skórka pomarańczowa smażona w cukrze

1. Data: 2004-01-25 11:26:15

Temat: skórka pomarańczowa smażona w cukrze
Od: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słuchajcie, po raz pierwszy zabrałam się za robienie skórki pomarańczowej do
ciast :) Przepis znalazłam tutaj ---> http://www.kuchnia.3miasto.pl/600.htm
i teraz mam tylko pytanie, jak się coś takiego przechowuje? Czy w słoiczki
mam schować skórkę odcedzoną z syropu i wysuszoną, czy razem z syropem
włożyć w słoiczki i schować do lodówki? Pytanie pewnie głupie, ale jak ktoś
nigdy nie robił...
Może jeszcze coś mi doradzicie?

D.

1. Data: 2004-01-25 11:33:41

Temat: Re: skórka pomarańczowa smażona w cukrze
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota D. napisał:
> [...]
> włożyć w słoiczki i schować do lodówki? Pytanie pewnie głupie, ale jak ktoś

Przechowuję w syropie, są miękkie i elastyczne, ale można też po
ostudzeniu wyjąć skórki na sito, jak wyschną osypać drobnym cukrem,
wymieszać z tym cukrem na małym ogniu ( rondelku oczywiście), rozłożyć
pojedynczą warstwą do wyschnięcia.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-25 11:39:00

Od: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ostudzeniu wyjąć skórki na sito, jak wyschną osypać drobnym cukrem,
> wymieszać z tym cukrem na małym ogniu ( rondelku oczywiście), rozłożyć

Dziękuję :)
A czy Pani zdaniem lepszy jest taki przepis, jaki znalazłam,czy ten, który
podała "mistella" 16-tego grudnia '03?
czyli:

skórkę pomarńczową oczyścić z białego miąższu.
namoczyć w gorącej wodzie na 24 godziny, często zmieniając wode
sporządzić syrop:1,25 dag cukru i 1/2 l wody
zagotować i wrzucić skórkę
gotować na bardzo małym ogniu ok. 1/2 godz potrząsając garnkiem / nie
mieszać/
na drugi dzień ponownie smażyć aż skórka stanie się przezroczysta.
Włożyć do słoików i mocno zamknąć.

ja jestem na etapie moczenia skórek... ;-)

D.

1. Data: 2004-01-25 11:42:49

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Jan 2004 12:26:15 +0100, "Dorota D."

> [...]
>włożyć w słoiczki i schować do lodówki? Pytanie pewnie głupie, ale jak ktoś

ja trzymam w syroipie i ten syrop zawsze dodaje do czegos tam...z
dziwnymi skutkami czasem, szczegolnie kiedy zapominam i do czegos
(np sernik, pascha, niby tez sernik ale inaczej) dodaje wskazana
ilosc cukru....juz raz zagryzalam pasche przesadzona pascha dla
ludzi, co nie znosza skorki pomar. smakowalo to wtedy wrecz
"wytrawnie" (w przeciwenstwie do "slodko").
cytrusy poprawiaja humor wiec bardzo lubie smazyc cytrusowe
skorki.

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-25 12:13:29

Od: "Lilith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota D." <p...@n...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Może jeszcze coś mi doradzicie?
>
> D.
>
> Te konserwanty znajdują się w skórce pomaranczowej :pirosiarczyn potasu,
siarczyn wapnia, wodorosiarczyn wapnia, wodorosiarczyn potasu(te mozna
jeszcze spożywać),ale te to trucizna :Bifenyl (difenyl),Sól sodowa
ortofenylofenolu,Ortofenylofenol i inne,do tego dochodzi jeszcze wosk
Lilithnight

1. Data: 2004-01-25 12:16:15

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota D. napisał:
> A czy Pani

yyy... konfuzja ;)
Pls, Basia. Ok? :)

>zdaniem lepszy jest taki przepis, jaki znalazłam,czy ten, który
> podała "mistella" 16-tego grudnia '03?

Ze mnie nie ekspert, myślę więc, że każdy sposób dobry, jaki wiedzie do
celu droga prostą i niewyboistą :)
Ja robię tak, że ćwiartki skórki (takie duże, bo można potem wycinać z
nich fikuśności, jak najdzie fantazja) gotuję najpierw we wodzie,
zmieniając ją kilkakrotnie, po odcedzeniu gotuję je w syropie (dwie
szklanki cukru, ok. 1 1/2 szklanki wody) i tak przez dwa, trzy dni
gotuję te skórki w syropie: wyciągam, zagotowuję surop, daję do wrzącego
- 3,4 x. Trzeciego dnia są dobre.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-25 12:21:34

Od: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> yyy... konfuzja ;)
> Pls, Basia. Ok? :)

Ok :)

> [...]
> szklanki cukru, ok. 1 1/2 szklanki wody) i tak przez dwa, trzy dni
> gotuję te skórki w syropie: wyciągam, zagotowuję surop, daję do wrzącego

Ale syrop wciąż ten sam, czy codziennie nowy? ;-)

D.

1. Data: 2004-01-25 12:22:58

Od: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilith" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jeszcze spożywać),ale te to trucizna :Bifenyl (difenyl),Sól sodowa
> ortofenylofenolu,Ortofenylofenol i inne,do tego dochodzi jeszcze wosk

jak mam to rozumieć? ;-)

D.

1. Data: 2004-01-25 12:23:43

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota D. napisał:

> Ale syrop wciąż ten sam, czy codziennie nowy? ;-)

Ten sam, tylko, że jak już zimne, wyciągam z niego te skórki, a jak
zagotowuję, wkładam. I tak w koło Macieju :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-25 12:27:12

Od: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten sam, tylko, że jak już zimne, wyciągam z niego te skórki, a jak
> zagotowuję, wkładam. I tak w koło Macieju :)

Ok, będę próbowała i za kilka dni dam znać, co wyszło ;-)
dzięki

D.

sok z marchwi i jablek
Herbat latte - howto?
living cookbook (w tym ukryta reklama :)
Czy zna ktoś przepis?
Skorzonera