to jest ząb pląbowany, leczony, lub z fleczerem to już odwlekanie
wizyty u dentysty mozna przypłacić strata takiego zęba.
(czasem to się zdarza, nie zawsze, ale jednak)
Dzieje się tak dlatego, ze ból moze być spowodowany stanem zapalnym jaki np.
wywołuje zgorzel, wydzielają sie wtedy gazy, które nie mając ujścia jakby
boleśnie rozsadzają ząb od środka. To jest bardzo bolesne, cały proces
odbywa sie wewnatrz zeba i może gołym okiem nawet nie być widać skazy na
nim.
W takich sytuacjach pomoc dentysty jest niezbedna. Rozwierca on zęba. Robi
w nim małą dziurkę umożliwiając ujście owym gazom. Ból mija w ciągu ok.
godziny. Natomiast niezareagowanie może doprowadzić do zapalenia okostnej.
Wyżej opisana sytuacja ze zgorzelą jest tylko jedną z możliwych.
Dziś jest poniedziałek i sytuacja z problemem Twoim jest już nieaktualna,
ale radzę Ci na przyszłość znaleźć alternatywnego dentystę, bo niegdy nie
wiadomo jaki problem dopadnie nasze kochane zabki :)

P.S. Nie jestem dentystką. Moja wiedza na ten temat nie jest jakaś głęboka
ani profesjonalna.
Pozdrawiam - Dominika