Re: susza.

Date: Tue, 11 Aug 2015 00:06:08 +0200 (CEST)
From: XL <i...@g...pl>
Subject: Re: susza.
Newsgroups: pl.rec.ogrody

s...@g...com Wrote in message:
> [...]
sporo roslinek potraciło liście. Przyczyna jest susza.
prawie wszystko co miały na sobie.

> [...]
> Podlalismy każde drzewko wieczorem tak aby ziemia była mokra dookoła każdej
sadzonki.
> Dziś pewnie akcja zostanie powtórzona.
> Niestety mam tych drzewek ponad 150 sztuk i wody w studni nie starcza żeby lać
ciagle.

> Myślałem o jakimś systemie nawadniającym ale koszta wyszły dosyć spore.
>
> Teraz myślę o tym aby spróbowac tanio coś wykombinować. Jakiś peszel zakopać czy
coś...
> Ale to temat na inne posiedzenie.
>
> Teraz raczej chciałem się dowiedzieć jakie pacjenci mają szanse i co poza
podlewaniem raz dziennie po 5-10L na sadzonke mogę zrobić...

> Czy lepiej wężem lać te 10 litrów dookoła czy lepiej nabierać w wiaderko i oblewać
hurtem tak aby woda się nie rozpływała wszędzie?

> Pozdrawiam i dziękuję za informacje.
>
> Łukasz Sczygiel

Jak pisałam - nawet jesli zmoczysz ziemie
wokolo drzewka, do
korzeni woda nie dotrze. Skuteczne jest tylko podlewanie ciągłe
przez dluzszy czas, a malymi porcjami. Jest jeszcze sposób
ratunkowy - wykop ptzy kazdym drzewku dolek mw 30/30/30 i tam
wlewaj wode, niestety przy obecnych upalach musisz to robic
codziennie przynajmniej przez jakies dwa dni, aby woda dotarla do
korzeni i namoczyla te strefe. Potem tylko utrzymuj
nawilzenie.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----