Re: sposoby rozne -bidon

Data: 2002-08-08 12:33:00
Temat: Re: sposoby rozne -bidon
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl>

> Pomimo wielokrotnego mycia w ciepłej wodzie z detergentem przykry
> zapach pleśni nie znika.
> Czy ktoś zna sposób usunięcia tej woni?
> PS. Jest z tworzywa sztucznego, więc medody "na gorąco" odpadają.
> --
> Viki

z grupy dysk. pl.rec.rowery:

..."Kupilem kilka dni temu bidon IsoStar, plucze go, wietrze a on ciagle
smierdzi i woda z niego po okolo pol godzinie smakuje dziwnie.
Co zrobic, zeby nowy bidon przestal smierdziec.
Jakie macie patenty na to, aby mozna go bylo szybko uzywac bez
narazania zdrowia i zycia?"
odp:
----------------------------------1
Wlasnie dzis "uzdatnialem" taki bidon. Nalej do niego cieplej (nie
goracej!) wody z dodatkiem sporej ilosci soli kuchennej; moze byc
nawet roztwor nasycony. Przeplucz troche, postaw na stole, znowu
poruszaj i tak kilka razy. Niech ta solanka troche w nim postoi a
potem wyplucz czysta woda i gotowe. Bedziesz zdziwiony, jak to dobrze
dziala. Co jakis czas zabieg trzeba powtarzac, bo jak jakis plastik
smierdzi na poczatku, to tak latwo mu ta wlasciwosc nie wywietrzeje
-------------------------------------2

Najlepsza procedura uzdatniania plastikow to:
- kilkakrotne plukanie goraca woda
- plukanie solanka (chemik ze mnie potrosze a nie do konca rozumiem
jak to dziala, ale dziala!)
- na koniec plukanie ZIMNA woda - i zapach plastiku powinien zniknac.
-------------------------------3
Kupilem zwykly bidon za 9zl.
Bidon dowolny. Wystarczy zapach (przyznam niemiły)
zneutralizować kwaskiem cytrynowym (przepłukać jego
roztworem bidon - tylko nie pytajcie w jakim stężeniu)
lub jeszcze lepiej wrzucić do wody w bidonie dwa cienkie
plasterki cytryny. Pomaga :)
--------------------4
Sparzylem go wrzatkiem (zajezdzal plastykiem) i przestal smierdziec.
Uzywam go jakies 2 tygodnie, zawsze woze h2o mineralna i po jezdzie myje
go w _goracej_ wodzie. Za pare dni znow go przemyje wrzatkiem. Poprzedni
bidon wytrzymal uzytkowanie az do oberwania kawalka plastyku, ktory
trzymal wieczko :))
Ja mam dwa bidony Treka i shimano obydwa smierdzialy jak skunks. Zapachu
pozbylam sie w ciagu 5 dni. Bidony staly na blacie kuchennym otwarte i
calkiem wypelnione zimna woda. Codziennie rano zmienialam wode, po tej
operacji zapach znikl
jest tego wiecej sprawdz przez google wrzucajac haslo bidon

napisz ktory sposob jest skuteczny

Jola L-L