szczupak raz jeszcze

1. Data: 2001-01-11 08:58:51

Temat: szczupak raz jeszcze
Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Jestem zdegustowana :-( czy naprawde nikt na tej grupie nie przyzadzal
szczupaka, czy szkoda wam czasu na typowo kulinarne posty. Jestem
tymbardziej zdegusrowana ze wontek o tym czy miesko jesc czy nie rozwina sie
nadzwyczaj pokaznie. Ktos mowil ze zamiast gadac lepiej cos ugotowac.
Zgodnie z prosba prosze o przepis na szczupaka. Zalezy mi bo nigdynie
robilam a chce poczestowac tata.
Pozdrawiam Aga

1. Data: 2001-01-11 09:16:53

Temat: Re: szczupak raz jeszcze
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka Litwin <a...@a...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:93jsk7$svl$...@n...tpi.pl...
> [...]
> nadzwyczaj pokaznie. Ktos mowil ze zamiast gadac lepiej cos ugotowac.
> Zgodnie z prosba prosze o przepis na szczupaka. Zalezy mi bo nigdynie
1. gotowany
2. pieczony
3. smażony
4. przetworzony [kulki, nadziewany, w sosie]
Na co masz chęć?
Pozdrawiam Jerzy

1. Data: 2001-01-11 09:18:00

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z zestawu wybieram pieczomy lub smazony ale jak to zrobic?
Aga

1. Data: 2001-01-11 09:38:50

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczupaka, czy szkoda wam czasu na typowo kulinarne posty. [...]
> Zgodnie z prosba prosze o przepis na szczupaka. Zalezy mi bo nigdynie

Jezeli nigdy nie robilas szczupaka to mozesz miec problem z czyms
wymyslniejszym (s.faszerowany, rolada).
Proponuje szczupaka pieczonego z pieczarkami albo z chrzanem.
Szczupak z pieczarkami
Sprawiona rybę natrzeć solą, ulozyc w zaroodpornym naczyniu wysmarowanym
maslem, oblac stopionym maslem i 2 lyzkami wody. Piekarnik nagrzac do 200
stopni C, wstawic rybe, piec ok 40 minut, czesto skrapiajac sosem spod
pieczenia. W tym czasie ok. 30 dkg pieczarek (najlepiej drobnych) oczyscic i
pokroic na kawalki (cwiartki, polowki), podsmazyc na masle i dodac do ryby
po ok. 20 minutach pieczenia. Tak szczupaka robi moj szwagier HeniusM.

Szczupak z chrzanem
Rybe mozna pokroic na dzwonka, ale efektowniej wyglada pieczona w calosci.
Sprawiona natrzec sola, skropic octem, ulozyc w zaroodpornym naczyniu
wysmarowanym tluszczem. Rybe oblac stopionym maslem. Piec w temp. 180-185
stopni C przez ok. 35 minut. Gdy juz upieczona, oblac smietana (1/2
szklanki) wymieszana z tartym chrzanem (2 lyzki) i piec jeszcze kilka minut.
(przepis wg Kuchni polskiej pod red. dr Stanislawa Bergera, sprawdzony
kilkakrotnie).
--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2001-01-11 19:45:03

Od: "dinki2099" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak chcesz mam przepis na szczupaka faszerowanego(rolada).

1. Data: 2001-01-12 14:18:09

Od: "pawel" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dana" <d...@n...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
minut.
> (przepis wg Kuchni polskiej pod red. dr Stanislawa Bergera, sprawdzony

szczupak to jest moja ulubiona rybka, jako ciekawostke podam ze zawiera
najmniej tluszczu ze wszystkich naszych ryb krajowych

dla koneserow smaku i delikatonosci polecam
Szczupak w sosie koperkowym
wszystko tak jak wyzej szczypak z chrzanem tylko zamiast chrzanu dodac
koperku ale tu uwaga nie moze byc suszony ( nie ten aromat) tylko swiezy lub
mrozony. Dla podniesienia walorow smakowych mozna szczupaka dzien wczesniej
natrzec zmiazdzonym czosnkiem tylko pozniej trzeba go dokladnie wymyc.

pozdrawiam

pawel z rzeszowa

Mam agar-agar i co dalej?
sery plesniowe