Re: spis powszechny i telewizornia - WAŻNE!!!

Data: 2002-05-11 21:49:57
Temat: Re: spis powszechny i telewizornia - WAŻNE!!!
Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

Maciek Uhlig wrote:

> Jacek <g...@p...onet.pl> wrote in

> a ja nie chce, zeby Misia ani ktokolwiek inny przesylal formularz na
> grupe. jesli jest w www, to niech se wycinek z tektury golfmaster self
> ego jacek expert dariusz s..c sciagnie z www.
sluchaj madralinski
ciagnie sie niemerytoryczny watek skladajacy sie z ok. 50 postow
na temat spisu powszechnego
i czas juz na konkrety i podsumowania
ja naprawde nie mam czasu czytac 50 kolejnych postow o mace, z ktorych
nic nie wynika
jedyna droga podsumowania i zakonczenia tego watku jest omowienie pytan
z formularza i tego oczekuje
zatem madralinski nie mow Misi co ma robic, a czego nie ma robic,
bo Ona Kobieta Inteligentna i samodzielnie zadecyduje co ma czynic.
Zamiast pisac o mace sam przeslij ten formularz na grupe w formacie txt.

Omowienie pytan formalarza wynika z poczucia obowiazku obywatelskiego
i swiadomych staran, aby sie przygotowac do spisu tak, aby w mozliwie
krotkim czasie udzielic nalezytych odpowiedzi.

Spisowi podlegaja osoby mlode, starsze, emeryci i zrozumiale jest,
ze wielu nie ma dostepu do internetu.
Zatem to jest jedyna droga, aby pytania z formularza pojawily sie na
usenecie i zostaly omowione tak szczegolowo, aby kazdy mogl udzielac
odpowiedzi poprawnie sformulowanych i zgodnych ze stanem faktycznym.

Obowiazek obywatelski i uczestnictwo w spisie jest wazniejsze od
partykularnych interesow i nic nie wnoszacych dyskusji o mace.

Jezeli przedpiszcza twierdzi ze publiczne dyskutowanie tresci zapisanych
w formularzu spisowym jest zakazane, wymaga zgody GUSu,
istnieja inne nieznane przeszkody, niech je teraz wyjawi.
Interes i dobro spoleczenstwa obywatelskiego wymaga nalezytej ochrony a
przedstawienie i omowienie tresci formularza stanowi realizacje tego
wspolnego interesu spolecznego.
A zatem wszelka krytyke zaproponowanej procedury nalezy uznac za
bezprzedmiotowa i merytorycznie nieuzasadniona.

A teraz merytorycznie.
Oczekuje wyjasnienia mi co oznacza pojecie omawione ponizej w
instrukcji:

W partnerskim modelu rodziny, tam gdzie dochody oby wspolmalzonkow sa
zblizone, trudno jest wylonic
reprezentanta, nazywanego umowie "glowa gospodarstwa domowego".
Z przedstawionej ponizej definicji wynika, ze osoba ta ma "w
przewazajacym stopniu dostarczac dochodu calemu gospodarstwu domowemu".
A co w przypadku, gdy taka osoba, wedlug ponizejszej definicji, nie moze
zostac wyloniona ?

Mysle ze osoby potrafica dyskutowac merytorycznie zechca wyjasnic ten
temat.

Uwaga:
Sciagnalem teraz Wzor wypelniania formularza w formacie pdf i wiekszosc
stron jest czarna.
Czy kazdy tak ma ?
weblink: http://www.stat.gov.pl/nsp/samospis.pdf
Instrukcja do samospisu
http://www.stat.gov.pl/nsp/Instrukcja%20do%20samospi
suNSP.doc

Oczekiwalbym rowniez na komentarz pytania :
Poszukiwanie pracy (pytania 25-27)

Pytanie 25
Aktywne poszukiwanie pracy oznacza konkretne starania poczynione w
okresie od 22 kwietnia do 19 maja 2002 r. w celu znalezienia pracy, tzn.
podjęcie ......

(dlaczego istotny jest okres 22 kwietnia do 19 maja ? )

Pytanie kolejne
Grunty rolne i ich uzytkowanie.
Pytanie 28
Za użytkownika indywidualnego gospodarstwa rolnego (działki rolnej)
uważa się osobę fizyczną lub grupę osób, które faktycznie użytkują
grunty, niezależnie od tego czy są właścicielami, dzierżawcami czy
użytkują je z innego tytułu oraz niezależnie od tego czy grunty te są
zlokalizowane w jednej czy kilku gminach.

z ustawy o podatku rolnym za rolnika uznaje sie dzierzawce, wlasciciela
dzialki rolnej o wielkosci ponad 1 ha. W powyzszym zapytaniu taki
komentarz sie nie pojawia.
Zatem czy powinna odpowiadac osoba uzytkujaca 0,5 ha przeliczeniowego,
fizycznego ?

I dalej.
Pytanie 3 i pytanie 4
Za izbę należy uznawać pomieszczenie w mieszkaniu oddzielone od innych
pomieszczeń stałymi ścianami sięgającymi od podłogi do sufitu, z
bezpośrednim oświetleniem dziennym i o powierzchni nie mniejszej niż 4
m2.

Prawo budowlane definiowalo powierzchnie mieszkalna o okreslonej
wysokosci od podlogi do sufitu.
Czy pytanie uwzglednia izbe o wysokosci 1,5 m -1,80 m ?

"
W każdym gospodarstwie domowym należy wyłonić reprezentanta, nazywanego
umownie „głową gospodarstwa domowego”. Jest to osoba, która w
przeważającym stopniu dostarcza dochodu całemu gospodarstwu domowemu.
Głównym celem wyłonienia „głowy gospodarstwa domowego” jest określenie
stosunku pokrewieństwa do niej wszystkich pozostałych osób, członków
gospodarstwa domowego. Jest to bardzo ważne, ponieważ na podstawie tego
i innych zapisów dokonanych w formularzu osobowym A wyłaniane będą
rodziny.
Głowę gospodarstwa domowego wpisuje się w pierwszym wierszu tabeli na
stronie 02 formularza A (okładki), a w kolejnych wierszach wpisuje się
następne osoby według najbliższego pokrewieństwa, tzn.: małżonka (lub
partnera „głowy”), dzieci nie tworzące odrębnych rodzin, następnie
dzieci tworzące odrębne rodziny wraz z ich dziećmi, rodziców lub teściów
z ich dziećmi, dziadków, rodzeństwo, innych krewnych oraz osoby obce.
Należy wpisać nazwisko, imię, rok urodzenia, określenie stosunku
pokrewieństwa do głowy oraz numer gospodarstwa domowego, w skład którego
dana osoba wchodzi. Numer gospodarstwa należy wpisać także wtedy, gdy w
danym pomieszczeniu jest tylko jedno gospodarstwo domowe.
"

I ostatnie.
Jezeli spis jest dokonywany dla celow statystycznych to jaka role pelnia
dane osobowe w formularzu ?
W trakcie dokonywania analizy statystycznej dane osobowe, z definicji,
powinny byc wylaczone z przetwarzania.

Czy znane sa zatem przyklady spisow z in nych krajow, w ktorych ankieta
spisu powszechnego nie zawiera danych osobowych, a na przyklad kobieta
jest wpisywana jako kobieta, dziecko jako dziecko, maz jako maz,
matka jako matka itp. ?

Czy ktos z grupy jest kompetentny i pracowal np. w ONZ w departamencie
spisow powszechnych i potrafi odpowiedziec na to pytanie ?

Jacek