sorbety - jak zrobic?

1. Data: 2002-05-23 20:13:09

Temat: sorbety - jak zrobic?
Od: Monika Czajka <m...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani Grupowicze,
czy nie pogniewacie się, gdy znowu poproszę (pieknie :) o przepis? Teraz
chodzi o sorbety. Byłam dzisiaj w sklepie i widziałam takie gotowe
(zielona budka) w pojemnikach 500 ml. I pomyslałam, że może zrobić sama?
Wiem, że chodzi o zachowanie odpowiednich proporcji między sokiem
owocowym, sokiem z cytryny, cukrem i wodą - tylko jakich?
Dopomóżcie, dobrzy ludkowie, w końcu chodzi o kalorie ;))

sorbetowo dzisiaj nastawiona monika

ps. a tak przy okazji - to gdzie mogę szukać archiwum grupy? Wtedy może
będę Wam mniej głowę zawracać :))
z góry dziekuję

1. Data: 2002-05-23 20:28:33

Temat: Re: sorbety - jak zrobic?
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Czajka <m...@a...waw.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@a...waw.pl...
> Kochani Grupowicze,
> czy nie pogniewacie się, gdy znowu poproszę (pieknie :) o przepis?

<ciach>
Ja tam sie nie gniewam i chetnie sluze przepisami, ktore podsylalam juz
Sylwii. A maszynke do lodow masz?

Sorbet szampański:
350ml syropu (otym później)
250ml schłodzonego szampana
3 łyżeczki soku z pomarańczy
2 łyżeczki soku z cytryny
1 białko z małego jajka

W misce zmieszać syrop, soki, wino i białko, ubić mikserem aż płyn się
spieni. Wlać do maszynki i zamrozić. Do wysokich kieliszków-szampanek
wkładać po 2-3 kulki sorbetu, zalać szampanem, udekorować plasterkami z
limony/cytryny, koktajlowymi wisienkami i listkami świeżej mięty. Można
kapnąć bitą śmietankę. Do tego niezbędne są długie łyżeczki.

We wszystkich przepisach na sorbety pojawia się syrop. Żeby uzyskać 450ml
syropu należy 275ml wody wlać do rondla, wsypać 275g cukru i podgrzewać. Po
zawrzeniu gotować jeszcze 1 min. Można go przez kilka dni przechowywać w
lodówce.

Sorbet cytrynowy:
sok z połówki pomarańczy
250ml świeżo wyciśniętego soku z cytryny
450ml syropu
1 białko
Wymieszać soki z syropem, dodać ubite na sztywno białko, dalej wiadomo,
maszynka i kręcenie.

Tropikalny:
200g obranych bardzo dojrzałych, miękkich i aromatycznych kiwi
100g miąższu bardzo dojrzałego mango
150g świeżego ananasa
300ml syropu
sok z jednej cytryny
1 białko
Owoce zmiksować, zmieszać z syropem, sokiem z cytryny, dodać pianę z białka.

Ananasowy
225g miąższu świeżego ananasa
300ml syropu
1 łyżeczka soku z cytryny
1 białko
100ml zimnej wody
Ananasa zmiksować, dodać syrop, sok z cytryny, pianę z białka i na koniec
wmieszać wodę. Po co, nie wiem ale tak kaze przepis z instrukcji do maszyny.

Truskawkowy:
450g truskawek
300ml syropu
sok z jednej cytryny
100ml zimnej wody
Wszystko robimy tak jak powyżej, tym razem nie ma białka. Truskawkowy sorbet
świetnie się komponuje z ananasowym i lodami jogurtowymi.

To tyle , mozna ze wszystkich owocow, ktore lubisz, za truskawki podstawiasz
maliny czy brzoskwinie i juz.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-05-23 20:36:11

Od: Monika Czajka <m...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon wrote:

(ciach przepisy)

Agato, jestes Wielka i szybka jak błyskawica :)))
Zmartwiłas mnie tylko tą maszynką do lodów - oczywiscie, że nie mam :((
Jakos kilka lat temu mroziłam w naczynkach z patyczkami (takie z Ikea,
plastikowe - zamyka się tą częscią z patyczkiem i potem wyjmuje i gotowe
do jedzenia). Jak nie mam tej maszynki, to nie wyjdzie?
o ja biedna... i co robić?
pozdrawiam
zdruzgotana monika

1. Data: 2002-05-23 22:14:36

Temat: Kochani! Wok !
Od: "Sebastian Czapnik" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam już tak długo...
Troche oderwanych od jakiegoś szerszego kontekstu przepisów, mało podstaw...
Pomocy! Dopiero z Wokiem zaczynam, chcę wiedzieć co i zacz od początku!!
Jakieś linki, przepisy itd
pzdr
Seb

1. Data: 2002-05-23 22:18:46

Temat: Re: Kochani! Wok !
Od: "Sebastian Czapnik" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, zle podpiete...

