suszona kielbasa

51. Data: 2005-11-04 11:31:36

Temat: Re: suszona kielbasa
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek wrote:

> Odpowiem po Twojemu
> Kupuj ta lepsza
> A czym ma zalatywac? fiolkami?
> BTW - Dla tego dzieci nie lubia (w wiekszosci) dziczyzny bo zalatuje...
> wiatrem jak to sie popularnie mowi

po prostu w Niemczech mięso knura nie jest dopuszczone do obrotu (za
wyjątkiem produktów regionalnych ;-)) i dzieciaki do nich nie przywykły
i ich nie lubią.

> Odpowiem cytatem "bzdury gadasz panie"
> Krakus byl dosc drogi na swiecie
> Dostalismy kiedys za starych czasow "kartkowych" w paczce z Australii szynke
> krakus (puszka z tego co pamietam 3 kilo ale glowy uciac nie dam ze nie bylo
> to 1 kilo albo 5 kilo) i krakowska Krakus - byly metki na nich i w
> porownaniu do innnych wwyrobow z tamtych stron byly bardzo drogie

u nas produkty Krakusa były stosunkowo tanie, ale jak na tą cenę dobre.
Oprócz tego za komuny był to produkt, którym płacono za inne towary
(barter, znaczy się) i coś z nim trzeba było zrobić.

> czytasz??
czytam

> zaczyna mnie to irytowac po prostu
> Cytat z poprzedniego mojego pstu "...(Powtorze po raz kolejny nie mowie tu o
> regionalnych potrawach)..."

no to zdefiniuj proszę, co to jest dla ciebie regionalna potrawa. Bo
według ciebie kiełbasa krakowska jest też regionalna. Ja kupuję te
szynki w Berlinie i na mój chłopski rozum regionalnymi towarami bym ich
nie nazwał. Można je kupić na całym świecie, za wyjątkiem USA, Izraela i
krajów muzułmańskich ;-)

Waldek

52. Data: 2005-11-04 11:38:31

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 4 Nov 2005 11:46:46 +0100, "Kondziorek" <p...@g...pl>
wrote:

>U?ytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisa? w
>wiadomo?ci news:5m9mm1lkrt53kq0mjlf4mftu1fh95vhvtr@4ax.com...
>smakuja

>1. pytasz pierwszy raz wiec nie dalej...

Ze co?

>2. Wloskie regionalne (powtorze dla malo czytatych REGIONALNE) wyroby maja
>swoj specyficzny niepowtarzalny smak

Jak i kazde inne ...jadles york ham? (regionalne, ale tylko z
nazwy :P )

>3. Polskie potrawy maja swoj niepowtarzalny smak i sa bardzo cenione na
>calym swiecie

Dawniej na pewno tak, od jakichs 3-4 lat taka np Sopocka (zawana
tu wdziecznie Sopoka :) ) jest gumowata, podobna do najtanszej
tzw szynki tutaj

>4. sprobuj szynki niemieckiej, angielskiej itp itd Roznicy nie zobaczysz
>(oprocz powtorze REGIONALNYCH wyrobow)

Co masz na mysli pod nazwa "szynka"? gotowana? pieczona? wedzona?
surowa? szpikowana roznymi takimi?

>5. Odnosze wrazenie ze jestem straszliwie nielubiany na tej grupie poniewaz
>jesli cos powiem od razu spotykam sie z atakiem
>Nawet jesli jest to na prawde dobry przepis (w najlepszym wypadku pozostaje
>on calkowicie bez odzewu)
>
>Wnioski?

Straszliwie jak straszliwie ale czasem mi sie wydaje, ze piszesz
cos albo celowo, albo niewsiadomie, co na pewno wzbudzi
kontrowersje, bo albo autoryatywnie bez podstaw, albo zupelnie
oedwrotnie :P z lubieniem to nie ma w ogole nic wspolknego.

a przepis moze pozostac bezx odezwu z wieeeelu przyczyn, ale czy
kazdy sie musi tlumaczyc?
Pierz
K.T. - starannie opakowana

53. Data: 2005-11-04 11:41:15

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> po prostu w Niemczech mięso knura nie jest dopuszczone do obrotu (za
> wyjątkiem produktów regionalnych ;-)) i dzieciaki do nich nie przywykły
> i ich nie lubią.
Zgoda jednak czy to znaczy ze jest gorsze??
POza tym ze kielbasa zalatuje knurem to zle?
Bynajmniej pachnie tym z czego jest zrobiona a nie ...

> u nas produkty Krakusa były stosunkowo tanie, ale jak na tą cenę dobre.
> Oprócz tego za komuny był to produkt, którym płacono za inne towary
> (barter, znaczy się) i coś z nim trzeba było zrobić.

Byl? Jesli wogole mozna go bylo dostac... Chyba zapomniales juz jak za
zwyklym salcesonem sie stalo czy pasztetowa (ktore nota bene wtedy byly
bardzo tanie a teraz dobry salceson jest drozszy od srdniej jakosci szynki)
Zgadza sie byly to towary "spod lady" idelanie nadajace sie na lapowki
a barter?
hehehe Rosja wziela od nas szynke krakusa a my wzamian za to dalismy jej
wegiel Tak wygladal barter :)
a jesli chodzi o kraje zachodnie ... zgoda placilismy tytmi wedlinami czasem

> czytam

To czemu wybiorczo?

> [...]
> szynki w Berlinie i na mój chłopski rozum regionalnymi towarami bym ich
> nie nazwał. Można je kupić na całym świecie, za wyjątkiem USA, Izraela i

Kielbasa krakowska jest kielbasa regionalna
Jednak zauwaz ze zatracila w sumie swoja regionalnosc (np krakowska robiona
w Gdyni)

A czy ta szynka z berlina nazywa sie berlinska?
jak mozna kupoiwac w Niemczech cos co jest duzo lepsze w POlsce
Rzecz gustu...

