Re: wycieczka...

Data: 2003-04-14 15:12:10
Temat: Re: wycieczka...
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de>

Slonko:
> Witam,
> Możliwe, że większość grupowiczów odpowie mi po prostu -NTG, ale mimo
> wszystko proszę o trochę zrozumienia. Mój problem jest następujący;
> wybieram się na dłuższą wycieczkę autokarem, a że [niestety] jestem osobą,
> która "nieprzyjemnie" znosi tego typu jazdę chciałabym się dowiedzieć, czego
> raczej mam unikać [około 2-3 dni przed wyjazdem] aby w trakcie podróży nie
> zwrócić tego wszystkiego. Może ktoś mi doradzi, co jeść, co robić, aby mój
> humor w trakcie drogi był jak najlepszy ;-))

Z racji wykonywanego obecnie zawodu, po przeczytaniu odpowiedzi
stwierdzam co następuje:
1. ograniczenie tłuszczu i nabiału jest zalecane.
2. Cokolwiek lekkostrawnego, owoce i pieczywo są zalecane.
3. Alkohol jest niezalecany, wzmaga chorobę lokomocyjną.
4. Imbir może pomóc, pomaga ok. 20-30% osób. Ale reszcie nie szkodzi ;-)
5. W ciężkich przypadkach lepiej wziąć jakiś środek, są też w formie
plastra, nie trzeba łykać, tłumiące reakcje wegetatywne zmysłu równowagi.

A co najważniejsze: dobry dopływ powietrza, w przypadku sensacji oglądać
okolice możliwie na wprost, nie czytać książki czy coś podobnego.
Ewentualnie ułożyć się jakoś, by głowa się za bardzo nie gibała. To jest
najgorsze, w szczególności potakiwanie w czasie jazdy po zakrętach.

Dobrej wycieczki

Waldek,
jako pracownik zakładu eksperymentalnych badań równowagi, FU Berlin