1. Data: 2002-05-24 07:11:48

Od: "Anna Wojciechowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Herbaciany sorbet

2 lyżki czarnej herbaty
4 łyżki cukru
5 łyżek likieru wiśniowego(moze być inny owocowy)
1 mała pomarańcza
wiśnie koktailowe
listki mięty do dekoracji

herbate zalac 2 szklankami wrzatku, pozostawic na 5 min pod przykryciem aby
sie zaparzyla,starannie odcedzic
napar poslodzic,ostudzic,przelac do plaskiego naczynia,wstawic do zamrazarki
na 3 h
co 0,5 h naczynie wyjmowac i mieszac zawartosc
po uplywie tego czasu, spulchnic zamrozona mase,kruszac ja na kawalki lyzka
lub mikserem
przelozyc do szklanych pucharkow i polac likierem
pomarancze pokroic w polplastry
sorbet ozdobic wisniami mieta i pomarancza
od razu podawac,sorbet jest najmaczniejszy silnie zamrozony

a teraz Sorbet truskawkowy
30 dag dojrzalych truskawek
3 łyżki cukru
pół szklanki wina deserowego
listki melisy do przybrania

truskawki rozgniesc przez sito
wino uzupełnic woda pół na pół
wino i cukier dodac do owocowego przecieru
całośc mieszac do czasu az cukier sie rozpusci,zamrozic
mrozaca sie mase co jakis czas wyjmowac i zamieszac po czym znow wstawic do
zamrazalnika
po kilku godzinach,rozdrobnic mikserem,wyłożyc do pucharkow ,przybrac melisa
i podawac

Bardzo wazna czynnoscia,ktora decyduje,zarowno o smaku jak i wygladzie,jest
kilkakrotne mieszanie zamrozonej masy,dzieki czemu sorbety uzyskuja
charakterystyczna postac zamrozonych kryształkow

pozdrawiam
Ania

Ania Wojciechowska
0 600 073 049

1. Data: 2002-05-24 07:24:35

Od: dzieciol <p...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Anna Wojciechowska wrote:

> [...]
> kilkakrotne mieszanie zamrozonej masy,dzieki czemu sorbety uzyskuja
> charakterystyczna postac zamrozonych kryształkow

W gruncie rzeczy to przypomina roznego rodzahu spaniszowskie 'ICE',
ktore sa jednak znacznie prostsze i szybsze w przyrzdaniu.
Na wozku zawodnik ma klocek lodu, ktory skrobie metalowa skrobaczka
i naklada, z czubkiem, do kubkow. Do tego ma cala baterie syropow w
butelkach z metalowymi rurko-lejkami. Do lodowej skrobanki leje,
dla niewtajemniczonych, cos egzotycznego i to wszystko. Nie probowalem
nie mialem odwagi, mimo ze przedsiebiorca pracowicie muchy od butelek
odgania a klocek pieluszka przykrywa.

1. Data: 2002-05-24 10:18:36

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plastikowe - zamyka się tą częscią z patyczkiem i potem wyjmuje i gotowe
> do jedzenia). Jak nie mam tej maszynki, to nie wyjdzie?

Ja robiłam kiedyś metodą wielce dziwną, tzn. co jakiś czas wyjmowałam tą
zmarzlinę z zamrażalinika i miksowałam ręcznym mikserkiem żeby było
puszyste.

Aga

1. Data: 2002-05-24 12:04:11

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agusiek <A...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:acl40e$2ed$...@n...tpi.pl...

> Ja robiłam kiedyś metodą wielce dziwną, tzn. co jakiś czas wyjmowałam tą
> zmarzlinę z zamrażalinika i miksowałam ręcznym mikserkiem żeby było
> puszyste.
>
> Aga

No niestety, bez takich zabiegow wyjdzie
kamienna bryla lodu...

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-05-24 12:07:19

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kamienna bryla lodu...

Noooo.... raz wyszła, a drugi raz już się nie dalam wydudkać zmarzlinie :)

Aga

faraonki!!!!!!help!!!!!!
Czeskie a może Słowackie pysznosci
potrawa irlandzka