54. Data: 2005-11-04 11:46:49

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek wrote:

> Dobry czlowieku, bzdury pleciesz
> Rozmawiales z tym czlowiekiem?
> czytales artykul na ten temat w Nowinach Gliwickich?
> Znasz normy europejskie dotyczace mies i wedlin?
> NIe nikt mi nie zabroni tyle ze po prostu nie zostana dopuszczone do obrotu
> (handlu)
> Poczytaj sobie sam Ja go czytalem

Dobrzy ludzie - pisać to se każdy może (troche lepiej lub gorzej :))
Kupuję w sklepie, gdzie są wędliny z prawdziwego mięsa. Sa dwa razy
droższe, na eksport pewnie ich nie dopuszczą, ale są. Własnie pożarłam
"watrobianke ze świniobicia", 100% wieprzowiny, skład: watroba, mieso,
pieprz, sól, majeranek, cebula.
A unia niech sobie je parówki :>

Najpiękniejszą muzyką przed snem

55. Data: 2005-11-04 11:48:07

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek wrote:

>czytasz??

Czytam. I oczom nie wierze.

>zaczyna mnie to irytowac po prostu
>Cytat z poprzedniego mojego pstu "...(Powtorze po raz kolejny nie mowie tu o
>regionalnych potrawach)..."

A szynka parmenska to potrawa regionalna? A wina burgundzkie? Ej, kazdy
produkt trzeba przeciez GDZIES wyprodukowac...

Kot i gnocci z sosem grzybowym (z grzybow lokalnych: champignons de
Paris ;PP)

--
Zadbaj o bezpieczeństwo, także zimą - zmień opony! http://www.motoricus.pl - testy i
rekomendacje opon zimowych. Największy wybór felg. Bagażniki i boxy na narty.

56. Data: 2005-11-04 11:48:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Kielbasa krakowska jest kielbasa regionalna
>Jednak zauwaz ze zatracila w sumie swoja regionalnosc (np krakowska robiona
>w Gdyni)

Tak samo szwarcwaldzka czy prosciutto di san Daniele czy York
ham........

>A czy ta szynka z berlina nazywa sie berlinska?
>jak mozna kupoiwac w Niemczech cos co jest duzo lepsze w POlsce
>Rzecz gustu...

matku bosku...

Pierz
K.T. - starannie opakowana

57. Data: 2005-11-04 11:49:35

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek wrote:

> Zgoda jednak czy to znaczy ze jest gorsze??
> POza tym ze kielbasa zalatuje knurem to zle?
> Bynajmniej pachnie tym z czego jest zrobiona a nie ...

nie jest gorsze, tylko jak pisałem, też kwestia smaku.

> [...]
> wegiel Tak wygladal barter :)
> a jesli chodzi o kraje zachodnie ... zgoda placilismy tytmi wedlinami czasem

barter w handlu zagranicznym. Polska nie miała gotówki i płaciła np.
mięsem (którego w Polsce z tego względu nie było w sklepach).

> Kielbasa krakowska jest kielbasa regionalna
> Jednak zauwaz ze zatracila w sumie swoja regionalnosc (np krakowska robiona
> w Gdyni)

no widzisz, bo tak to jest, jak nie ma zastrzeżeń regionalnych (np.
unijnych). W unii możesz robić polską kiełbasę na Malcie, ale nie możesz
robić włoskiego makaronu w Kopenhadze. Włosi byli na tyle mądrzy, że
prawo unijne wykorzystali dla ochrony swoich (regionalnych) towarów. I
te regionalne towary są sprzedawane na całym świecie z UE włącznie i
smakują (a niektórym może i nie smakują).

> A czy ta szynka z berlina nazywa sie berlinska?
Która? Mogę tu kupić kilkadziesiąt różnych, może się i berlińska znajdzie.

> jak mozna kupoiwac w Niemczech cos co jest duzo lepsze w POlsce
> Rzecz gustu...

no i kilometrażu. Myślisz, że będę jeździł po 10 deko szynki 100km w
jedną stronę do Słubic by tam w supermarkiecie jakiś szajs kupić?

Waldek

58. Data: 2005-11-04 11:49:49

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek napisał(a):
> Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
[...]
> Czytalem i co?
> Widocznie czytasz i nie rozumiesz
[...]

Zdaje się, że właśnie odwracasz kota ogonem.

Tak, poproś ich o zrzut:
http://www.nowiny.gliwice.pl/
pozdr. Jerzy

59. Data: 2005-11-04 11:51:11

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-04 08:19:54 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Kondziorek* skreślił te oto słowa:

> A tak juz BTW to zastanow sie najpierw czemu wedliny w calej unii smakuja
> tak samo (jedynie w Polsce jeszcze sie do norm Unii nie dostosowali)

Nie smakują tak samo. Ktoś Cię oszukał.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

*psy mają właścicieli, koty mają służących*

60. Data: 2005-11-04 11:51:36

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek wrote:

>Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

>Zgoda jednak czy to znaczy ze jest gorsze??
>POza tym ze kielbasa zalatuje knurem to zle?

Knur smierdzi...

Kot

--
Zadbaj o bezpieczeństwo, także zimą - zmień opony! http://www.motoricus.pl - testy i
rekomendacje opon zimowych. Największy wybór felg. Bagażniki i boxy na narty.
Atrakcyjne promocje, dostawa gratis! Zapraszamy!

robię bigos...
Po śniadaniu...
jakie ciasto po ceremonii pogrzebowej
dietetyczny tort urodzinowy ?