Re: żal

From: "amber" <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: żal
Date: Wed, 22 May 2002 10:46:15 +0200

Użytkownik Tadeusz Zachara

> To prawda. Tylko dobrze jest, jeśli osoba, której się wybacza, wyraża żal
> powodu swojego postępowania i wolę poprawy.

To nieprawda. Przebaczenie jest prezentem dla SIEBIE, a nie aktem laski
wobec 'winowajcy'. Przebaczajac szczerze i od serca uwalniasz sie od
wszystkich negatywnych emocji i mozesz rozpoczac zycie od nowa. Jest jak
wyplyniecie na powierzchnie wody i wziecie glebokiego oddechu. Ten spokoj,
ta lekkosc na sercu. Nie zrouzmiesz, jakie to cudowne uczucie, jezeli nigdy
nie przezyles tego na wlasnej skorze.

W przeciwnym razie może tego
> przebaczenia zwyczajnie nie docenić.

Tylko po co kalkulowac? Robi sie to przede wszytskim dla siebie. To, co
piszesz bardziej pasuje mi do checi ukarania, odwetu itp. A to nigdy nie
jest dla nas dobre.

> Miłość to nie tylko uczucia.

Dla mnie Milosc to tylko radosc, szczescie z bycia z druga osoba, ktora
oddycha tym samym powietrzem. Stan istnienia. Tylko. Inna sprawa jest, ze
ludzie pod pojecie Milosci upychaja rozne smierdzace rzeczy i nazywaja
miloscia cos, co nia nie jest.

To także
> wola. Bez woli zdana jest na ślepe dryfowanie pod wpływem kolejnych
> zauroczeń.

Ciekawi mnie, czy udalo Ci sie kiedykolwiek zakochac zgodnie ze swoja wola ?
;-) Mi to sie nigdy nie udalo. Na cale szczescie :-)

> Co nie zmienia faktu, że przyłączam się do tych dyskutantów, którzy
> utwierdzają "żonę" w determinacji ratowania małżeństwa.

Cieszy mnie to :-) Oby bylo nas wiecej. Determinacje zamienilabym jednak na
CHEC.

pozdrawiam
a.