Re: skutki wady wzroku

From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: skutki wady wzroku
Date: Fri, 26 Sep 2003 22:31:43 +0200

> czyli to dobrze widzące oko też napewno zacznie widzieć gorzej?

Jezeli oko widzi dobrze i nie ma wady to nie ma powodu, by wada na nim
powstala lub zaczelo widziec gorzej ( w wieku 25 lat ).

> Nie nalezy tylko i wylacznie z niechcenia noszenia okularow
>
> z tego co wiem, okulista zostawił do jej wyboru
> zeza ani tendencji do zeza nie ma
> więc powiedział nawet, żeby często nie nosić okularów, bo coś tam... już
nie
> wiem co
> a czy taka wada jest niewyleczalna?
> czy napewno będzie postępować?
> a jeśli będzie okulary będą noszone, to wada się nie zwiększy?
> może się cofnąć? czy już raczej nie
> osobę tę wyleczono w dzieciństwie z prawdopodobnie identycznej wady

Kazdy lekarz jest odpowiedzialny za leczenie. Ja moge tylko wystawiac swoje
sady wg danych, ktore znam. Mozliwe, ze okulista ma dane takie, ktore go do
tego upowaznily, aczkolwiek.....?
Tendencja do zeza na pewno jest - podaj mi wynik badania na synoptoforze to
Ci udowodnie. To nie musi byc stale widoczne jeszcze w tej chwili. A ma
widzenie obuoczne???????
Okulary sa po to, aby je uzywac. Nie widze powodu, by zapisywac okulary do
dali i uzywac je tylko chwilami.
Wada minusowa sie nie cofa. Mozna ja np skorygowac laserowo.
Mysle, ze postepowac nie bedzie. Przynajmniej w wieku 25 lat juz nie
powinna.
Od kiedy noszenie okularow powoduje zwiekszenie wady?
Osoby tej na pewno nie wyleczono w dziecinstwie z wady minusowej. Jesli juz,
to z plusowej. Oczy leczone na nadwzrocznosc czesto maja tendencje
przechodzenia w minusy.

> toleruja
> rownica
> pozwalaja
>

> a która wada będzie się szybciej pogłąbiać
> plusowa czy minusowa?
> od czego to zależy?
> to nie jest tak, że jak oczy przyzwyczają się do okularów to potem
> jak się je zdejmie, to oczy będą rozbiegane jakoś
> jedno w jedną, drugie w drugą stronę?

Wg mnie zadna sie nie bedzie poglebiac. Pisalem o zwiekszeniu wady np wtedy,
jezeli sie okaze, ze poprzednie badanie bylo niedokladne i wynik obiektywny
jest wiekszy.
To co napisalas o rozbieganiu oczu to juz przesada:-) Nic takiego nie
nastepuje. Okulary maja pomagac a nie szkodzic.

casus