Przesadzanie różaneczników

41. Data: 2000-03-13 08:07:18

Temat: Re: zakwaszanie-odpowiedz
Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW: czy do zakwaszania w warunkach np doniczkowych nie mozna uzywac po prostu
kwasu? Np rozcienczonego azotowego? W koncu azotany robia za nawozy...
Oczywiscie nie sugeruje biegania po ogrodzie z 90% HNO3 =8-<

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

42. Data: 2000-03-13 08:38:29

Temat: Re: torf
Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc moich azalii rosnie w zwyklej glebie z plytko zalegajaca warstwa gliny
od 3 lat, pH~6,5. Jak dotad nie widze ujemnych skutkow. Co wazniejsze -
kilka lat temu wczesniej rozsypane bylo sporo wapna, ze musialem ewakowac
magnolie. Widocznie juz wapno sie rozproszylo na tyle ze azalie moga rosnac.
Na tej samej glebie posadzilem tez rozanecznik Smirnowa - efekt jeszcze jest
malo przekonywujacy. Obok niego posadzilem rozanecznik 'Cunningham White' i
wkrotce dosadze wiecej.

Do takiego "wystepku" doszedlem po obserwacji roslin, ktore posadzilem do
czystego torfu, jednak jego bylo tak malo, ze jak przesadzalem azalie "w
nim" rosnace, to wiekszosc korzeni przerastala do zwyklej
gliniasto-piaszczystej gleby. Podobnie "typowe" rododendrony juz mocno
rozrosniete musialy juz dawno przrosnac moja mala brylke torfu. W
Wojslawicach przeciez rozaneczniki nie rosna w czystym torfie ani nawet w
"brudnym".

Podsumowujac: kto ma torf, duzo sil i pieniedzy moze sadzic swoje
rododendrarium w czystym torfie. Ja wciaz jeszcze czuje bol rak po kopaniu
dolow pod swoje rozaneczniki i olbrzymia ilosc torfu, ktora tam wsypalem i
ciagle musialem dosypywac co rok. Dlatego proponuje odwazniejsze
eksperymentowanie z sadzeniem rozanecznikow, zwlaszcza azalii, w zwyklej
ziemi o ile pH jest odpowiednie i wystawa.

Ostatnio wyhodowano podkladke rozanecznikow z powodzeniem rosnaca w zwyklej
ziemi - klopoty z tymi roslinami odejda wiec do historii.

Andrzej Opejda
mailto:A...@i...pl

43. Data: 2000-03-13 08:41:15

Temat: Re: zakwaszanie
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

A co z octem?
Chyba jest najsilniejszym srodkiem jako kwas.
Pozostaje kwestia stezenia.
Wot i ciekawostka
Juras

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

44. Data: 2000-03-13 09:37:58

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik Misiek
>Moze powinienes prowadzic jakis kolejny glupawy teleturniej?

Witam Panie Misiek, Pan nawet nie wiesz żeś już WYGRAŁ!
Kto wie co wygrał Misiek?
Pozdrawiam, jerz.

45. Data: 2000-03-13 09:44:04

Temat: Odp: zakwaszanie-odpowiedz
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Kwas wydaje sie byc dosc radykalny. Ocet nie pasuje mi jakos. Gdybym mial
wybierac - zwlasza jesli chodzi o nieduze zuzycie, to pewno wybralbym kwasek
cytrynowy.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

46. Data: 2000-03-13 10:01:53

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Well.. pisalem o azotowym, bo azotany sa skladnikami awozow, co do anionow kwasu
cytrynowego to nie wiem czy i jakie mialyby dzialania uboczne. Azotany w
rozsadnych dawkach chyba nie maja.

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

47. Data: 2000-03-13 10:30:21

Temat: Odp: torf
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Opejda <o...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8ai9nk$1p90$...@n...ipartners.pl...
> [...]
> rozrosniete musialy juz dawno przrosnac moja mala brylke torfu. W
> Wojslawicach przeciez rozaneczniki nie rosna w czystym torfie ani nawet w

I niech żyje zdrowy rozsądek i obserwacja natury :)

Pozdrawiam, Basia.

48. Data: 2000-03-13 17:20:20

Temat: Odp: Odp: zakwaszanie-odpowiedz
Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie....... nie próbowałam (tylko słyszałam o takich praktykach), ale
teoretycznie są to te same drożdże i bakterie fermentacji mlekowej. Idąc tym
samym tropem można twierdzic, że "żurek" czyli zakwas z mąki żytniej razowej
powinien przynieśc takie same efekty zakwaszania gleby......... Tylko co na
to rośliny ?????

Pozdrawiam - Jagoda

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...

49. Data: 2000-03-14 10:10:45

Od: "Andrzej Opejda" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jedna propozycja:

W wielkotowarowych szkolkach rozanecznikow wode zakwasza sie kwasem
szczawiowym.

Andrzej Opejda
mailto:A...@i...pl

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

50. Data: 2000-03-14 16:53:43

Temat: Re: zakwaszanie-Miśka
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzisz to co i ja? Nikt cię nie widzi. Wygrałeś figę z makiem.
Pstryk i już cię nie ma.

> Witam Panie Misiek, Pan nawet nie wiesz żeś już WYGRAŁ!
> Kto wie co wygrał Misiek?
> Pozdrawiam, jerz.

Kradzieże
mszyce