stukanie w rurach

1. Data: 2003-09-08 15:32:55

Temat: stukanie w rurach
Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jest sobie mieszkanie na parterze w 3 piętrowym bloczku (nowe budownictwo -
2000). Problem w tym, że kiedy z góry jest spuszczana w łazience woda (kran,
toaleta, wanna) to stuka coś w rurach. Kiedy ja puszczam wodę nie ma tego
stuku. Nie ma go też (chyba?) zawsze kiedy leci woda z góry. Stukanie polega
na tym jak by ktoś co 10-30 sekund uderzał np młotkiem w rurę z wodą. Jak
woda przestaje już lecieć to stukanie się kończy.
Czy ktoś ma jakieś pomysły zanim zacznę rozmawiać z sąsiadami i zgłaszać to
we wspólnocie?

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2003-09-08 16:19:19

Temat: Re: stukanie w rurach
Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KK" <n...@n...com> wrote in message

> [...]
> na tym jak by ktoś co 10-30 sekund uderzał np młotkiem w rurę z wodą. Jak
> woda przestaje już lecieć to stukanie się kończy.

Mam cos podobnego w domu (nowy, tez 2000, rury plastikowe). Nie dam glowy co
to jest ale wglada mi na to, ze dzieje sie to gdy leje sie ciepla woda. U
mnie stukanie ma wieksza czestotliwosc i ilosc stukow zmniejsza sie w
czasie. Jak woda konczy przeplywac trwa to jeszcze moze z minute.

Przypadkowo odkrylem, ze ten dzwiek pojawia sie gdy rura troche sie
potrzesie - stuka na zlaczeniach. Stad moja teoria, ze jest to zwiazane z
rozszerzeniem cieplnym. Ale jak mowilem, to tylko teoria fizyka :)

Chetnie dowiedzialbym sie co trzeba zrobic zeby temu zaradzic - ale nie mam
wielkiej nadzieji :(

Pozdrowienia,
Wojtek

1. Data: 2003-09-08 18:46:01

Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno mówiono mi, że rury spustowe są co pewną odległość łączone na
obejmy metalowe do bloczków ceramicznych, w których są umieszczone. Może
jedna z tych obejm się obluzowała/ pękła i rura trzęsąc się uderza o nią?
(To tylko sugestia laika ..)

1. Data: 2003-09-08 21:52:19

Od: "Krzys-iek" <admin(a)krionix.sieć> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Cichy wrote:
> [...]
> Może jedna z tych obejm się obluzowała/ pękła i rura trzęsąc się
> uderza o nią? (To tylko sugestia laika ..)

http://krionix.net/inz/Image006.JPG

przepraszam za spamek ale moze kogos zainteresuje - 10zl i wasze ;)

1. Data: 2003-09-08 22:19:12

Od: "Pablo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
polega
> na tym jak by ktoś co 10-30 sekund uderzał np młotkiem w rurę z wodą. Jak

Poszukaj w archiwum.

1. Data: 2003-09-09 07:07:22

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

WojtekS wrote:

> Przypadkowo odkrylem, ze ten dzwiek pojawia sie gdy rura troche sie
> potrzesie - stuka na zlaczeniach. Stad moja teoria, ze jest to zwiazane z
> rozszerzeniem cieplnym. Ale jak mowilem, to tylko teoria fizyka :)

"mommsenieodpowiadagdziejesteśgdziejesteśktomówiktom
ówi" ;-)
A poważnie; uchwyty i odrobina pianki pod łączeniem i po problemie
--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

1. Data: 2003-09-09 07:44:16

Od: "Janus" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Kwiatkowski <m...@p...com> napisał(a):

> "mommsenieodpowiadagdziejesteśgdziejesteśktomówiktom
ówi" ;-)
> A poważnie; uchwyty i odrobina pianki pod łączeniem i po problemie
> --

Witam

Miłośnik Lema? :))

Janusz

1. Data: 2003-09-09 08:29:52

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Janus wrote:

> Miłośnik Lema? :))
Owszem ;-)
--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

1. Data: 2003-09-09 09:00:25

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie stukanie ma wieksza czestotliwosc i ilosc stukow zmniejsza sie w
> czasie. Jak woda konczy przeplywac trwa to jeszcze moze z minute.

Fakt - częściej - tak co 3-10 sekund. Tylko jak ja mam to złączenie znaleźć
skoro rury są zabudowane? (jest tylko taki mały otwierany otwór aby zakręcić
zawory z wodą).
Zastanawiam się czy nie zgłosić tego w ramach rękojmi developerowi
(mieszkanie dopiero co kupione).

Pozdrawiam
KK

1. Data: 2003-09-09 09:15:19

Od: "huck" <d...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

stuka fala uderzeniowa w skrajnych wypadkach rozwala cała instalacje
wyrywajac baterie ze scian
stuka poniewaz wzbudza sie grzybek zaworu i drga [rawdopodobnie]
zle obliczono przekroje rur, najczescie pomaga wymiana zaworu [kranu
na inny] ale ciezko zmusic do tego sasiada
pozdroo
huck

panele drewniane
meble kuchenne
beton komórkowy jako gruz
Zmywarka do zabudowy - da sie odliczyć ?
cofający się zapach ze zlewozmywaka