Re: wrażliwo?ć

From: "Machalas" <w...@f...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: wrażliwo?ć
Date: Sun, 09 Jan 2000 15:30:14 GMT

Bartek Nagorny napisał(a) w wiadomości:

>Zloty srodek - czyli cos pomiedzy w
>niektorych przypadkach nie ma zastosowania gdyz niektorzy ludzie juz z
>natury odbieraja rzeczy jako dobre albo zle. Biale, czarne. Nigdy szare.
>Kiedys myslalem, ze wrazliwosc to zaleta, ale teraz sam nie wiem.. Zbyt
>wiele oczekiwan jest z nia zwiazanych, zbyt wiele rozczarowan takze

>Patrzac na innych przez pryzmat siebie ciezko sie wsord nich odnalezc,
>tym bardziej w tym zagonionym za pieniadzem swiecie.

No i własnie na tym polega problem. Pisałeś, że zachowanie Małej jest
normalne. Wydaje mi się, ze nie do końca - nie można być jednocześnie
gruboskórnym i przewrażliwionym. A zarówno mój (na pewno) jak i jej (chyba)
sposob bycia wśrod znajomych tak właśnie jest oceniany. "I to jest dopiero
paranoja !!".

Sam przyznajesz, że jednoznacznej odpowiedzi nie da się uzyskać. Nie można
więc znaleźć rozwiązania. Zaczynam myśleć, że to po prostu mój charakter i
osobowość. Taki jestem, taki byłem. Ale czy taki będe? Nie chcę !!
Uczę się więc dystansu do ludzi i tej "otoczki", ale w taki sposób, aby nie
być chamem, dziwolągiem tylko normalnym facetem, którym nie rządzi
nadwrażliwość.
A jak to ocenią inni, zobaczymy.

Pozdrowienia i dzięki za text.
Machalas