sum afrykański

1. Data: 2005-10-18 07:31:15

Temat: sum afrykański
Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
czy jest to podobne w smaku i sposobie przyrządzania do naszego? nie
znajduje przepisów.
pzdr

2. Data: 2005-10-18 08:06:46

Temat: Re: sum afrykański
Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mlk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> witam,
> czy jest to podobne w smaku i sposobie przyrządzania do naszego? nie
> znajduje przepisów.
> pzdr

Sumik afrykański?? http://www.rybeczki.webpark.pl/ryby_polskie70.html

czy Sumik karłowaty?? http://www.rybeczki.webpark.pl/ryby_polskie71.html

Bo oba gatunki są
http://myt.proboards15.com/index.cgi?board=Dziaowasz
ychzainteresowaniach&action=display&thread=106975729
4&page=1

Jadlem sumika nie pamietam jakiego hiehiehie
Nie byl to sum
zlapany w Zalewie Rybnickim
Chyba afrykański (choc nazywali go tez amerykanski)
Mial ok. 50 cm "wzrostu" (wiem wiem dlugosci hiehiehie)
A smakowal podobnie jak mieso mlodego suma tyle ze dlikatnieszy byl
Pozdrawiam
Kondziorek

P.s. Wyglada na to ze sumik karlowaty to to samo co sumik amerykanski
http://www.ryby.rybieoko.pl/miniaturki.php
http://www.pzw.pl/ryby/ryby/sumik_amerykanski_sumik_
karlowaty
http://www.ryby.rybieoko.pl/polish.php
http://www.ryby.rybieoko.pl/gatunek.php
a sumki afrykanski to (?) ryba akwariowa

3. Data: 2005-10-18 08:21:42

Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a sumki afrykanski to (?) ryba akwariowa

nie sumik, a sum

"Sum afrykański należy do rodzaju Clarias z rodziny Clariidae
(długowąsowate) i rzędu Siluriformes (sumokształtnych). "
"Sum afrykański ma mięso o małej zawartości tłuszczu (3,95%) i wysokiej
zawartości białka ogólnego (17,9%), doskonałe pod względem smakowym,
dietetycznym i kulinarnym. "

ale przepisów dalej nie znajduje

4. Data: 2005-10-18 09:25:51

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "Sum afrykański ma mięso o małej zawartości tłuszczu (3,95%) i wysokiej
> zawartości białka ogólnego (17,9%), doskonałe pod względem smakowym,

http://www.google.pl/search?as_q=przepisy&num=10&hl=
pl&btnG=Szukaj+w+Google&as_epq=Sum+afryka%C5%84ski&a
s_oq=&as_eq=&lr=lang_pl&as_ft=i&as_filetype=&as_
qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=

5. Data: 2005-10-18 09:28:23

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "Sum afrykański ma mięso o małej zawartości tłuszczu (3,95%) i wysokiej
> zawartości białka ogólnego (17,9%), doskonałe pod względem smakowym,

http://f.kuchnia.o2.pl/temat.php?id_p=12291
http://katalog.onet.pl/176,0,2,,kategoria.html
http://www.mpr.nets.pl/info/archive_show.php?tm=2003
_09_11_20_46
http://www.wedlinydomowe.pl/forum/viewtopic.php?p=58
8&sid=0f1a0f309bd8d44b1b5971e45bba5f9b

6. Data: 2005-10-18 21:01:54

Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> witam,
> czy jest to podobne w smaku i sposobie przyrządzania do naszego? nie

zrobiłem tak, jak robie karpia i był dobry, czyli:
panierowany tylko w mące, wcześniej posolony. przysmażony/zarumieniony na
patelni i do piekarnika(140C) z dużą ilościa masła na 1/2 godzinki.

Sledzie po holendersku?
Ogonówka wędzona
[ot?] tuńczyk :)
Co z tymi leniwymi...?