Re: uprzedzenie? negatywne nastawienie?

From: "Anka P." <j...@t...linux.net.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: uprzedzenie? negatywne nastawienie?
Date: Thu, 11 Jul 2002 14:49:47 +0200

> I nie potrzebnie. To w koncu rodzina. Mozna obiad zrobic
> wspólnie i mysle, ze byloby im milo móc pomóc a nie tylko
> byc goszczonym.

ale nie wiem czy zauwazyles formy tego co zostalo mi powiedziane przez
telefon
jednoznacznie wynika z tego scenariusz, ktory mial miejsce tydzien temu
ona przyjezdza do wnuka i chce sobie na niego popatrzec, potrzymac na
rekach, a nie po to zeby mi obierac ziemniaki czy isc po jarzyne do sklepu

>ciagle trzeba rozmawiac, opowiadac co robi misio, jak
>
> sobie

> Jesli tego nie lubisz, to nic juz nie poradze.

a powiedz mi kto by to lubil, gdyby na dokladnie ten sam zestaw pytan
odpowiadal przy kazdej rozmowie telefonicznej i przy kazdym spotkaniu
juz na te same pytania odpowiadalam chyba z 15 razy
a najgorsze jest to, ze raz odpowiadam tesciowej, a za chwile te same
pytania zadaje mi babcia, a jak nie odpowiesz to sie obrazi
albo na przyklad pytanie "byliscie na zakupach? a co kupiliscie?"
i tu nalezy wymienic wszytsko poczawszy od chleba, poprzez ziemniaki po
tampony dla mnie czy pianke od golenia dla meza, nie trafiloby cie cos?
nie odpowiesz? obraza, ze nie olewasz i jestes "aspoleczny" i nie
kontaktowy, tak kiedys uszlyszal moj maz

> do drzemki.
>
> Masz dwoje uszu. Jednym wlatuje, drugim wylatuje. Ominiecie
> mózgu wymaga troche wprawy, ale wykonalne.

alez oczywiscie ze mam
rozwiazanie tez banalne, ale jesli slyszysz to samo w kolko przez kilka
godzin zaczyna ci sie burzyc krew i zaczynasz sie skupiac na tym, zeby
nie wybuchnac
tak jakby powiedzenie czy skomentowanie raz nie wystarczylo, jakbym byla
niedorozwinieta albo niedoslyszaca

> Co dwa tygodnie, to za czesto. Wytlumaczyc, ze wy tez
> chcielibyscie troche odpoczac i spotykac sie równiez z
> innymi. Powiedziec wprost, ze czeste wizyty w pelnym
> skladzie sa bardzo, bardzo mile, lecz na razie zbyt meczace
> i prosisz o wyrozumialosc i umawiacie sie zadziej. Kwestia
> odpowiednio i lagodnie to ujac.

powiedz to mojej tesciowej ;-)
obrazi sie i potem bedzie nam to na kazdym kroku demonstrowac
juz nie wiem co gorsze

> sama mysl o tych

> Byc moze. To czesty przypadek, prawie, ze norma:-))))

skoro tak twierdzisz ;-)

> czy to aby nie twoje podejscie do sprawy.

moje?
"ja wiem ze obiady dla nas do koszty i czas...."
to chyba dosc jasne i jednoznaczne postawienie sprawy, nie sadzisz?
kazdemu zostala tu chyba juz okreslona pewna rola do spelnienia

> Wszystkie mlode
> rodziny stawiaja na samodzielnosc, niezaleznosc itd, a potem
> narzekaja, ze wszystkim musza sie zajmowac.

tak, chcemy byc i jestesmy niezalezni
i bardzo sobie te swoja samodzielnosc ceniny
a tu probuje sie nam narzucic pewne schematy spedzania wolnego czasu i
przyzwyczaic nas, ze prawie kazda sobote mozemy sobie zarezerwowac na
konkretne "rozrywki"

z pozdrowieniami

Anka