sklejanie sie soczewek

1. Data: 2003-03-17 11:10:37

Temat: Re: sklejanie sie soczewek
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tom wrote:
> Mam paskudny problem. Od kilku tygodni walcze z miekkimi soczewkami
> kontaktowymi. Problem polega na tym, ze przy zdejmowaniu ich zawsze
> mi sie jakas sklei.

Problem ze sklejaniem soczewek wystepuje jak oko zle toleruje soczewke i
choc troche ropieje. Sprobuj innegorodzaju szkiel, a przy nawet minimalnym
dyskomforcie wkraplaj sobie jakies "sztuczne lzy" (niby nie jest polecany do
soczewek przez producenta, ale ja za rada swojego lekarza od lat
wykorzystuje do tego Lacrimal - w przeciwienstwie dofirmowych kropli do
soczewek kosztuje grosze).
A co do zdejmowania - ja soczewke najpierw palcem zsuwam na dol oka a potem
drugim palcem "odszczypuje" ja za sama krawedz. Po takiej operacji jak
wrzucam ja do pojemniczka, od razu jest rozwinieta i w normalnej formie.

J.

2. Data: 2003-03-17 11:37:01

Temat: Odp: sklejanie sie soczewek
Od: "tom" <t...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drugim palcem "odszczypuje" ja za sama krawedz. Po takiej operacji jak
> wrzucam ja do pojemniczka, od razu jest rozwinieta i w normalnej formie.

Czyli problem zesklejaniem nastepuje wtedy, kiedy sladowe nawet ilosci ropy
pojawiaja sie na oku
i przy zlym sciaganiu= zetknieciu dwoch brzegow soczewki, ta ropa "trzyma"
je razem , przez co sa trudnosci z ich rozdzieleniem ? Czy jak zadnego
wiekszego dyskomfortu nie odczuwalem w trakcie noszenia i zadnej dziwnej
wydzielimy z oka (ropy) nie zauwazylem to znaczy, ze jej nie ma..?

dzieki za odzew

tom

3. Data: 2003-03-17 11:38:08

Od: "tom" <t...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

sorry, za zla godzine, juz poprawilem

tom

4. Data: 2003-03-17 12:42:57

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tom wrote:

> Czyli problem zesklejaniem nastepuje wtedy, kiedy sladowe nawet
> ilosci ropy pojawiaja sie na oku

No tak bylo przynajmniej u mnie. I to bynajmniej nie chodzilo o zaropiale
oczy w sposob odczuwalny, po prostu na poczatku pod koniec dnia czulem juz
wyrazny dyskomfort z soczewkami i to wystarczalo.

J.

5. Data: 2003-03-17 12:49:43

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P."
> No tak bylo przynajmniej u mnie. I to bynajmniej nie chodzilo o zaropiale
> oczy w sposob odczuwalny, po prostu na poczatku pod koniec dnia czulem juz
> wyrazny dyskomfort z soczewkami i to wystarczalo.

Bardzo dziwna sprawa z tymi szkłami. Ja noszę od siedmiu lat i nigdy nie
spotkałam
się z takim problemem. Soczewka która jest sklejona jest tak śliska, giętka i
elastyczna
że wystarczy leciuteńkie pchnięcie opuszkiem palca i rozprostowuje się sama.
Noszę miesięczne B&L.
Asia

6. Data: 2003-03-17 13:17:25

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AsiaS wrote:
> Użytkownik "Jarek P."
>
> Bardzo dziwna sprawa z tymi szkłami. Ja noszę od siedmiu lat i nigdy
> nie spotkałam
> się z takim problemem.

Ja to mialem na samym poczatku soczewkowej kariery. Potem zniklo jak reka
odjal :-)

J.

7. Data: 2003-03-17 18:29:45

Od: "Havelock" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam paskudny problem. Od kilku tygodni walcze z miekkimi soczewkami
> kontaktowymi. Problem polega na tym, ze przy zdejmowaniu ich zawsze mi sie
> jakas sklei. Zdejmuje je metoda "uszczypniecia" i tu chyba lezy
> problem..Wczesniej uzywalem jednorazowek i mimo, ze sciaganie ich bylo
> znacznie trudniejsze nigdy sie nie zlaczaly. Jak rozlaczac takie soczewki
?
> Pozostawiam na noc w plynie ale nie zawsze to skutkuje i czesto musze je
> rozlaczac recznie. A od tego do zniszczenia szkiel juz bardzo niedaleko..
> tom

Hmm... dosyc dziwne. Sprobuj nie 'zeszczypywac' soczewki tak mocno, powinno
pomoc. Badz dla niej delikatny :)

/havelock

8. Data: 2003-03-17 18:34:20

Od: "Havelock" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> soczewek przez producenta, ale ja za rada swojego lekarza od lat
> wykorzystuje do tego Lacrimal - w przeciwienstwie dofirmowych kropli do

O, to ciekawe. Podobno substancje z takich kropelek uszkadzaja soczewke. Czy
moglbys napisac jakie nosisz soczewki (jesli jednodniowki, to sie nie
dziwie) i czy nie miales z powodu stosowania Lacrimalu jakichs rewelacji z
oczami. AFAIR to na ulotce jest napisane, zeby nie stosowac go z soczewkami.
I czy ktos (najlepiej casus :)) moglby potwierdzic bezpieczenstwo stosowania
Lacrimalu w trakcie noszenia soczewek?

/havelock

9. Data: 2003-03-17 18:36:34

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drugim palcem "odszczypuje" ja za sama krawedz. Po takiej operacji jak
> wrzucam ja do pojemniczka, od razu jest rozwinieta i w normalnej formie.

Lacrimal niestety ma w swym skladzie srodki konserwujace, ktore niszcza
soczewki!!!!! Nie wolno go zakrapiac na soczewki.
Proponuje Taers Naturale II krople do oczu, ktorych srodkiem konserwujacym
jest substancja podobna do plynu do soczewek - taki lek mozna zakrapiac na
soczewki bezposrednio.
Ponadto bez konserwantow sa Taers Naturale free w jednorazowkach, ale
wychodza drogo.
Inne nawilzacze to te, ktore proponuja producenci soczewek - sa rowniez
drogie.

Co do sklejania - sprobuj polac plynem i rozkleic, jesli nie idzie - wloz do
pojemniczka z plynem, potrzasnij, zostaw na pare minut i wtedy powinny sie
rozkleic - czesto bywa, ze soczewki sie sklejaja...

casus

10. Data: 2003-03-17 18:38:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
soczewkami.
> I czy ktos (najlepiej casus :)) moglby potwierdzic bezpieczenstwo

Juz poszlo:-)

casus

Leukocyty czy za duzo???
pojęcie ,,niepełnosprawność'' , szukam pracy
Naciecie krocza
skurcze łydek
Prosze podpowiedzcie - bilirubina