szare jaja - kuchnia poznańska

11. Data: 2011-02-15 14:42:07

Temat: Re: szare jaja - kuchnia pozna?ska
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"malgorzata" <m...@p...onet.eu> wrote in message
news:ije1n0$3v8$1@news.onet.pl...

> No, wsio ok. Ale co z moim zapytaniem o przepis na szare jaja. Teraz na
> nich się skupiam. Z innymi postaciami jaj jestem zaprzyjaźniona.
>
> pozdrawiam
>
> M.

Szare są chrzanowe, lekko szarobrązowe w sosie musztardowym. Jeżeli
ugotujesz jaja na twardo, ostukasz skorupkę, to marmurek możesz uzyskać
gotując w wywarze herbacianym.

12. Data: 2011-02-15 15:05:11

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
>
> Szare są chrzanowe, lekko szarobrązowe w sosie musztardowym. Jeżeli
> ugotujesz jaja na twardo, ostukasz skorupkę, to marmurek możesz uzyskać

Możliwe, że nazwa pochodzi od koloru sosu. Sos szary to biała zasmażka
rozprowadzona wywarem z ziela angielskiego, liści laurowych i pieprzu w
ziarnie, zakwaszona octem i doprawiona lub nie śmietaną...

13. Data: 2011-02-15 17:21:35

Od: BlueGirl <b...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik malgorzata napisał:

> No, wsio ok. Ale co z moim zapytaniem o przepis na szare jaja. Teraz na
> nich się skupiam. Z innymi postaciami jaj jestem zaprzyjaźniona.

tutaj patrzyłaś?
http://forum.gazeta.pl/forum/w,77,93093607,,jaja_w_s
zarym_sosie_Wielkopolska.html?v=2
pozdrawiam
BG

14. Data: 2011-02-15 20:17:09

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BlueGirl" <b...@s...net> napisał w wiadomości

> tutaj patrzyłaś?
> http://forum.gazeta.pl/forum/w,77,93093607,,jaja_w_s
zarym_sosie_Wielkopolska.html?v=2
Bingo...

15. Data: 2011-02-15 20:18:49

Od: "jerzy.n" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Możliwe, że nazwa pochodzi od koloru sosu. Sos szary to biała zasmażka
> rozprowadzona wywarem z ziela angielskiego, liści laurowych i pieprzu w
> ziarnie, zakwaszona octem i doprawiona lub nie śmietaną...
Ale cudujesz , może i to ciekawe ale nie będę próbował :-))

16. Data: 2011-02-15 20:52:38

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jerzy.n" <d...@p...fm> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Ale cudujesz , może i to ciekawe ale nie będę próbował :-))

Nie cuduję. Ziemniaki w szarym sosie - pokrojone w niezbyt wielką kostkę i
ugotowane prawie do gotowości, nie odcedza się wywaru, rozprowadza się nim
szary sos i jeszcze trochę poddusza. Spożywa się z chlebem.

17. Data: 2011-02-15 21:48:43

Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-15 18:21, BlueGirl pisze:

> tutaj patrzyłaś?
> http://forum.gazeta.pl/forum/w,77,93093607,,jaja_w_s
zarym_sosie_Wielkopolska.html?v=2

> pozdrawiam
> BG

Dzięki, to jeszcze do końca nie to, bo jajka nie były wbijane na surowo,
ale już blisko. Przynajmniej w kwestii sosu. Jajka były gotowane, potem
obtłukiwana skorupka i były dogotowane w szarym sosie. Stąd ten
marmurek. Przed podaniem wyjmowało się je z sosu i obierało. Trochę
zachodu i babrania, ale efekt był.

pozdrawiam

M.

Najprostszy przepis na przepiórkę z truflami
Co z kokosu?
Co z maku , ale bez cukru?
Co zrobić z 200g mielonych migdałów?
jak dluga waznosc ma kawa w puszce?