szpitale a testowanie na hiv

11. Data: 2006-12-01 14:49:56

Temat: Re: szpitale a testowanie na hiv
Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jankes napisał(a):
> Użytkownik "Maja" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
s.com...

> To, że powinni badać, to jedna sprawa. (nie tylko na HIV, ale HBs,
> HCV)
>
> a czy to robia? pozdrawiam

Tak, mają taki obowiązek (przynajmniej jeśli chodzi o HIV).

Pozdrawiam,
Maja

12. Data: 2006-12-01 17:09:42

Od: "Jankes" <a...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Tak, mają taki obowiązek (przynajmniej jeśli chodzi o HIV).

Pozdrawiam,
Maja

i to jest KONKRETNA odpowiedz,a czy w kazdym szpitalu tak jest? (wybacz
jesli mecze)

13. Data: 2006-12-01 17:42:09

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jankes napisał(a):

> [...]
>
> Pozdrawiam,
> Maja
>
> i to jest KONKRETNA odpowiedz,a czy w kazdym szpitalu tak jest? (wybacz

Z tego, co wiem - TAK.

Pozdrawiam,
Maja

14. Data: 2006-12-01 17:51:57

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma w szpitalach żadnego obowiązku przeprowadzania badań ani na HBs,
ani HCV, ani HIV. Co więcej, jeśli lekarz ma zamiar przetestować
pacjenta na okoliczność HIV, pacjent musi być o tym osobno poinformowany
i musi wyrazić zgodę na takie badanie.

Pozdrawiam
Piotr

15. Data: 2006-12-01 17:52:13

Od: "Jankes" <a...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> i to jest KONKRETNA odpowiedz,a czy w kazdym szpitalu tak jest? (wybacz
> jesli mecze)

Z tego, co wiem - TAK.

Pozdrawiam,
Maja

dziekuje za wszystko,tak myslalem ale wolalem spytac pozdrawam

16. Data: 2006-12-01 18:59:04

Od: animka <a...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr napisał(a):
> [...]
> ani HCV, ani HIV. Co więcej, jeśli lekarz ma zamiar przetestować
> pacjenta na okoliczność HIV, pacjent musi być o tym osobno poinformowany

A czy wariata lub narkomana przyjętego do szpitala przy ul. Sobieskiego
(w W-wie oczywiście) też muszą pytać?

--
animka

17. Data: 2006-12-01 19:38:46

Od: "Jankes" <a...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ani HCV, ani HIV. Co więcej, jeśli lekarz ma zamiar przetestować
> pacjenta na okoliczność HIV, pacjent musi być o tym osobno poinformowany

No to bylaby kompletna glupota jesli weryfikacja pacjentow zalezy od ich
widzi mi sie .

18. Data: 2006-12-01 20:15:25

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr napisał(a):
> [...]
> ani HCV, ani HIV. Co więcej, jeśli lekarz ma zamiar przetestować
> pacjenta na okoliczność HIV, pacjent musi być o tym osobno poinformowany

Przykro mi, Piotrze, ale nikt nie informuje pacjenta "świeżo"
przyjętego do szpitala, na co ma pobieraną "na wejściu" krew.
Badanie na obecność wirusa HIV jest rutyną. Jeśli chodzi o HBs i
HCV, nie jest to rutyna. Ale jeżeli lekarz widzi potrzebę wykonania
takiego badania, to zleca pielęgniarkom, a te pobierają. I tyle.
A już jeśli w planie jest jakiś zabieg, to pacjent nawet nie wie,
jaką masę badań krwi mu robią. A MUSZĄ zrobić na obecność HIV.
I nie pytają o zgodę. Pytają o zgodę na przeprowadzenie zabiegu.
Pacjent musi wyrazić zgodę na zabiegi operacyjne i badania inwazyjne,
jak również na samo przyjęcie do szpitala.
To tyle w skrócie.

Pozdrawiam,
Maja

19. Data: 2006-12-01 21:45:19

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medevacs" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> I jeszcze jedno, nie mamy w Polsce wspolnego systemu adresowego dla
> wszystkich miast, takze jak piszesz ulice to PISZ MIASTO! Usenet nie jest
> wlasnoscia warszawiakow!

zdaje sie, ze pytano ogolnie o szpitale, co sie tak uparles z tym miastem?

20. Data: 2006-12-01 21:54:08

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przykro mi, Piotrze, ale nikt nie informuje pacjenta "świeżo"
> przyjętego do szpitala, na co ma pobieraną "na wejściu" krew.

I nie musi go informować, dopóki nie wykonuje testu na HIV.

> Badanie na obecność wirusa HIV jest rutyną.

Kompletna bzdura.

Jeśli chodzi o HBs i
> HCV, nie jest to rutyna.

Temu już bliżej do rutyny niż badaniu na HIV. No i tutaj osobna zgoda
pacjenta nie jest potrzebna.

Ale jeżeli lekarz widzi potrzebę wykonania
> takiego badania, to zleca pielęgniarkom, a te pobierają. I tyle.

Pod warunkiem, że wcześniej uzyska zgodę pacjenta na TO KONKRETNE
BADANIE. Wszystkie pozostałe badania krwi może robić bez specjalnie
wyrażonej zgody.

> A już jeśli w planie jest jakiś zabieg, to pacjent nawet nie wie,
> jaką masę badań krwi mu robią. A MUSZĄ zrobić na obecność HIV.

Nie muszą i nie robią.

> I nie pytają o zgodę. Pytają o zgodę na przeprowadzenie zabiegu.
> Pacjent musi wyrazić zgodę na zabiegi operacyjne i badania inwazyjne,
> jak również na samo przyjęcie do szpitala.

Owszem, pacjent musi wyrazić zgodę między innymi na wszystkie te
czynności, które wymieniłaś. Dotyczy to także pacjenta szpitala
psychiatrycznego. Odstępstwa od tej reguły istnieją i są opisane w
odpowiednich przepisach.

Na koniec pozwalam sobie zacytować obowiązujące w Polsce zasady dot.
testów na HIV:

Stanowisko przyjęte w 1992 r. przez Zespół ds. AIDS Naczelnej Rady
Lekarskiej o treści następującej:

"1. Lekarz przeprowadzający czynności diagnostyczne służące rozpoznaniu
choroby nie ma obowiązku uzyskiwania zgody pacjenta co do zakresu
wykonywanych badań ( w tym badań w kierunku zakażenia wirusem HIV ).
Lekarz ma obowiązek poinformowania pacjenta na jego wyraźne żądanie o
celu wykonywania badań diagnostycznych ( w tym w kierunku rozpoznania
zakażenia HIV );

2.W każdym innym przypadku na wykonywanie testów wykrywających zakażenie
HIV należy uzyskać zgodę pacjenta;

3. Nie wolno uzależniać jakichkolwiek badań i zabiegów lekarskich od
uprzedniego wykonania i wyników tych testów. Nie dotyczy to sytuacji
opisanej w punkcie1".

Pozdrawiam
Piotr

Gastroskopia