wlasny chleb

1. Data: 2004-08-14 14:21:12

Temat: wlasny chleb
Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Kupilam maszyne do chleba i doczytalam, ze polecaja uzycie fast action yeast
czyli 'szybkich drozdzy'.
Czy ktos moze uzywa zwyklych drozdzy? A jesli tak, to ile zywklych drozdzy
rowna sie lyzce tych 'szybkich' ?

Pozdrawiam,
Atena

1. Data: 2004-08-14 15:43:07

Temat: Re: wlasny chleb
Od: "Munia" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Morrigan" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pozdrawiam,
> Atena
>
> witam serdecznie,mam maszynę do chleba już prawie rok.Dużo czasu musiało
upłynąc abym mogła się tym chlebem pochwalić.co do drożdży ja suchych wogóle
nie używam,daję (kupuję) te pakowane po 10dkg.na niecałe 3 kubeczki mąki
daję połowę z ćwiartki tej paczuszki. napisz jaki masz typ maszyny ,czy coś
już piekłaś.
Pozdrawiam ,Beata

1. Data: 2004-08-14 18:22:36

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Munia" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie używam,daję (kupuję) te pakowane po 10dkg.na niecałe 3 kubeczki mąki
> daję połowę z ćwiartki tej paczuszki. napisz jaki masz typ maszyny ,czy

Dzisiaj po raz pierwszy probuje, dalam zwykle drozdze i chyba za malo maki.
Ale lubie eksperymentowac:)
Chleb jeszcze 'siedzi', wiec zobaczymy. A maszyne mam AFK BM-2.
Rezultat wlasnie zakalcowato sie usmiecha. Nic to, bede probowac dalej i
wykorzystam podane prze Ciebie proporcje:)

Pozdrawiam,
Atena

1. Data: 2004-08-15 07:10:26

Od: "Munia" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Rezultat wlasnie zakalcowato sie usmiecha. Nic to, bede probowac dalej i
> wykorzystam podane prze Ciebie proporcje:)

Witam nie wiem ile tej mąki dałaś ,ale proporcje muszą być względnie
zachowane. Ja na początku sobie wszystko skrzętnie notowałam hi. woda musi
być letnia ,mleko najlepiej w proszku itp. próbuj dalej uczymy się na
własnych błędach.Kilka wypieków i będzie dobrze .Chętnie poczytam twoje
uwagi.Zyczę powodzenia.SMACZNEGO
Beata>

1. Data: 2004-08-15 10:30:50

Od: "::: Solana :::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Munia" <M...@p...onet.pl> skrev i meddelandet
> Dużo czasu musiało
> upłynąc abym mogła się tym chlebem pochwalić.

Mozesz napisac dlaczego?

Magda, piekaca czasami chleb tradycyjnymi sposobami.

1. Data: 2004-08-15 14:53:40

Od: "Munia" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "::: Solana :::" <s...@h...com> napisał w
wiadomości news:cfne6a$7hc$1@news.onet.pl...

> "Munia" <M...@p...onet.pl> skrev i meddelandet
>
> Mozesz napisac dlaczego?
>
> Magda, piekaca czasami chleb tradycyjnymi sposobami.
>
> ja mam maszynę do pieczenia chleba,musiałam sama sobie dobierać proporcje
bo te w przepisie orginalnym nie zawsze były dobre , a po drugie używam
drożdży świeżych a nie suszonych,mąka też jest trochę inna niż my mamy w
sklepach.Za pomocą prób i błędów już prawie wiem o co w tym wszystkim
chodzi. powodzenia w pieczeniu.

1. Data: 2004-08-15 15:18:57

Od: "Jacek" <sq1dnu@wytnij_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Munia" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

>ja mam maszynę do pieczenia chleba,musiałam sama sobie dobierać
proporcje....

Witajcie
Ja niesty maszyny nie mam ale mam pytanie: czy w zwykłym gazowym piekarniku
da się upiec chleb??? Ciasta mi wychodzą wyśmienite, ale zastanawiam się czy
chleb nie jest dla mnie za dużym wyzwaniem??? Jeśli istnieje taka możliwość
to poproszę o przepis, jaka musi być foremka itd...
Z góry dzięki

Jacek Szczecin

1. Data: 2004-08-24 09:21:27

Od: "(Na)Lesnik" <n...@n...lubi.spamu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-08-14 16:21, Użytkownik Morrigan napisał:

> [...]
> czyli 'szybkich drozdzy'.
> Czy ktos moze uzywa zwyklych drozdzy? A jesli tak, to ile zywklych drozdzy

Wybacz, ale zapytam z ciekawości - jaką maszynę kupiłaś i jak się Tobie
sprawuje?

--

Pozdrowionka z buszu
(Na)Leśnik

1. Data: 2004-08-24 17:31:08

Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "(Na)Lesnik" <n...@n...lubi.spamu> napisał w wiadomości

> Wybacz, ale zapytam z ciekawości - jaką maszynę kupiłaś i jak się Tobie
> sprawuje?

Firmy AFK, sprawuje sie swietnie, przestalam kupowac chleb i z obledem w
oczach produkuje setki bochenkow, bo rodzina sie domaga. Robilam w niej
rozne chleby: pszenne, razowe, francuskie, ciasto do pizzy. Zakalec pojawil
sie raz ( ale uzylam swiezych drozdzy i na dodatek w nadmiarze). Teraz
uzywam instant i jest w porzadku.

Atena Smolińska

"If you're not dancing, you're wasting your feet."

1. Data: 2004-08-26 15:20:43

Od: "Munia" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Atena Smolińska
>
> "If you're not dancing, you're wasting your feet."
>
> proszę o dokładny przepis na chlebek razowy( jeśli można
prosić).pozdrowienia

Serek Tofu i makaron rryzowy
sałata dębowa
fasolka