Re: susza.

Newsgroups: pl.rec.ogrody
Date: Mon, 10 Aug 2015 05:25:26 -0700 (PDT)
Subject: Re: susza.
From: s...@g...com

W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2015 13:47:29 UTC+2 użytkownik XL napisał:
> [...]
sporo roslinek potraciło liście. Przyczyna jest susza.
prawie wszystko co miały na sobie.

> [...]
> już zawiodły. Zrzucanie liści to taka ostateczna fizjologiczna
> obrona. Sprawdź, czy pędy są martwe, bo to bylaby oznaka
> uschnięcia. Jeśli są żywe, trzeba podlewać - ale z głową. Czyli
> nie rozlewać wody powierzchniowo, bo ns przesuszonej glebie to
> nic nie da. Trzeba podlewać miejscowo i powolutku, najlepiej
> wkopać do polowy jakieś stare plastikowe dziurawe wiadra czy inne
> zbiorniki i tam nalewać wodę. Alternatywnie - stałe nawadnianie
> metodą kropelkową, np podziurawiony wąż ogrodowy, ale dziurki
> malutkie, żeby tylko kapala woda, no i tylko tam, gdzie rosna

Z tym może być priblem bo niestety nie mam takiej możliwości.
Podlalismy każde drzewko wieczorem tak aby ziemia była mokra dookoła każdej sadzonki.
Dziś pewnie akcja zostanie powtórzona.
Niestety mam tych drzewek ponad 150 sztuk i wody w studni nie starcza żeby lać
ciagle.

Myślałem o jakimś systemie nawadniającym ale koszta wyszły dosyć spore.

Teraz myślę o tym aby spróbowac tanio coś wykombinować. Jakiś peszel zakopać czy
coś...
Ale to temat na inne posiedzenie.

Teraz raczej chciałem się dowiedzieć jakie pacjenci mają szanse i co poza podlewaniem
raz dziennie po 5-10L na sadzonke mogę zrobić...

Czy lepiej wężem lać te 10 litrów dookoła czy lepiej nabierać w wiaderko i oblewać
hurtem tak aby woda się nie rozpływała wszędzie?

Pozdrawiam i dziękuję za informacje.

Łukasz Sczygiel