świąteczne wypieki

1. Data: 2002-03-28 09:12:36

Temat: świąteczne wypieki
Od: "Zuzka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Te świeta będa pierwszymi kiedy ja i moj polowek spedzimy razem we wlasnym
domu.
Dlatego tez podpytalam sie jakie ciasta mu smakuja .
Ku mojemu zdziwieniu nie wymienil , zadnych bab, mazurkow itp ,
powiedzial ze uwielbia P. Walewska - tylko jako ciasto , zeby niebylo
niejasnosci :) i
katpatke.
O pani walewskiej nie slyszalam nigdy w zyciu , wiec nawet nie wiem jak sie
do tego zabrac , a karpatke widzialam w sklepach w proszku , pytalam sie
sprzedawczyn i mowily ze wychodza calkiem smaczne, ale poki co nie kupilam .
Chce sie z wami skonsultowac .
Czy moze tez macie jakies dobre i wyprobowane przepisy na te ciasta.
Z checia ja tez je wyprobuje .

Pozdrawiam
Agata

1. Data: 2002-03-28 10:59:00

Temat: Re: świąteczne wypieki
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zuzka <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> powiedzial ze uwielbia P. Walewska - tylko jako ciasto , zeby niebylo
> niejasnosci :) i
> katpatke.
> O pani walewskiej nie slyszalam nigdy w zyciu ,

Ja tez nigdy o takim ciescie nie slyszalam... a moze on Cie podpuszcza? ;-)
Karpatke mozna zrobic z gotowego proszku, powinna sie udac.
Mysle, ze moglabys mu zrobic jeszcze ciasto o nazwie kremowka kokosowa,
u mnie tez takie bedzie na swieta :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-28 14:34:43

Od: Tib <c...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzedawczyn i mowily ze wychodza calkiem smaczne, ale poki co nie kupilam .

Robilam kilka razy te z proszku i wyszla swietna,wiec polecam,smakuje mi
o wiele bardziej niz jajakolwiek pieczona w domu-oczywiscie tylko
dlatego,ze nie probowalam tych pieczonych przez grupowiczki ;-)))
A o "pani Walewskiej"-jako ciescie-nie slyszalam,wiec nie pomoge:(

--

Tib

=<Bozena Zasiadczuk>=|-mamo pomurz chomik uciekl-|
-:c...@a...pl : Icq 86181173 : GG 1287619 :-

1. Data: 2002-03-29 09:15:57

Od: "MJ" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może tak poproszę o przepisik??Wiem z autopsji iż Twoje ciasta zazwyczaj
sie udają i sprawdzają smakowo.
Monika Janicka

1. Data: 2002-03-29 09:46:42

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MJ <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> A może tak poproszę o przepisik??Wiem z autopsji iż Twoje ciasta zazwyczaj
> sie udają i sprawdzają smakowo.

Z autopsji? ;-) Niech Ci bedzie, czuje sie doceniona :)))
Przepis na ciasto kremowka kokosowa byl podawany juz wczesniej na grupie
przez Dorunie, a ja tylko go zrobilam i zachwycilam sie tym wypiekiem, wiec
dlatego zrobie go ponownie na swieta.
Aby nie szukac dlug,o zacytuje tu przepis Doruni:

Ciasto:
1/2 kostki margaryny
1/2 szkl. cukru
2 szkl. mąki
2 jajka
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Wszystko razem zagnieść i rozłożyć na blaszce.
Masa budyniowa:
3 budynie śmietankowe
1 l mleka
Budyń ugotować w 1 litrze mleka. Ciepły rozłożyć na cieście.
Masa kokosowa:
2 jajka
1/2 szkl. cukru
200g wiórków kokosowych
1/2 kostki margaryny
Margarynę rozpuścić, przestudzić. Ubić pianę z białek, dodać cukier, 2
żółtka, wiórki kokosowe i dobrze wymieszać wszystko do masy dodać
rozpuszczoną margarynę. Na masę budyniową wyłożyć kokosową i wstawić do
piecyka nagrzanego do 180 stopni C, piec około 50 min.
Odchudzać z tym to się nie da, ale naprawdę jest pycha i w sumie nie zbyt
drogie, a wyjść powinno każdemu, no bo co się może nie udać w taki cieście
(choć ja czasem budyń przypalam:-))).

