za słone kiszone ogórki

1. Data: 2006-09-23 14:29:41

Temat: za słone kiszone ogórki
Od: "kukikoko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama zrobiła ogórki kiszone.
Są zbyt słone - w sensie są cholernie słone.
Jest to słój 10 litrów - szkoda wyrzucić.
Czy da się jeszcze odratować?

2. Data: 2006-09-23 14:37:09

Temat: Re: za słone kiszone ogórki
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kukikoko" <k...@o...pl> wrote in message
> Moja mama zrobiła ogórki kiszone.
> Są zbyt słone - w sensie są cholernie słone.
> Jest to słój 10 litrów - szkoda wyrzucić.
> Czy da się jeszcze odratować?

Nie. Ale dadzą się zjeść, o ile nie chorujecie na nerki. Wystarczy do zupy
ogórkowej dać więcej wody i śmietany. A do surówek (ogórki na grubej tarce,
cebula drobno posiekana, cukier i olej) można dodać jabłko, marchew lub
nawet seler...
Na chleb np z serem i śmietaną i cebulą ktoić cieńsze plasterki.
Nie wyrzucać, jeżeli mają dobry smak. Ja mam małosolne, których jeszcze nie
zjadłem, pokrojone w plasterki w słojach 3 litrowych zalane kwasem, trzymam
w chłodziarce na dolnej półce, biorę na chleb lub na zupę. A kwas na barszcz
biały, oraz jako zakwaszacz do barszczu czerwonego.

3. Data: 2006-09-23 14:59:42

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kukikoko" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Moja mama zrobiła ogórki kiszone.
> Są zbyt słone - w sensie są cholernie słone.
> Jest to słój 10 litrów - szkoda wyrzucić.
> Czy da się jeszcze odratować?

A ja słyszałam że jak wrzuci się do przesolonej potrawy surowego ziemniaka i
ugotuje sie to wszystko razem, to ziemniak pochłania ta sól.
Sprawdziłam to na zbyt słonym bigosie i ta teoria zadziałała.
Może da się jakoś tą teorie w tym wypadku zastosować, ugotować wspomniana
wcześniej zupe ogórkowa z ziemniakami i będzie ok
Trzeba spróbowac

Pozdrawiam

Monika

4. Data: 2006-09-23 15:04:34

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> wrote in message

> [...]
> Może da się jakoś tą teorie w tym wypadku zastosować, ugotować wspomniana
> wcześniej zupe ogórkowa z ziemniakami i będzie ok

Dokładnie, ale prawdopodobnie chodzi o to, że zbyt słone też ulegają
szybkiemu psuciu się. Sposób którego nie podałem wcześniej - zetrzeć na
grubej tarce lub pokroic na plasterki, a nawet ćwiartki plasterków - gdy
duże i zapasteryzować w słoikach.

5. Data: 2006-09-23 15:37:30

Od: rAzor <o...@...zeby.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kukikoko napisał:

> Moja mama zrobiła ogórki kiszone.
> Są zbyt słone - w sensie są cholernie słone.
> Jest to słój 10 litrów - szkoda wyrzucić.
> Czy da się jeszcze odratować?

Nie wiem czy byłaby to skuteczna metoda na zasadzie odwrotności - bo
skoro do słoja z niedosolonymi ogórkami starczy dosypac soli i po kilku
dniach będą słone, może spróbuj dolać niesolonej wody - oczywiscie
przegotowanej. Ciśnienie osmotyczne i róznica potencjałów chemicznych
powinny tę sól z ogórków wypompować, az do osiagnięcia równowagi. Mylę się?
--
rAzor
------------

6. Data: 2006-09-23 17:35:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

------------
> Z lewicą się nie dyskutuje.
> Do lewicy sie strzela w obronie własnej.

Trochę - napompują wodę do ogórków...

7. Data: 2006-09-23 19:06:51

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja mama zrobiła ogórki kiszone.
> Są zbyt słone - w sensie są cholernie słone.
> Jest to słój 10 litrów - szkoda wyrzucić.
> Czy da się jeszcze odratować?

Z Księżyca te ogorki przywiezine były ze takie cenne? Tomek

8. Data: 2006-09-23 20:52:56

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ciśnienie osmotyczne i róznica potencjałów chemicznych powinny tę sól z
> ogórków wypompować, az do osiagnięcia równowagi. Mylę się?

Może należałoby wymusić migrację jonów działaniem sił pola elektrycznego,
wykorzystując zjawisko elektrolizy? :-)

Pozdrawiam

Monika

9. Data: 2006-09-24 10:03:19

Od: rAzor <o...@...zeby.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Moni|<a napisał:

> Może należałoby wymusić migrację jonów działaniem sił pola elektrycznego,
> wykorzystując zjawisko elektrolizy? :-)

;)) Prosze pamietac tylko, że w procesie elektrolizy stosuje się prąd o
stosunkowo małym napięciu i dużym natężeniu.
No chyba, ze ktoś się spieszy... :D
--
rAzor
------------

10. Data: 2006-09-24 15:58:33

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> ;)) Prosze pamietac tylko, że w procesie elektrolizy stosuje się prąd o
> stosunkowo małym napięciu i dużym natężeniu.
> [...]

Hmm ..... czyli bateryjka z latarki nie wystarczy? :-(

Monika

KWAS Z BURAKOW
przyszedł czas na barszcz czerwony- kiszenie
Powidła śliwkowe
Pasteryzacja w piekarniku..
Na zdrowie!