Re: sorbety - jak zrobic?

From: dzieciol <p...@c...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: sorbety - jak zrobic?
Date: Fri, 24 May 2002 07:24:35 GMT

Anna Wojciechowska wrote:

> Herbaciany sorbet
>
> 2 lyżki czarnej herbaty
> 4 łyżki cukru
> 5 łyżek likieru wiśniowego(moze być inny owocowy)
> 1 mała pomarańcza
> wiśnie koktailowe
> listki mięty do dekoracji
>
> herbate zalac 2 szklankami wrzatku, pozostawic na 5 min pod przykryciem aby
> sie zaparzyla,starannie odcedzic
> napar poslodzic,ostudzic,przelac do plaskiego naczynia,wstawic do zamrazarki
> na 3 h
> co 0,5 h naczynie wyjmowac i mieszac zawartosc
> [...]

W gruncie rzeczy to przypomina roznego rodzahu spaniszowskie 'ICE',
ktore sa jednak znacznie prostsze i szybsze w przyrzdaniu.
Na wozku zawodnik ma klocek lodu, ktory skrobie metalowa skrobaczka
i naklada, z czubkiem, do kubkow. Do tego ma cala baterie syropow w
butelkach z metalowymi rurko-lejkami. Do lodowej skrobanki leje,
dla niewtajemniczonych, cos egzotycznego i to wszystko. Nie probowalem
nie mialem odwagi, mimo ze przedsiebiorca pracowicie muchy od butelek
odgania a klocek pieluszka przykrywa.