Re:susza.

Date: Mon, 10 Aug 2015 13:47:27 +0200 (CEST)
From: XL <i...@g...pl>
Subject: Re:susza.
Newsgroups: pl.rec.ogrody

s...@g...com Wrote in message:
> Witam.
>
> Zwracam się z prośbą o poradę dotyczącą podlewania.
> Nie było mnie w domu tydzien i po wizycie w sadzie leszczynowym okazało się że
sporo roslinek potraciło liście. Przyczyna jest susza.
> Te wieksze jakos sobie radzą i mają tylko pożłókłe liście ale niektóre straciły
prawie wszystko co miały na sobie.

> Podlalismy je po 10L na drzewko.
>
> Jest szansa ze się jakoś wyzbierają?
> Co poza podlewaniem można zrobić teraz/potem?

To, że zrzuciły liście, nie oznacza, że uschły, lecz bronią się
przed nadmierną transpiracją, kiedy inne mechanizmy fizjologiczne
już zawiodły. Zrzucanie liści to taka ostateczna fizjologiczna
obrona. Sprawdź, czy pędy są martwe, bo to bylaby oznaka
uschnięcia. Jeśli są żywe, trzeba podlewać - ale z głową. Czyli
nie rozlewać wody powierzchniowo, bo ns przesuszonej glebie to
nic nie da. Trzeba podlewać miejscowo i powolutku, najlepiej
wkopać do polowy jakieś stare plastikowe dziurawe wiadra czy inne
zbiorniki i tam nalewać wodę. Alternatywnie - stałe nawadnianie
metodą kropelkową, np podziurawiony wąż ogrodowy, ale dziurki
malutkie, żeby tylko kapala woda, no i tylko tam, gdzie rosna
drzewka.

--
XL

----Android NewsGroup Reader----