Re: trafo i ściemniacz

Data: 2003-12-09 09:57:47
Temat: Re: trafo i ściemniacz
Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl>

Ależ się dyskusja rozwinęła!!!
I to dla tak powiedzmy błachego powodu jak transformator halogenów.
Dla zainteresowanych ma transformatory toroidalne (nie elektroniczne) 250 W,
11,7 V nap. wtórne.
Budownictwo nowe i nap. znamionowe 230 V.

A teraz to co ja wiem - ilekroć miałem do czynienia z transformatorami
toroidalnymi napięcie wtórne zależało od obciążenia. Przy rozwarciu było
trochę większe od nominalnego. Nie wiem, może multimetr zły? Może trafo
jakieś lewe? Ale dlaczego cała dokumentacja techniczna Honeywell'a (firmy, z
której produktami mam do czynienia) ma akapit, który opisuje jak dobierać
transformator zasilający i który podaje charakterystykę wyjścia (napięcia
wtórnego) trafo od obciążenia? Jak byk stoi w każdej DT, że obiążenie trafo
powinno być w zakresie nominalnym, aby nap. wtórne było nominalne, a w
przypadku znacznego niedociążenia lub przeciążenia należy uwzględnić
poprawki na nap. wtórne? Czyżbym się mylił i cała dokumentacja wymienionej
firmy była felerna?

Jeśli chodzi o mój problem to rozwiążę go tak, że wymienię trafo toroidalne
na elektroniczne przystosowane do ściemniaczy
halogenów. A zmotywowały mnie do tego posty z archiwum, w których ludzie
piszą, że przez źle dobrany trafo halogeny im padają wyjątkowo często, a
tego chcę uniknąć. Dodam, że ściemnianie halogenów skróci ich żywotność, ale
dzięki temu, że halogenki na 12 V są 4-krotnie żywotniejsze od tych na 220
V, przepalanie się żaróweczek nie będzie aż tak częste. Niestety muszę mieć
między ściemniaczem i halogenkami wsadzony transformator.

PS. Laborki z elektrotechniki już przechodziłem ze skutkiem pozytywnym na
PWarszawskiej, więc dziękuję za zaproszenie na AGH

Użytkownik "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał
w wiadomości news:br1d51$ibb$1@mamut.aster.pl...