sposob pieczenia

1. Data: 2005-03-15 13:21:59

Temat: sposob pieczenia
Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czytalem kiedys na grupie o pieczeniu mies w niskiej temperaturze.
czy moglby ktos podrzucic sprawdzony przepis?
Pozdrawiam Jerzy
PS cos kojarzy mi sie 60 stopni i kilka godzin pieczenia ale co i jak
dokladnie nie pamietam, a bym sobie na swieta poeksperymentowal....
pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2005-03-15 13:23:52

Temat: Re: sposob pieczenia
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Mar 2005 14:21:59 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Jerzy Kozłowski*,
w wiadomości news:<news:d16nfg$hsd$2@pippin.nask.net.pl> zawarł, co
następuje:

> [...]
> PS cos kojarzy mi sie 60 stopni i kilka godzin pieczenia ale co i jak
> dokladnie nie pamietam, a bym sobie na swieta poeksperymentowal....

poczytaj, tu masz pierwszy post, potem ponumerowane są następne, wystarczy
znaleźć http://glinki.com/?l=jz7urm
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-03-15 13:40:28

Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana napisał(a):

> poczytaj, tu masz pierwszy post, potem ponumerowane są następne, wystarczy
> znaleźć http://glinki.com/?l=jz7urm
dzieki poczytalem ...
niesterty nie rozwialo to moich watpliwosci jak rowniez nie doczytalem
sie tam wyraznego przepisu ...
moze ktos piekl tak mieso?
a i drugie pytanie dotyczy ew "zyjatek" w miesie kontra niska temperatura...
Pozdrawiam Jerzy...

1. Data: 2005-03-15 13:45:17

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Mar 2005 14:40:28 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Jerzy Kozłowski*,
w wiadomości news:<news:d16oi5$j53$1@pippin.nask.net.pl> zawarł, co
następuje:

> dzieki poczytalem ...
> niesterty nie rozwialo to moich watpliwosci jak rowniez nie doczytalem
> sie tam wyraznego przepisu ...
> moze ktos piekl tak mieso?

waldek piekł. i dokładnie opisał. nie rozumiem, czego Ci więcej trzeba :)

> a i drugie pytanie dotyczy ew "zyjatek" w miesie kontra niska temperatura...

niestety ewentualne żyjątka nadal mają swoje przetrwalniki, to na pewno
reszta pewnie zdycha, no chyba, że Ci na mięsie żyje T. aquaticus :)

1. Data: 2005-03-15 14:11:43

Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana napisał(a):

> waldek piekł. i dokładnie opisał. nie rozumiem, czego Ci więcej trzeba :)

Masz racje niedoczytalem, choc nie znalazlem ostatecznego stwierdzenia
pt bylo:a)pyszne b) do d.....

> niestety ewentualne żyjątka nadal mają swoje przetrwalniki, to na pewno
> reszta pewnie zdycha, no chyba, że Ci na mięsie żyje T. aquaticus :)
hm ladnie sie nazywa ciekaw jestem co to...
a czy piekac w temp 150 200 st C mamy gwarancje zabicia robali i
przetrwalnikow?
Jerzy

1. Data: 2005-03-15 14:15:11

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Mar 2005 15:11:43 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Jerzy Kozłowski*,
w wiadomości news:<news:d16qcn$k72$1@pippin.nask.net.pl> zawarł, co
następuje:

> Masz racje niedoczytalem, choc nie znalazlem ostatecznego stwierdzenia
> pt bylo:a)pyszne b) do d.....

było, w części 6 czy 7 tej relacji
że smaczne, soczyste i nawet żona dokładkę wzięła

> hm ladnie sie nazywa ciekaw jestem co to...

Thermus aquaticus, jedna z ulubionych bakterii biologów molekularnych, bo
można z niej izolować termostabilne polimerazy DNA.

> a czy piekac w temp 150 200 st C mamy gwarancje zabicia robali i
> przetrwalnikow?

mikrobiologii kuchennej nas nie uczyli za dobrze - jedynie, że przetrwalniki
usuwa się przez tyndalizację, ale to w przypadku przechowywania, nie pomogę
więc za wiele
jednakże patrząc na przypadek mleka, które jest sterylne po UHT (a to jest
160 stopni) to pieczenie w wyższej temperaturze powinno dać pożądany efekt
zostaje jeszcze pytanie, na ile zabójcze jest nasze mięso i na to pytanie
mogę Ci dać odpowiedź, jako miłośniczka surowizny - żyję, więc chyba nie aż
tak

1. Data: 2005-03-15 14:44:05

Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana napisał(a):

> było, w części 6 czy 7 tej relacji
> że smaczne, soczyste i nawet żona dokładkę wzięła

No jak zona wzieła no to musze sprobowac:-)))))

> Thermus aquaticus, jedna z ulubionych bakterii biologów molekularnych, bo
> można z niej izolować termostabilne polimerazy DNA.

Ale na kilogram to chyba duzo ich trzeba....co???
i jak moga smakowac to za przeproszeniem zrazy/polimerazy...:-)))
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2005-03-15 15:47:56

Od: "Qq" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robiłem to kilka razy i jestem pełen zachwytu. W żyjątka nie wnikam:

"Tjankol - danie z dalekiej północy, chyba z Finlandii.

Piękny kawałek (1 kg to tak akurat) zamrażamy na kość. Następnie wsadzamy do
zimnego piekarnika, piekarnik nastawiamy na 75 stopni C i pieczemy 12
godzin.
Ja piekę w elektrycznym piekarniku, zostawiam na noc.
Następnie mięsko wyjmujemy i wkładamy na 2 godziny do zalewy.
Zalewa:
Zagotować 1 litr wody z 1 decylitrem (1/10 litra) soli kuchennej, 1 łyżeczka
świeżo zmielonego pieprzu i 1 łyżeczka jałowca."
Moje doświadczenia:
piec na ruszcie, pod spód folia, bo kapie. W zalewie trzymać w lodówce,
jałowiec utłuczony, łyżeczka dla mnie znaczy kopiasta. Czasem do zalewy
dodaję czosnku suchego, albo jak jestem żywiołowo energiczny - utłuczonego.
Nie wnikam też za bardzo w temperaturę - ot, pokazują drzwiczki 80 stopni. I
chwała Bogu!

Soczyste, miękkie, pachnące. Mało traci na wadze.

Howgh!

Qq

1. Data: 2005-03-15 19:01:29

Od: "dinio" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,
niedawno piekłwm schab - jakieś 2,5 kg
temp. 100 st. C, czas - ok. 4 godzin - wyszedł rewelacyjny - miękki i
soczysty.
Pozdrawiam,
Przemek
"cateringowiec"

1. Data: 2005-03-16 08:54:12

Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qq napisał(a):
> Robiłem to kilka razy i jestem pełen zachwytu. W żyjątka nie wnikam:
>

> "Tjankol - danie z dalekiej północy, chyba z Finlandii.

....>
> Soczyste, miękkie, pachnące. Mało traci na wadze.
>
> Howgh!
>

> Qq

reasumujac:
mroze