Przesadzanie różaneczników

61. Data: 2000-03-15 18:03:37

Temat: Re: Przesadzanie różaneczników
Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński napisał(a) w wiadomości:
<8an9fc$o28$4@aquarius.webcorp.com.pl>...
> W normalnej praktyce, do zakwaszania gleby, stosuje się siarkę.
>--
>
>Wnioskuje, ze mieszkajac w gesto zabudowanym osiedlu domow jednorodzinnych,
w ktorych podstawowym skladnikiem ogrzewania jest wegiel, mial, mul, a w
zwiazku z tym spore ilosci siarki opadajace wraz z dymem, to musze miec
niezle zakwaszona glebe. Tak?
Jurek.

62. Data: 2000-03-15 19:53:01

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> w ktorych podstawowym skladnikiem ogrzewania jest wegiel, mial, mul, a w
> zwiazku z tym spore ilosci siarki opadajace wraz z dymem, to musze miec
> niezle zakwaszona glebe. Tak?
> Jurek.
Spróbuj.... tfuj, wetknąć w ziemię pH-metr.
Pozdrawiam, jerz.
*<[:{)

63. Data: 2000-03-15 21:08:14

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>2. na litr wody do kiszenia ogorkow dodaje 1 lyzke stolowa soli - czy to
>powodowaloby zasolenia gleby??
>Czy do kiszonej kapusty tez dodaje sie sol?

Do chleba chyba też sypią sól.
Może na różaneczniki jerza dobrze wpływają "polepszacze" stosowane do
wypieku chleba?

Pozdrowienia
p...@r...pl

64. Data: 2000-03-16 06:57:34

Od: "Jerzy Zając" <T...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

jerz napisał(a) w wiadomości: <8aopnl$evv$1@sunsite.icm.edu.pl>...
>jednorodzinnych,
>Spróbuj.... tfuj, wetknąć w ziemię pH-metr.
>Pozdrawiam, jerz.
>*<[:{)
>
>Sa tacy, ktorzy na tym uprawiaja warzywa i chwala sobie ze najzdrowsze.
Jurek.

65. Data: 2000-03-16 10:26:01

Temat: Re: zakwaszanie-odpowiedz
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe jak kwaśne deszcze (S i C gdzieś np. na śląsku) wpływają na pH
> gleby?

Pewnikiem wpływają.

Kwaśne deszcze
Opady atmosferyczne z pH poniżej 5.6-5.7. Takie stężenie jonów wodorowych
odpowiada stanowi równowagi czystej wody o temperaturze 25 oC z
atmosferycznym dwutlenkiem węgla. Uważa się deszcz za kwaśny, jeżeli jego pH
jest znacznie niższe niż 5. Zdarzają się także deszcze alkaliczne, zwłaszcza
kiedy do atmosfery trafiają związki wapnia, bądź alkaliczne pyły.
Docierające ze świata zachodniego i Japonii doniesienia o kwaśnych deszczach
osiągających pH 3.8-4.5, są na porządku dziennym. Kwaśny może być także
śnieg, tak samo jak mgły i szron.

Istnieją różne naturalne źródła kwaśnych deszczy. [], wulkany, gejzery.[]

Spalanie skamielin (np. węgla i ropy) ,wypalanie lasów, benzyna, silniki
wysokoprężne [...] tlenki azotu i siarki, opadające potem z deszczem w
postaci kwasów.

Dobrze znany jest wpływ kwaśnych deszczy na budynki w rejonach
przemysłowych: łuszczenie się marmurowych i wapiennych ścian, oraz pękanie
granitowych murów. Ewidentne są także biologiczne konsekwencje kwaśnych
deszczy. Wiele dziewiczych jezior północnej Europy jest praktycznie
martwych, pozbawionych ryb (zwłaszcza łososiowatych), oraz zubożonych o
wiele bezkręgowców i roślin. Poważniejsze problemy dotyczą potencjalnie
niektórych naturalnych ekosystemów lądowych. Naukowcy przestrzegają, że
reakcje kwaśnego deszczu, mgły i śniegu z dostającymi się do środowiska za
sprawą działalności człowieka metalami ciężkimi (Pb, Cu, Zn) i glinem, mogą
negatywnie wpływać na wzrost wielu ważnych składników mikroflory ekosystemu
lasu.
pozdrawiam, jerz
*<[:{)

66. Data: 2000-03-16 10:45:00

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A w ogóle jakie związki chem. są odpowiedzialne za kwaśny odczyn
> "naturalnego" torfu? Trzeba poszukać.

A w ogóle jakie związki chem. są odpowiedzialne za kwaśny odczyn
"naturalnego" torfu? Trzeba poszukać.

Jeśli uwzględnimy to co niżej

"Głównym kryterium wyznaczającym typ torfowiska jest pochodzenie jego wody :
z ruchów poziomych wody na obniżonych terenach w dolinach rzek i strumieni
(torfowiska niskie, reofilne) lub bezpośrednio z opadów (torfowiska wysokie,
ombrofilne).
Główną cechą torfowiska jest jego torfowe podłoże i zalegająca woda, której
lustro znajduje się ponad powierzchnią torfu lub tuż pod nią. "

to wydaje mi się, że WODA.

Pozdrowienia, jerz.

67. Data: 2000-03-16 11:21:24

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

jerz wrote:
> "Głównym kryterium wyznaczającym typ torfowiska jest pochodzenie jego wody :
> [...]
> to wydaje mi się, że WODA.

Wydaje mi sie, ze nie. Woda, a dokladnie poziom jej lustra w torfowisku,
wyznacza tylko rodzaj torfowiska (wysokie, niskie) i to jak przebiegaja
procesy w torfowisku. Natomiast sama na odczyn nie wplywa.
Musze poszukac w ksiazkach z geologii - pewnie kiedys gdzies to mialem
ale juz zapomnialem :-(

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

68. Data: 2000-03-16 12:27:14

Od: g...@p...com.pl (Jarek Grzelak) szukaj wiadomości tego autora

Nie woda, a zwiazki w niej zawarte.
Przeciez wody gruntowe czy podskorne przeplywaja przez rozne utwory
geologiczne.
Jezeli woda o duzej zawartosci CO2 przeplywa przez kras to sama staje sie
zasadowa, nastepnie jak zw. wapnia wytracaja sie z niej to nie woda powoduje
podniesienie pH np. gleby tylko CaCO3 (np.)
pozdrowka
Jarek

Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

69. Data: 2000-03-16 14:31:33

Temat: Odp: zakwaszanie-odpowiedz
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...

> [...]
> procesy w torfowisku. Natomiast sama na odczyn nie wplywa.
> Musze poszukac w ksiazkach z geologii - pewnie kiedys gdzies to mialem

Może skład chem. roślin, z których powstaje torf?
Basia.

70. Data: 2000-03-16 16:59:49

Od: Lesław Wojewodzic <l...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik jerz <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
>dyskusyjnych napisał:8a8v42$lc8$...@s...icm.edu.pl...

Ja proponuję kawą. Całkiem poważnie. Czytałem, że fusy po małej czarnej nadają
się pod kwasolubne. Mam w tym celu słoik obok pojemnika na odpady organiczne.
Również dżdżownice uwielbiają fusy ...
--
Lesław

Kradzieże