szlifirka - pytanie do znajacych sie lub uzywajacych

1. Data: 2008-01-29 13:52:41

Temat: szlifirka - pytanie do znajacych sie lub uzywajacych
Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

do zdjęcia zgrubnego i zmatowienia dużych powierzchni oraz usunięcia niewielkich
i nielicznych wybrzuszeń/błędów co będzie najlepsze?

powierzchnia do przeszlifowania duża i płaska, pięć 'zdrowych' skrzydeł
drzwiowych.

szlifierka taśmowa ? - dobrze kombinuję? nigdy w ręku nie miałem i dlatego
pytam - wydaje mi się że dobra do wygładzenia, szybki 'urobek', duża (w miarę) i
płaska stopa/podstawa.

oscylacyjna odpada, za długo, to narzędzie bardziej dla modelarzy. kątowa -
zniszczę drewno, nie będzie równych powierzchni. zostaje taśmowa.

robota w domu, remontowanie i grzebanie nie jest mi obce i nie sprawiała trudu
jak dotąd praca różnymi narzędziami, ale szlifierką taśmową jeszcze nic nie
robiłem:

-czy to 'trudne' narzędzie?
-ciężko ją 'opanować'?
-czy osiągnę zadowalające efekty, uda się osiągnąć ładne gładkie równe
powierzchnie? (bez przesady, nie muszą być jak lustro, to tylko drzwi)

na co zwrócić uwagę przy zakupie urządzenia?
wiem że są dwa rozmiary taśmy, 75*457mm i 75*533mm, ten drugi to większa
powierzchnia szlifująca i popularniejszy łatwiejszy do dostania.

jakich granulacji użyć? pierwszy szlif np. 80? a drugi 180 lub 220?

patrząc na ceny drzwi jaki mi się podobają (_od_ jakiej ceny), to za cenę
jednego skrzydła (zamiast drzwi) już mogę kupić szlifierkę i taśmy, i to wcale
nie najtańszą.

dziękuję za wszelkie porady i sugestie.

2. Data: 2008-01-29 18:26:17

Od: Poldekk <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Konrad N>S>" wrote:

> do zdjęcia zgrubnego i zmatowienia dużych powierzchni oraz usunięcia niewielkich
> i nielicznych wybrzuszeń/błędów co będzie najlepsze?

Oscylacyjna.

3. Data: 2008-01-29 20:38:25

Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poldekk" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> Oscylacyjna.

taśmowa nie jest wydajniejsza?

oscylacyjna pracuje/gładzi na pewno delikatniej, ale chyba mało wydajnie...

4. Data: 2008-01-29 21:14:40

Od: Wojtek Mantewka <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad N>S> pisze:
> Użytkownik "Poldekk" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> taśmowa nie jest wydajniejsza?
>
> oscylacyjna pracuje/gładzi na pewno delikatniej, ale chyba mało wydajnie...

taśmowa jest wydajniejsza, jednak nie ma szans bez specjalnych
przystawek (dostępnych tylko do sprzętu pro np festool) uzyskać równej
powierzchni. wystarczy lżej lub mocniej na chwile przycisnąć i już masz
wgłębienie. oscylacyjną będzie dużo łatwiej, im większa powierzchnia tym
lepsza, najlepiej papier z otworami + odkurzacz, możesz też spróbować
szlifierką rotacyjną z ruchem krzywoliniowym np taki bosch
http://allegro.pl/item298889670_skil_szlifierka_pole
rka_7450_nowosc_firmy_bosch.html
(nie mam nic wspólnego z boszem ani sprzedawcą - chodzi o koncepcję)
wm

5. Data: 2008-01-29 22:17:59

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek Mantewka <w...@t...pl> wrote:

> możesz też spróbować szlifierką rotacyjną z ruchem
> krzywoliniowym np
> taki bosch

A jak "wygląda" używanie takiej szlifierki mimośrodowej w
porównaniu z normalną oscylacyjną? Czy jest lepsza/gorsza,
szlifuje dokładniej a wolniej, czy zgrubnie i szybko - no
wszelkie informacje "porównawcze" poproszę :-)
Pytam, bo swoją oscylacyjną zajeździłem, rozglądam się za nową i
nie wiem, czy kupić oscylacyjną (właśnie Skila, podobnego do tego
mimośroda, też z tą kontrolą docisku), czy taką mimośrodową może.

J.

6. Data: 2008-01-29 23:51:41

Od: "Andrzej R." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak "wygląda" używanie takiej szlifierki mimośrodowej w porównaniu z
> normalną oscylacyjną? Czy jest lepsza/gorsza, szlifuje dokładniej a
> wolniej, czy zgrubnie i szybko .

Zależy co sobie kupisz. Jeżelui np.kupisz sobie Metabo SXE 450 Turbo Tec, to
będziesz miał i szybko i wolno i zgrubnie i dokladnie i mocno i słabo i co
byś tam nie chciał:-), ale niestety tania nie jest.
Pozdrawiam
Andrzej

7. Data: 2008-01-30 07:01:28

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej R. <a...@w...pl> wrote:

> [...]
> Turbo
> Tec, to będziesz miał i szybko i wolno i zgrubnie i dokladnie i

Super, ale co, jeśli do wyboru będzie równie wypasiona
oscylacyjna? Która będzie lepsza i dlaczego?

J.

8. Data: 2008-01-30 08:09:45

Od: Wojtek Mantewka <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. pisze:

> Super, ale co, jeśli do wyboru będzie równie wypasiona oscylacyjna?
> Która będzie lepsza i dlaczego?
>
> J.
krzywoliniowa:
szybciej, bliżej krawędzi, możliwość obróbki trochę mniejszych detali,
dzięki złożoności ruchu jakoby większa gładkość powierzchni (tu bym nie
przesadzał) nie wiem czy w każdej ale w mojej jest możliwość
włączenia/wyłączenia oscylacji więc jest to bardziej uniwersalne
narzędzie. Największą zaletą krzywoliniowej jest właśnie uniwersalność,
ruch obrotowy zapewnia możliwość polerowania (nakładki z gąbki i
futerka) a ruch złożony dokładnego szlifowania.
Szlifowanie zgrubsza (stara farba, duże nierówności) - szlifowanie
rotacyjne grubszym papierem, potem wygładzanie z oscylacjami
drobniejszym. Odkurzacz zwiększa wydajność bo spowalnia zapychanie się
papieru i pochłania większość pyłu, który potem nie unosi się w powietrzu.
Przy zakupie zwróć uwagę na dostępność papierów, możliwość wymiany
nakładek i podkładek pod papier (guma z rzepem) które się zużywają
wm

9. Data: 2008-01-30 09:47:03

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Mantewka" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> (tu bym nie przesadzał) nie wiem czy w każdej ale w mojej jest
> możliwość włączenia/wyłączenia oscylacji więc jest to bardziej

O właśnie, konkretnie i rzeczowo, dzięki, teraz wiem czego szukac i na
co zwracać uwagę :-)

J.

10. Data: 2008-01-30 15:46:58

Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O właśnie, konkretnie i rzeczowo, dzięki, teraz wiem czego szukac i na co
> zwracać uwagę :-)

no dobrze - już wiedząc o innych zapytam o tą, o którą na początku pytałem:

do czego w takim razie służy szlifierka taśmowa?

po co ją skonstruowano, a tym samym jakie jest jej główne przeznaczenie?

zarówki energooszczędne oryginał?
Kable pod panelami
jaki koszt
Podlogowka przestala grzac... :(