Re: szczepienia przeciw żółtaczce

Data: 2002-07-10 08:26:42
Temat: Re: szczepienia przeciw żółtaczce
Od: l...@o...pl (living_english_structure)

On Wed, 10 Jul 2002 08:28:46 +0200, Trybik <m...@w...pl> wrote:
> Dzien dobry,
> kiedyś miałem serię 3 zastrzyków przeciw żółtaczce, takie jakie wykonuje się
> przed zabiegiem operacyjnym. Z tego co wiem co jakiś czas trzeba je
> powtarzać, tzn jakiś jeden zastrzyk przypominający czy jakoś tak. Mam
> pytanie co jaki czas trzeba to robić?

Dotyczy szczepienia przeciw wirusowemu zapaleniu wątroby (żółtaczka) typu B
Teoretycznie wtedy kiedy poziom przeciwciał spada poniżej wartosci
ochronnych.

Praktycznie : co 5 lat.

Słabszą odpowiedź immunologiczną stwierdzono u kobiet i osób w podeszłym wieku.

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl