Re: tluste plamy na parkiecie

Data: 2003-08-07 11:01:35
Temat: Re: tluste plamy na parkiecie
Od: "Slawo" <a...@w...pl>

Użytkownik "Tomasz Konik" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
news:bgr4nr$cen$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> parkiecie znajduja sie tluste plamy - po oleju spozywczym. Parkiet
> prawdopodobnie nie byl nigdy malowany (wg mojej oceny) i olej wsiakl
> pozostawiajac ciemne plamy. Bardzo nieladnie to wyglada i zastanawiam sie,
> co mozna z fantem zrobic. Czy sa jakies impregnaty (np. woskowe), ktore
> przyciemnia podloge i plamy przestana byc widoczne, ewentualnie inne
srodki?
> A moze ktos ma jakis "prywatny" patent typu "porady Babci Aliny"?;-))) Czy
> cyklinowanie (biore taka ewentualnosc pod uwage jako ostatecznosc)
rozwiaze
> problem?
> Szukalem w sieci i w realu porady, ale nie znalazlem nic konkretnego, wiec
> postanowilem rzucic pytanie na te grupe.
> Pozdrawiam cieplo,
> Konik

Ostatnio ukladalem nowy parkiet w domu i na niektorych klepkach (nowych)
byly wlasnie takie plamy, spytalem fachowca co to jest , odpowiedzial ze sa
to plamy po oleju spozywczym, maszyny sa nim olejone , wlasnie spozywczym po
to by nie wsiakaly mocno w drzewo tylko zostawaly na jego powierzchni, po
cyklinowaniu , nawet bardzo "delikatnym" , plamy znikaja. Jest to chyba
najlepsze wyjscie.

Pozdrawiam
Slawo