Koniec cytatu...

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-29 10:26:17

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a81di5$lrh$...@n...lublin.pl...

> [...]
wiec
> dlatego zrobie go ponownie na swieta.
> Aby nie szukac dlug,o zacytuje tu przepis Doruni:

owszem bardzo dobre, szczególnie dnia następnego, jak troszkę przejdzie
wilgocią budyniową. Nawet pisałam prośbę o pozwoleństwo zamieszczenia tego
przepisu na stronie, ale odzewu nie było, więc chyba obejdę się smakiem i
nie wklepię.
Wesołych świąt :)

Wkn

1. Data: 2002-03-30 14:19:33

Od: "ania" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zuzka <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a7umnc$bi9$...@n...tpi.pl...
> [...]
> sprzedawczyn i mowily ze wychodza calkiem smaczne, ale poki co nie kupilam

Witam wszystkich świątecznie i sernikowo :)

Jako stara czytaczka, a nowa uczestniczka grupy
pozwolę sobie podać przepis na ciasto Pani Walewska

Składniki:
2 szkl. mąki wymieszane z 2 łyżeczkami proszku do pieczenia
20 dag margaryny "Kasia" (nie rozpuszczać)
1 szkl. cukru pudru (niepełna)
4 żółtka

z tych składników zagnieść ciasto i podzielić na 2 części.
Każdy placek upiec na złoty kolor.

Na jeden placek upieczony nałożyc pianę ubitą z 4 białek + bakalie.
Zapiec placek z pianą na lekko złoty kolor.
Upieczony placek z pianą ostudzić i nałożyć kwaśny dżem.
Na warstwę dżemu nakładamy krem karpatkowy i przykrywamy drugim plackiem.
Posypujemy cukrem pudrem i okruchami z ciasta.

Uwagi:
Ciasta nie należy dobrze wyrabiać, tylko tak, aby zlepiło się do kupy.
Placki piec na folii, bo bardzo trudno je wyjąć z blachy.
Ciasta nie wyjmujemy tylko kroimy w blasze.
Bakalie - orzechy, migdały, rodzynki.

Życzę smacznego
Ania Fidziukiewicz

1. Data: 2002-04-02 06:52:22

Od: "Zuzka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja obdzwonilam wiksza czesc rosdziny mojej polowki i jedna z cioc podala mi
takie b. podobny przepis tylko bez masy karpatkowej i oba placki byly
wysmarowane bialkiem i posypane bakaliami . Reszta tak samo.
Bylo b. pyszne , dziekuje za ten przepis , przy najblizszej okazji go
wyprobuje
Pozdrawiam
Agata

1. Data: 2002-04-02 07:10:37

Od: "Zuzka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

swietna , wsrod probujacych moje wypieki wzbudzila zachwyt smakiem i
pomyslem , tylko moj polowek byl troche niezadowolony, bo nie lubi wiorkow
:(, ale on sie zajadal pania walewska i wyjadal mi krem karpatkowy z
kremowki ;).
Agata

1. Data: 2002-04-02 07:12:24

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ania <f...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> Witam wszystkich świątecznie i sernikowo :)

Witaj Aniu :)

> Jako stara czytaczka, a nowa uczestniczka grupy
> pozwolę sobie podać przepis na ciasto Pani Walewska

Super! A wiec jest jednak takie ciasto...

> Na jeden placek upieczony nałożyc pianę ubitą z 4 białek + bakalie.

Wystarczy sama piana z białek, bez dodania cukru?
Bakalie należy po prostu wymieszac z piana z bialek, czy posypac po wierzchu?

Dzieki, ze zdecydowalas sie podac przepis na to ciasto; z pewnoscia kiedys
go zrobie.

Pozdrawiam
Lilla

Ulepszacz do serników
ozorki
Wirtualna kuchnia
polska kiełbasa- w "Polityce" - czytaliście?
Mazurek MNIEJ slodki? watpliwosci