tarcie ziemniaków

11. Data: 2007-05-10 20:13:42

Temat: Re: tarcie ziemniaków
Od: "maf" <n...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dwaKa" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
news:f1v7qo$qsd$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Lubię placki ziemniaczane i czasem je robię. Robiłbym częściej ale pojawia
> się problem tarcia ziemniaków, używam do tego sokowirówki PREDOM-MESKO (
> chyba z 20 lat - PRL).Otrzymany produkt jest znakomity ( szybkość, jakość)
> poza jedną wadą to mycie urządzenia po zakończeniu roboty (zabiera dużo
> czasu).
Witam
Bez przesady, tez uzywam sokowirowki z lat 80 ubieglego wieku. Jest troche
czesci do umycia, bo brudzi sie wiele elememtow. Placki sa super. Znajoma
uzywa malaksera, ale tnie nozem, nie tarka. Nie probowalem, wole "papke".
Pozdr
MarekF

12. Data: 2007-05-10 21:09:10

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dwaKa napisał(a):
> [...]
> czasu).
> Zastanawiam czym się trze ziemniaki w XXI wieku ?

Nie słuchaj innych, posłuchaj mnie: nie ma lepszych placków niż mamy. Na
drugim miejscu są własne. Potem są kupne gotowe, serio - niezłe. Knorry
są na końcu.
Jak masz dużo mycia, to lepsze są gotowe, po ok. 6 zł kilo.

JO

13. Data: 2007-05-10 22:06:16

Od: "F.T." <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasu).
> Zastanawiam czym się trze ziemniaki w XXI wieku ?

Ja uzywam maszynki do miesa elektrycznej zelmer z przystawką do warzyw
krojenia :)
Super

14. Data: 2007-05-10 22:39:42

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

F.T. napisał(a):
> Użytkownik "dwaKa" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> Ja uzywam maszynki do miesa elektrycznej zelmer z przystawką do warzyw
> krojenia :)
> Super

Ja też jej używam i potwierdzam :-)
"Knorra" też używam, ale kiedy nie mam czasu lub akurat mam ochotę
właśnie na Knorra. To jest prawie zawsze, bo mi smakuje :-) Zresztą
jedyne danie "w proszku", jakie przyrządzam. W sumie i tak dość rzadko,
no bo ile razy w roku się je placki ziemniaczane? Może 10? Albo i rzadziej?

--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

15. Data: 2007-05-11 06:24:37

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "F.T." <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "dwaKa" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> Ja uzywam maszynki do miesa elektrycznej zelmer z przystawką do warzyw
> krojenia :)
> Super

Ja uzywam "tradycyjnej" (czytaj recznej) maszynki do mielenia miesa i placki
wychodza super
Tak samo miele w niej cebule i czosnek :-)
Jesli chce mi sie to cebule kroje w kostke zamiast ja mielic.. Roznica? jest
a i owszem..
Polecam rowniez dla "urozmaicenia" plackow dodac do nich tarty ser zolty :-)
Pycha :-)

16. Data: 2007-05-11 06:25:43

Od: "Kulinarny.Net" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasu).
> Zastanawiam czym się trze ziemniaki w XXI wieku ?
Jeszcze raczej nie wymyślili urządzenia tylko i wyłącznie do tarcia
ziemniaków.

Ja kiedyś dostałam dość sprytną maszynę, w której mogę spokojnie zetrzeć
ziemniaki na placki i nie tylko. Mogę również zrobić frytki i wymieszać
ciasto. Nie jest to doprawdy żadna znana firma, ale działa. Maszynki do
tarcia ziemniaków używam rzadko, bo się nie opłaca dla zrobienia potrawy dla
dwóch osób. Dużo mycia. Mam lepsze rozwiązanie. Ziemniaki trę na tarce o
dużych oczkach. Trzeba tylko dłużej smażyć.

Mika

17. Data: 2007-05-11 08:00:18

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kulinarny.Net" wrote in message news:f212fv$eli$1@nemesis.news.tpi.pl...
<...>
> Jeszcze raczej nie wymyślili urządzenia tylko i wyłącznie do tarcia
> ziemniaków.

A tu się mylisz. Jak najbardziej wymyślili ;) W domu mamy elektryczne
urządzenie do tarcia ziemniakow, nawet nazywa się odpowiednio
"Kartofeletiorka" czyli "Maszynka do tarcia ziemniaków" ;) Z tego, co wiem
na Białorusi są również ręczne "kartofeletiorki" - takie trochę podobne do
maszynek do mięsa. W krajach zieminiaka w każdym domu jest coś podobnego
(przeważnie w "starszych" domach, bo w "mlodszych" to już częściej roboty z
funkcją tarcia ziemniaków).

Osobiście do tarcia ziemniaków używam:
1. zwykłej tarki buraczanej przy roesti dla 1-2 osob
2. robota w Polsce lub "kartofeletiorki" w Wilnie przy dużej ilości placków
czy babce
3. sokowirówki przy cepelinach

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

18. Data: 2007-05-12 03:25:57

Od: "Szymuś" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak na poważnie to często używam Robiego i tnę na tarce do buraków - mniej
wody wycieka z ziemniaków. Czasem dorzucę trochę innych warzyw pociętych
podobnie, sera i troche mięsa lub boczku + zielenina i jajko i robię coś na
kształt placków syryjskich. W zasadzie to dorzuczam to co akurat mam pod
ręką i mi "przeszkadza" w lodówce.

No i nie żebym traktował Knorra, czy jego placki niepoważnie :) Moja mam
która ma już trochę lat sam nie zetrze ręcznie a robota kuchenngo nie chce
bo ma więcej mycia niż z niego pożytku. Jakc chce pojeść placków to robi
właśnie Knorra.

19. Data: 2007-05-12 03:26:50

Od: "Szymuś" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli to z Białorusi to czy nie świeci po Czarnobylu ?

20. Data: 2007-05-16 08:17:23

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

dwaKa pisze:
> [...]
> czasu).
> Zastanawiam czym się trze ziemniaki w XXI wieku ?

Ja zawsze recznie. Maszynkami nigdy jeszcze nie wyszly tak delikatne -
drobniutko starte. Podobnie cebula, ktorej kawalkow po prostu nie trawie,
a starta recznie jest w formie papki. Takie placki sa jak pianki. Inne -
grubo tarte na grubych oczkach (drobne paseczki) fajnie wychodza wizualnie
do potraw a la restauracja, ale jeszcze nie jadlem nigdzie takich by nie
byly spalone, a w calosci przygotowane - nie surowe w srodku.

Pewnie zaraz ktos napisze, ze to pracichlonne i grozi otarciami. Guzik
prawda. Na lebka zwykle wystarcza 3-4 srednie ziemniaki, a do tego
fackelmann oferuje fajne "trzymadelko" do tarcia wszelakich rzeczy (z
kolcami i ruchomym "dopychaczem").

Pozdrawiam

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

formy kamionkowe zaroodporne
Dla Fanow Fataliscie, jemu jakies gruczoly popekaja.
Mus truskawkowy
Plyta indukcyjna, a metalowe sztuce pod nia
Ciasto drożdżowe a wielkość blachy