Strona główna Grupy pl.sci.psychologia teatrzyk zielony czyli podstawki jetologii stosowanej II Re: teatrzyk zielony czyli podstawki jetologii stosowanej II

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: teatrzyk zielony czyli podstawki jetologii stosowanej II

« poprzedni post następny post »
Data: 2003-11-16 15:25:46
Temat: Re: teatrzyk zielony czyli podstawki jetologii stosowanej II
Od: "EvaTM" <e...@i...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki

Użytkownik "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:bp6l60.3vs9rb5.1@ghost.he02a2423.invalid...
>
> "Albert" w news:bp5fan$4ee$1@SunSITE.icm.edu.pl...
> /.../
> > ja pod pojęciem abstraktu rozumiem każdy wytwór artystyczny, który nie służy
> > niczemu innemu, jak tylko zaspokojeniu "potrzeby twórczości" autora,

> Pozwól, że się z Tobą nie zgodzę w 100% (wystarczy spojrzeć na słowo "każdy".
> Niezależnie od tego jest to w moim rozumieniu definicja abstraktu bardzo mocno
> zawężająca. Tak mocno, że co najmniej ca 95% zastosowań tegoż oznaczenia
> słownego, jej umyka.
>
> Przede wszystkim oznaczasz w ten sposób SWÓJ WŁASNY abstrakt.
>
> Czy abstraktem może być tylko wytwór artystyczny?
>
> A czym, Twoim zdaniem, dla - załóżmy - zawodowej wiolonczelistki, jest samodzielna
> naprawa cieknącego junkersa w domowych warunkach? Czyż nie abstraktem?
> (W zasadzie naprawa taka, wykonana przez fachowca Zenobiusza mogłaby
> zostać sklasyfikowana jako utwór artystyczny, ale dowód tej tezy pozostawię
> ewentualnym jej obrońcom).
> A czym, Twoim zdaniem, dla - załóżmy - górnika dołowego z 25 letnim stażem
> zawodowym będzie akt stworzenia organów piszczałkowych w nowej,
> wielkiej filharmonii, lub też pilotowanie myśliwca F19C w locie zwiadowczym
> nad terenem VR97.X21 ? Czyż nie abstrakcją?
> A czym, Twoim zdaniem, dla - załóżmy - przeciętnego zjadacza chleba, jest
> dokonanie interpretacji starożytnego tekstu znalezionego po trzech tysiącach
> lat od jego powstania?
>
> Takich przykładów można dawać mnóstwo a wniosek jest moim zdaniem taki,
> że słowem abstrakcja przywykliśmy (my, uspołecznione stado) oznaczać wszystko
> to, co w jakiś sposób umyka naszemu dotychczasowemu doświadczeniu -
> inaczej mówiąc - nie zostało wystarczająco rozpoznane i oznaczone jakimś
> kodem typu IQC436/21. W tym ujęciu abstrakcją dla przeciętnego zjadacza
> chleba będzie również STAN_PROCESU zachodzącego w paliwie silnika
> samolotowego w trakcie przeciążeń rzędu 4Ghast.
>
> W żadnym z podanych tu przykładów nie widzę Twojej "zaspokojonej potrzeby
> twórczości autora". Natomiast widzę jak BYK Twoje dystansowanie się
> od rozumienia abstraktu, ucieczkę w bezpieczną przestrzeń, którą potocznie
> można by nazwać "nie mam pojęcia co autor ma na myśli i to jego sprawa" ;)).
>
> Jeszcze bardziej ograniczasz obszar swego rozumienia słowa abstrakt podając
> kolejne warunki:
>
> > bez
> > zwracania uwagi na szkody, jakie ten wytwór może za sobą pociągnąć
> > (chociażby całkowita wielość interpretacji).
>
> Zakładasz tu wg własnej interpretacji, że autor utworu abstrakcyjnego
> _nie zwraca uwagi_ - (nie rozumiem na jakiej podstawie tak sądzisz i byłbym
> wdzięczny za wyjaśnienie),
> oraz, że rzeczone dzieło abstrakcyjne czyni, bądź ma czynić szkody.
> (tu humanitarnie poproszę Cię o przemilczenie wyjaśnienia, gdyż autor działa
> DOKŁADNIE zwraca uwagę na to co czyni i NIE JEST TO zamiar czynienia
> szkody a wręcz przeciwnie.
> Wielość interpretacji jest tu całkowicie zamierzona i celowa. Bardzo chyba
> zdziwisz się Albercie, że celem tej całej abstrakcji jaka dzieje się od chwili
> zaproszenia słuchaczy/czytelników/czujników do zielonego autobusu, jest
> doświadczenie myślowe, które bez wątpienia dzieli po to by łączyć.
> Reszty doszukać się możesz lub nie w dalszych częściach trasy autobusu,
> które naturalnie będą opisywane aż do skutku.
>
> Kompletnie nieuprawnionym stwierdzeniem jest, że szkodą jest wielość interpretacji,
> czego tu już nie będę rozwijał. W tym wypadku "wielość interpretacji" jest celem
> samym w sobie i słuzy celom nadrzędnym. Całość zaś nie jest, jak się powszechnie
> przypuszcza (zgodnie z przewidywaniem) sadystyczną zabawą, ale ukazaniem
> mechanizmów procesu NIEROZUMIENIA SIĘ ludzi nawzajem, w dowolnych
> sprawach.
>
>
> > Wybacz, ale każdy, kto przeczyta ten kabaret (poza osobami, które tu piszą i
> > czytują codziennie) uzna go za niezrozumiały bełkot.
>
> A cóż Ci trzeba wybaczać Albercie? Twoją interpretację tekstu którego
> nie rozumiesz?
> Obciążającym Twoje wnioskowanie jest fakt, że mimo, iż zdajesz sobie sprawę
> z faktu, że tekstu nie rozumiesz, ustosunkowujesz się jednak do jego treści - czyli
> literek na ekranie (w uproszczeniu mówiąc), wartościując ją. Czy nie widzisz w tym
> niczego niebezpiecznego?
>
> Żeby Ci nie było smutno, powiem, że nie jesteś w tym odosobniony. Co więcej -
> taka ilustracjia opisanego zjawiska jest skutkiem dynamicznie zaistniałych
> okoliczności, w których komentowane przez Ciebie dzieło abstrakcyjne jest
> fotografią określonego stanu stacjonarnego.
> Wybacz więc, że stałeś się na chwilę eksponatem wewnątrz doświadczenia
> zwanego potocznie "zielonym autobusem". Doświadczenia rozwojowego,
> w którym oczywiście udziału brać nie musiałeś i uczyniłeś to na własną
> odpowiedzialność.
> W następnym kroku dokonujesz interpretacji interpretacji słów przedmówcy
> nazywającego się "... z doliny", słowami:

> > czy to oznacza, że traktujesz grupę jako w kółko paranoików (lub
> > zmierzających prostą drogą ku temu) leczących się nawzajem?
> > oj niebezpieczna zabawa...

> Czy widzisz absurdalność Twojego toku myślenia?
> Nie widzisz, a przynajmniej nie widziałeś w chwili kreowania tych słów.
> Zadajesz pytanie na temat _założenia_ przedmówcy i odpowiadasz sobie
> na nie, własną interpretacją. W kolejnym zdaniu wykonujesz już WYROK
> na podejrzanym przedmówcy.
> Radzę dobrze prześledzić ten tok Twojego rozumowania, gdyż jest on
> ___dokładnie_tym_tokiem___ jaki miał zostać wywołany
> "teatrzykiem zielone okno".
> W jakim z kolei, dynamicznie podjętym celu, teatrzyk temn zostaje rozgrywany
> - chwilowo przemilczę. Wiem jednak, że coś już zaczyna się rumienić tu i ówdzie.

> > Zdrowko
> > Albert

> Zdrówko
> All
>
> ps. Za wszelkie wieloznaczności interpretacji czytelników, nie przepraszam,
> gdyż wywołanie takiego __złudzenia__ jest moim celem. Sprawozdania
> z zielonego autobusu, są w swej wieloznaczności bardzo jednoznaczne
> i życzę wszystkim pasażerom dostrzeżenia tej __jednoznaczności__


Ja tesh ; ), All, widziałam taki autobus..
Wczoraj hciałah znaleźć tekst Wysockiego "Nie lubię"..
( to ten, za PY_ta_jnikami ), wiesh..
z
news:bp5pj4$ine$1@atlantis.news.tpi.pl

? ?? ?????
? ?? ????? ?????????? ??????,
?? ????? ??????? ?? ?????.
? ?? ????? ????? ????? ????,
????? ??????? ????? ?? ???.
/.../

;)

i znalazłah ;) to:

http://216.239.59.104/search?q=cache:kR0xp1nIVQQJ:ww
w.gophi.is-a-geek.net/fortunki.txt+%22Wysocki%22
+%2B+%22nie+lubi%C4%99%22&hl=pl&ie=UTF-8

Fajne, co?
Ty tesh masz logi z tego lub "naszego" czata?

Zdrofko for all ;)
E.



 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
16.11 Albert
16.11 Albert
17.11 EvaTM
17.11 ksRobak
17.11 ... z Gormenghast
17.11 ... z Gormenghast
17.11 tren R
17.11 Albert
17.11 ... z Gormenghast
18.11 ... z Gormenghast
18.11 tren R
19.11 ... z Gormenghast
19.11 ... z Gormenghast
19.11 Bacha
19.11 puciek2
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem